Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsesi alkoi pyyhkimään itse?

Vierailija
09.09.2015 |

Kysymys otsikossa. Milloin lapsi oppi pyyhkimään molempien tarpeiden jälkeen ilman apua?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5-vuotiaina. Tarkkaan en muista mutta ainakin vuosi ennen eskarin alkua.

Vierailija
2/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7-vuotias kummityttö huusi pyyhkimään kun oli kylässä :O Ihan tavallinen terve lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 -vuotiaina. Ehkä vähän olen tsekannut, että homma on hoidettu ja muistuttanut käsien pesusta. 

Mutta kylässä on ollut täällä jopa kuusivuotias, joka pyysi pyyhkimisapua. Sanottiin sitten vähän tylysti, että nyt on aika opetella ihan itse. 

Vierailija
4/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa joku tytön koulukaveri joka huusi pyyhkimään. Sanoin tytölle, 7v, että ehkä sä käyt näyttämässä miten se tapahtuu.

Vierailija
5/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-v osaa kuulemma päiväkodissa hoitaa pyyhkimisen pissan jälkeen itse. Kakattuaan pyytää pyyhkimään. Kotona pyytää aina pyyhkimään.

Vierailija
6/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä kuulemma tänä päivänä tosiaan kouluunkin asti ilmestynyt. Vanhemmat ovat kyllä aika pihalla jos eivät tervettä lasta osaa opettaa takamustaan pyyhkimään ennen kouluikää.

itse olen ollut eskarissa töissä ja siellä kyllä kaikki osasivat jo eskarin alkaessa.

Vierailija
7/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4-vuotiana  on opetettu. Ei se nyt ole iso asia vaikkei supersiistiä aluksi tulisikaan, alushousut vaihdetaan joka tapauksessa päivittäin.

Vierailija
8/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä moitti, kun kolmivuotiasta menin auttamaan veskiin isomman asian kanssa. 

Kuulemma hänen lapsensa (jotka ovat paljon vanhempia eli en ole nähnyt) ovat paljon aiemmin hoitaneet asian itse. 

Vähän ihmetytti! Tyttöni on ollut sekä yö- että päiväkuiva jo puolitoistavuotiaana ja ihan puhtaasti hygieniasyistä kolmivuotiasta vielä vähän autetaan kakkajutuissa. Tietysti aivan itse meni asialleen, mutta viimeistelyn halusin vähän katsoa. 

Vierailija
9/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:09"]

3-4-vuotiana  on opetettu. Ei se nyt ole iso asia vaikkei supersiistiä aluksi tulisikaan, alushousut vaihdetaan joka tapauksessa päivittäin.

[/quote]

No ei 3-vuotias saa kyllä vielä kakkaa pyyhittyä. Täällä taas jotain supermammoja joiden superreippaat superlapset tekee kaiken ennen muita. Kakkahan kirvelee ja kutittaa ihan hirveästi kun sitä jää sinne, ei se että illalla vaihtaa housut mitään auta.

Vierailija
10/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:09"]

[/quote]

No ei 3-vuotias saa kyllä vielä kakkaa pyyhittyä. Täällä taas jotain supermammoja joiden superreippaat superlapset tekee kaiken ennen muita. Kakkahan kirvelee ja kutittaa ihan hirveästi kun sitä jää sinne, ei se että illalla vaihtaa housut mitään auta.

[/quote]

No kyllä saa, ainakin jo lähempänä 4:ää vuotta. Ja ainahan voi tarkistaa tuliko puhdasta, haloo.

Vierailija
11/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarin alkaessa opetteli, ettei tarvitse siellä pyytää apua.

Vierailija
12/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 3-vuotias kakkaa vielä vaippaan.

Vierailija
13/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:14"]

[/quote]

No ei nyt sentään kovin moni.

Vierailija
14/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei kolmivuotiaat! 

Ei onneksi tuttavapiirissä housuun paskovia kolmivuotaita ole. Kaksivuotiaita on ja sekin on vain vanhempien laiskuutta. Jokainen terve lapsi oppii ilmaisemaan suolen pinkeyden enen 24 kuukauden rajapyykkiä. 

Vierailija
15/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:30"]

[/quote]

No ei kolmivuotiaat! 

Ei onneksi tuttavapiirissä housuun paskovia kolmivuotaita ole. Kaksivuotiaita on ja sekin on vain vanhempien laiskuutta. Jokainen terve lapsi oppii ilmaisemaan suolen pinkeyden enen 24 kuukauden rajapyykkiä. 

[/quote] Mitäs teet sellaiselle, joka tekee pissan pottaan, mutta kakkaa ei suostunut tekemään kuin vaippaan?

Vierailija
16/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/lapsi_oppii_kuivaksi/

"Useat lapset oppivat päiväkuiviksi 3 vuoden ikään mennessä, osa 3–4-vuotiaina. "

"Lapsi tarvitsee vielä apua pyllyn pyyhkimiseen. Lapsi voi oppia pyyhkimisen pissan jälkeen n. 3–4-vuotiaana ja kakan jälkeen n. 5–6-vuotiaana. Yksi eskarivuoden hyvä tavoite on opetella itse pyyhkimään pissan ja kakan jälkeen. Pyyhi tytön alapää aina edestä taaksepäin, jotta et tuo peräaukon bakteereita virtsa-aukon suulle. Opeta tämä tytölle itselleenkin. Harjoitelkaa pesemään kädet aina vessareissun jälkeen."

Vierailija
17/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lapset joutuu sietämään kutisevaa pyllyä siksi että teidän itsenne pitää päästä vauvapalstalle pätemään miten lapsi oppii tekemään kaiken ennen muita. Siinä on taas asiat tärkeysjärjestyksessä.

Vierailija
18/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:30"]

[/quote]

No ei kolmivuotiaat! 

[/quote] Mitäs teet sellaiselle, joka tekee pissan pottaan, mutta kakkaa ei suostunut tekemään kuin vaippaan?
[/quote]
Otat vaipat pois. Tehköön housuun tai opetelkoon potalle. Yleensä oppii potalle nopeasti.

Vierailija
19/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:32"]

[/quote]

No ei kolmivuotiaat! 

[/quote]

Suosittelen perheterapiaa.. Miksi yksikään terveessä ympäristössä elävä nisäkäs haluaisi liata itseään?

Jokin ongelmahan tuossa on ja tietämättä teistä sen enempää, en voi auttaa. 

Vierailija
20/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:32"]

[/quote]

No ei kolmivuotiaat! 

[/quote]

Ihan tavallista. Tuossa mll:n linkissä oli siihenkin vinkkejä, miten tuollaisesta vaippaan kakkaamisesta voi pikkuhiljaa päästä pois. Tämä nyt on täällä taas tätä tuttua meininkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi