Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut jaksatte näiden ainaisten huonojen uutisten kanssa?

Vierailija
13.07.2022 |

Kolmatta vuotta mennään, kun mikään ei ole entisellään. Ensin tuli korona, sitten sota, nyt inflaatio ja energikriisi. Tuntuu, että päivä päivältä asiat menee vaan huonompaan suuntaan etkä sä voi tehdä asioille kertakaikkiaan yhtään mitään. Mua ahdistaa ihan hirveästi, välillä tulee jopa mieleen että päästäisi itsensä päiviltä. En tiedä miten selviän kaikesta, rahat ei vain riitä. Ahdistaa sekin, että asiat tosiaan menevät koko ajan huonompaan, mun mielikuvitus ei enää edes riitä kuvittelemaan, miten paljon pahemmin asiat vielä voisi olla -mutta olen ihan varma että ne tulevat olemaan paljon huonommin.

Miten ihmeessä te muut selviätte tästä kaikesta? Miten te jaksatte? Miten pääsee eroon tästä jatkuvasta voimattomuuden tunteesta ja ahdistuksesta, kun koko elämä menee syöksykierrettä etkä sä voi tehdä yhtään mitään? Apua :(

Kommentit (69)

1/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa uutisia.

Vierailija
2/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ja teen mukavia asioita, en haudo noita ikäviä uutisia.

Tiedän kyllä maailman menon, mutta en anna sen pilata mun elämää, mun ainoaa elämää.

En mä kuitenkaan pysty muuttamaan pahaa hyväksi.😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa asioissa on aina monta eri näkökulmaa. Uutisissa sanotaan se pessimistinen, mutta se ei ole absoluuttinen totuus. Minä luen uutiset sen toisen näkökulman kautta.

Riippuu asiasta, mikä näkökulma on. Koronan kanssa en huolestunut, koska se ei muuttanut minun elämääni mitenkään. Sota ei onneksi ole meidän, eikä Venäjällä ole resursseja tulla tänne. Inflaatiosta on selvitty ennenkin. Energiakriisistäkin selvitään.

Kokonaisuutena mantrani onnse, että kaikesta on ennenkin selvitty. Nobelinkin palkinnon saaneen Prigorinen mukaan kaaoksessa systeemi järjestäytyy itsestään uudelleem ja alkaa paremmalta pohjalta. Niin on aina tapahtunut. Ja niin tulee tapahtumaan jatkossakin.

Vierailija
4/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa asioissa on aina monta eri näkökulmaa. Uutisissa sanotaan se pessimistinen, mutta se ei ole absoluuttinen totuus. Minä luen uutiset sen toisen näkökulman kautta.

Riippuu asiasta, mikä näkökulma on. Koronan kanssa en huolestunut, koska se ei muuttanut minun elämääni mitenkään. Sota ei onneksi ole meidän, eikä Venäjällä ole resursseja tulla tänne. Inflaatiosta on selvitty ennenkin. Energiakriisistäkin selvitään.

Kokonaisuutena mantrani onnse, että kaikesta on ennenkin selvitty. Nobelinkin palkinnon saaneen Prigorinen mukaan kaaoksessa systeemi järjestäytyy itsestään uudelleem ja alkaa paremmalta pohjalta. Niin on aina tapahtunut. Ja niin tulee tapahtumaan jatkossakin.

Typo: Prigogine

Vierailija
5/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaikka viikonloppu uutisvapaaksi. Jokaista uutista ei tarvitse lukea.

On myös neutraaleja uutisia, kuten esim. tämä James Webb-teleskooppi kuvineen ja paljon muita.

Keskity enemmän neutraaleihin tai hyviin uutisiin.

Vierailija
6/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin mummoani jonka elämässä ei tapahtunut nuoruuden ja sotavuosien jälkeen enää mitään mainittavaa. Niitä vuosia hän aina mielellään muisteli. Että tätäkö minäkin sitten muistelen vanhana, ai että kun oli ihanaa kun ensiksi tuli se korona ja sitten venäjä hyökkäsi ukrainaan. Siitä seurannaisena sitten kärsittiin vuosia kun meidän päättäjät töpeksi eikä saanut Olkiluoto kolmosta käyntiin, eikä ottaneet turvetuotannon lisäämisesta tukea. Voiko tämä mennä vielä huonommaksi, kyllä voi.

Vierailija
7/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin koronakin oli/on helpompi kestää, kun siltä pystyy suojautumaan edes jollain tasolla. Mutta kun bensan hinta on katossa, ruuan hinta nousee, sähkön hinta nousee ja nyt väläytellään jiopa pakollisia sähkökatkoja -näiltä et pysty suojautumaan yhtään mitenkään. Miten pystyy elämään niin, ettei ajattele noita? Kun rahat ei riitä nytkään ja silti kaikki vaan kallistuu? Pelkään niitä sähkökatkojakin, kun asun maalla vanhassa ok-talossa. Sähkölämmitys tietenkin... pitäisi kai muuttaa jonnekin kaupungin vuokrakerrostaloon, mutta tulisin vielä ahdistuneemmaksi siellä päihdeongelmaisten seassa :( 

Vierailija
8/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tapaa se auttaa kun tajuaa, että tämä kaikki on käsikirjoitettua

Vierailija
9/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen aina miten nämä asiat ovat muuttaneet elämääni. Tässä pieni katsaus:

En ole sairastunut koronaan.

Sota ei ole vaikuttanut omaan elämääni mitenkään.

Vielä ei ole hintojen nousu kirpaissut.

Olen velaton, joten korkojen nousukaan ei vaikuta.

Energian hinta ei vielä näy missään. Asunnon yhtiövastike pysynyt entisellään.

HSL bussi vie ja bussi tuo. En tarvitse bensaa.

Sähkölasku on ennallaan.

Suurin osa uutisista on arveluja ja spekulaatiota. Nyt on tärkeää pitää jalat massa .

Vierailija
10/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on tyyli ja tapa, joilla meitä kaikkia koskettavia asioita uutisoidaan. Jos lukee uutisen ei siitä saa yhtään mitään irti. Aha, taas tulossa koronaankin uusi variantti ja voivoi, kun se väistelee nyt rokotukset ja aiemmin sairastetut ja kauheasti taas voi porukkaa kuolla. Energiasta sekoillaan, miten sähkön ja elintarvikkeiden hinnat nousevat ja kas kummaa tutkimusten mukaan suomalaiset eivät ole muuttaneet elintapojaan vieläkään. 

Se määrä, mitä uutisivirtaa tulee kannattaa minimoida muutamaan kertaan viikossa. Asiat eivät tapahdu nopeasti ja samasta jauhamiseen väsyy kuka tahansa. Nyt kesällä on muutenkin uutispulaa, niin otsikoita kehitellään sitten siitä mitä uutisvirtaan vain saa.

Vierailija
11/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Meillä on koko ajan joku "kauhu" päällä. Kun yksi loppuu, toinen on jo odottamassa vuoroaan. Tämä on ikiliikkuja, millä pidetään kansa nöyränä ja helposti hallittavana.

Ja kukaan ei herää.

Ei tämä mitään käsikirjoitettua ole, mutta eliitin korppikotkat on nähneet ontuvan eläimen ja nyt se on raato. Jokainen haluaa siitä osansa.

Vierailija
12/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkölasku on ennallaan.

Suurin osa uutisista on arveluja ja spekulaatiota. Nyt on tärkeää pitää jalat massa .

Nimenomaan. Koronastakin peloteltiin vaikka mitä. Toki kaikki kauhukuvat olivat mahdollisia, mutta eivät toteutuneet. Sodan alkaessa peloteltiin, kuinka Venäjä hyökkää seuraavaksi Suomeen. Nyt tiedämme, että se ei ole mahdollista kuin teoriassa.

Pelossa elämisessä ei ole mitään hyötyä. Ei pienintäkään.

Vierailija
13/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun puhut siitä, olet tyhmä foliohattu. Sokeat ei tykkää siitä, että joku näkee.

Vierailija
14/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ahdistaa, niin pitää muistaa, että monella muulla on asiat aina heikommin. Mulla oli eilen ns huono päivä. Mieli hieman koheni kun kävelin Kontulan ostarin läpi ja katselin sitä porukkaa siellä. Tuli perspektiiviä, että ei mulla asiat ole itse asiassa hullummin.

Vierailija
15/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölasku on ennallaan.

Nimenomaan. Koronastakin peloteltiin vaikka mitä. Toki kaikki kauhukuvat olivat mahdollisia, mutta eivät toteutuneet. Sodan alkaessa peloteltiin, kuinka Venäjä hyökkää seuraavaksi Suomeen. Nyt tiedämme, että se ei ole mahdollista kuin teoriassa.

Ei olekkaan sinulle, eikä minulle, mutta joku aina tienaa sillä.

Vierailija
16/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajilta loppuu työt, jos eivät pidä yllä kauhun tasapainoa.

Vierailija
17/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset seuraa liikaa mediaa joka paikassa. Laittakaa puhelin kiinni ja menkää vaikka ulos kävelemään. Maailmassa on ollut aina sotia, on ollut ennenkin kiertäviä tauteja, kriisejä ja pahin on että ulkoistaa elämänsä johonkin mediaan ja jollakin palstoilla pyörimiseen. Harrastakaa jotain ja keskittykää läheisiinne. Ei se maailma siitä muutu että tuijotetaan 24h jotakin mediaa tai pyöritään jollain palstoilla tms.

Muutos lähtee myös itsestä. On hyvä tottakai tiedostaa ongelmia mutta ei pidä jäädä niihin vellomaan kun elämä on tässä ja nyt.

Vierailija
18/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölasku on ennallaan.

Ei olekkaan sinulle, eikä minulle, mutta joku aina tienaa sillä.

Vakuutusyhtiöt ainakin.

Vierailija
19/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kuunnelkaa youtubesta Tukholman profetia, löydät sen johannes leijona -kanavalta.

-Kyllä sillä Venäjällä on resurssit tulla Suomeen, saattavat tulla vielä tänä kesänä, jahka kunnes saavat tilanteen sopivaksi Ukrainassa. Mutta ei niitä kannata pelätä, Savonlinnasta aloittavat, sinne osuu ensin. Näin on varoittanut eräs entinen pielavetinen.

Mielenkiintoisaa mutta vaikeaa aikaa elämme, mutta maahamme täytyy tulla herätys, asiat ovat huonosti, juuri sitä varten, että ihmiset alkaisivat ymmärtää, että nyt on lopun aikaa ja myös

3. Maailmansota on alkamassa.. siksi etsikäämme Jumalaa, Hän voi meitä auttaa, kun maailma ympärillämme huojuu.

Shalom! Älkää pelätkö, vaan nähkää, että Suomelle koittaa vielä parempi , kun nämä alkavat tapahtua.

Älä viitsi pelotella.

Vierailija
20/69 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutan itseäni sillä että sain elää nuoruuden kun maailma oli vielä normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi