Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut märssyää FB:ssä kuinka vuorolisät poistuu.

Vierailija
08.09.2015 |

Kun ollaan kolmivuorotöissä ja yöllä joutuu valvomaan ja blaa blaa ja nyt ei saa enää lisiä ja kauhea haloo.  Olenko mä lukutaidoton kun en missään ole nähnyt mitään mainintaa siitä, että yötyölisiin oltaisiin koskemassa....? 

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:50"]

Älkää ruokkiko provoa, jättäkää huutelemaan yksin ketjuunsa. Kukaan täysijärkinen ei ajattele kuten ap.

[/quote]

En ole ap kommentoin vaikka ajattelen samallailla. Ei teidän elämänkoululaisten kanssa oikein saa järkevää keskustelua aikaiseksi joten ei haittaa jos poistutte :D

[/quote]En ole elämänkoululainen, enkä hoitaja, vaikka heitä tässä puolustankin. Sinulle tekisi hyvää mennä sairaalaan ja tutustua eri osastojen arkeen. Nähdä ja tehdä työtä, minkä vähäisestä arvosta täällä messuat.

[/quote]

No. En ymmärrä sitä, miksi työstä, jonka suorittaminen onnistuu keltä vaan, pitäisi maksaa älyttömiä?

[/quote]a) Hoitajat eivät pyydä älyttömiä, naurettava väite. b) Työ on äärimmäisen tärkeää, siellä hoidetaan myös sinun vanhempiasi. Minä ainakin haluan vanhemmilleni hyvän hoidon, kun he tulevat sitä tarvitsemaan. c) Työ ei onnistu keneltä tahansa. Käypä kokeilemassa päivää lähihoitajana, väitän, ettet pystyisi työhön, olet sitten miten lahjakas ja älykäs tahansa. d) Hoitotyö vaatii enemmän kuin mikään muu työ sekä fyysistä että psyykkistä kanttia. Niitä ei ole ihan kenellä tahansa.

[/quote]

Jos tuo työ on niin vaativaa kuin väität, miksi minun tuttavapiiristäni yksinkertaisimmat ja huonoiten muuten elämässä pärjäävät ovat päätyneet tuota työtä tekemään? 

Ja miksi on niin, että tuosta työstä myös maksetaan vähiten. Omakin työni on psyykkisesti vaativaa, vaikka en toisen fyysisestä voinnista olekaan vastuussa. Palkkani on lähihoitajan palkkaan verrattuna moninkertainen - olen opiskellut.

[/quote]

Olet jo monin tavoin tehnyt sen selväksi, että et kykene arvostamaan lähihoitajia. Olet todennäköisesti itse väärällä alalla, koska teet 'psyykkisesti vaativaa' työtä, mutta nautit muiden vähättelemisestä ja suoranaisesta haukkumisesta, mikä ei ole lainkaan aikuismaista ja henkisesti tasapainoisen ihmisen käytöstä.

Vierailija
102/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitajan työ kovinkaan paljon älyllisiä lahjoja vaadi, se vaan on fakta. Jo se, että ei ole hakeutunut korkeakouluun kertoo siitä, että ei henkilö ole kovinkaan kiinnostunut kehittämään itseään ja se taas viestii siitä, että henkilö ei ole älykäs. Älykäs tai oppimishaluinen henkilö on mielestäni taas oikeutettu parempaan palkkaan kuin henkilö, jolla ei ole resursseja vaativimpien asioiden opiskeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:49"]

Kai sitä saa nyt oman palkan pienenemisestä valittaa...

[/quote]

Ei saa. Opiskele oikea ammatti ja lakkaa se valitus. Turvapaikanhakijoita on kohta suomi täys ja sieltä löytynee kyllä sinun työllesi tekijä löytyy ja paljon pienemmällä palkalla...

[/quote]

Kertoisitko ystävällisesti minulle tyhmälle ensihoitajalle, mikä olisi oikea ammatti, niin ehdin vielä näin kolmekymppisenä palata takaisin koulun penkille.

[/quote]

Oikea ammatti lienee sellainen, josta saatavasta korvauksesta sinun ei tarvitse valittaa.

[/quote]

Mutta koska olen niin tyhmä ja yksinkertainen, en osaa sitä ammattia nimetä, niin voisitko olla niin ystävällinen ja vastata kysymykseeni mikä olisi sellainen ammatti? Sopiva palkka n. 3000 euroa kuussa ja ei isoa uhkaa työttömyydestä.

[/quote]

Opettaja.

[/quote]

Lääkäri. Palkka kyllä yläkanttiin.

Insinöörikin tienaa tuon verran - töitä riittää jos on pätevä.

[/quote]

Sähän et tunnu tietävän mistään mitään :D Kortistot on tällä hetkellä täynnä päteviä insinöörejä, jotka ovat viimeaikaisten yt-neuvottelujen ansiosta menettäneet työpaikkansa. Kokonaisia toimipisteitä ja yrityksiä on suljettu ja jokainen pätevä ei löydä välittömästi töitä, etenkin kun työtilanne on yleisesti tämä mikä on. Tunnut tietävän kaikesta niin vähän, että on vaikeaa uskoa sinun olevan oikeasti edes työelämässä. Tekstisi on ylilautalaisen trollin tekstiä.

Vierailija
104/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:37"]

Ei hoitajan työ kovinkaan paljon älyllisiä lahjoja vaadi, se vaan on fakta. Jo se, että ei ole hakeutunut korkeakouluun kertoo siitä, että ei henkilö ole kovinkaan kiinnostunut kehittämään itseään ja se taas viestii siitä, että henkilö ei ole älykäs. Älykäs tai oppimishaluinen henkilö on mielestäni taas oikeutettu parempaan palkkaan kuin henkilö, jolla ei ole resursseja vaativimpien asioiden opiskeluun.

[/quote]Hävettää, hävettää jokainen sanasi, hirveä myötähäpeä. En tiedä mitä olet saanut syntymälahjaksi, mutta myötätuntoa ja tunneälyä et pätkääkään. Et myöskään tunnu ymmärtävän, että älykäs ihminen voi hakeutua kutsumuksenaan hoitoalalle? Kutsumusalahan se onkin hoitoalan palkoilla.

Vierailija
105/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:41"]

[/quote]Hävettää, hävettää jokainen sanasi, hirveä myötähäpeä. En tiedä mitä olet saanut syntymälahjaksi, mutta myötätuntoa ja tunneälyä et pätkääkään. Et myöskään tunnu ymmärtävän, että älykäs ihminen voi hakeutua kutsumuksenaan hoitoalalle? Kutsumusalahan se onkin hoitoalan palkoilla.

[/quote]

Miksi tunnet myötähäpeää kirjoittajan 104 sanoista? Faktojahan nuo olivat. Suomi on hyvinvointivaltio, jossa ei kenekään tarvitse matalapalkka-alalla kituutella jos ei halua. 

Vierailija
106/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:49"]

Kai sitä saa nyt oman palkan pienenemisestä valittaa...

[/quote]

Ei saa. Opiskele oikea ammatti ja lakkaa se valitus. Turvapaikanhakijoita on kohta suomi täys ja sieltä löytynee kyllä sinun työllesi tekijä löytyy ja paljon pienemmällä palkalla...

[/quote]

Kertoisitko ystävällisesti minulle tyhmälle ensihoitajalle, mikä olisi oikea ammatti, niin ehdin vielä näin kolmekymppisenä palata takaisin koulun penkille.

[/quote]

Oikea ammatti lienee sellainen, josta saatavasta korvauksesta sinun ei tarvitse valittaa.

[/quote]

Mutta koska olen niin tyhmä ja yksinkertainen, en osaa sitä ammattia nimetä, niin voisitko olla niin ystävällinen ja vastata kysymykseeni mikä olisi sellainen ammatti? Sopiva palkka n. 3000 euroa kuussa ja ei isoa uhkaa työttömyydestä.

[/quote]

Opettaja.

[/quote]

Lääkäri. Palkka kyllä yläkanttiin.

Insinöörikin tienaa tuon verran - töitä riittää jos on pätevä.

[/quote]

Sähän et tunnu tietävän mistään mitään :D Kortistot on tällä hetkellä täynnä päteviä insinöörejä, jotka ovat viimeaikaisten yt-neuvottelujen ansiosta menettäneet työpaikkansa. Kokonaisia toimipisteitä ja yrityksiä on suljettu ja jokainen pätevä ei löydä välittömästi töitä, etenkin kun työtilanne on yleisesti tämä mikä on. Tunnut tietävän kaikesta niin vähän, että on vaikeaa uskoa sinun olevan oikeasti edes työelämässä. Tekstisi on ylilautalaisen trollin tekstiä.

[/quote]

Ei. Ei lainkaan. Työttömiä on kaikissa ammattiryhmissä, insinöörejä koulutetaan kovin paljon, se on totuus, mutta työpaikkoja syntyy myös kokoajan.

Vierailija
107/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sairaanhoitajan ja insinöörin tutkinto ovat keskenään tasan samantasoisia. Hoitoalalla on töissä runsaasti myös muita akateemisesti koulutettuja, kuin lääkäreitä. Yliopistosta valmistuu terveystieteiden maistereita monenlaisiin asiantuntijatehtäviin ja hoitotyön parissa työskentelee paljon myös sosiaalityöntekijöitä.

"Ei hoitajan työ kovinkaan paljon älyllisiä lahjoja vaadi, se vaan on fakta." Samaa voi sanoa myös insinööreistä, sen verran on tullut tavattua tyhjäpäisiä paskanjauhajia siitä ammattiryhmästä...

Vierailija
108/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mikä olikaan oma koulutuksesi?

Vierailija
109/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:49"]

[/quote]

Sairaanhoitajan ja insinöörin tutkinto ovat keskenään tasan samantasoisia. Hoitoalalla on töissä runsaasti myös muita akateemisesti koulutettuja, kuin lääkäreitä. Yliopistosta valmistuu terveystieteiden maistereita monenlaisiin asiantuntijatehtäviin ja hoitotyön parissa työskentelee paljon myös sosiaalityöntekijöitä.

"Ei hoitajan työ kovinkaan paljon älyllisiä lahjoja vaadi, se vaan on fakta." Samaa voi sanoa myös insinööreistä, sen verran on tullut tavattua tyhjäpäisiä paskanjauhajia siitä ammattiryhmästä...

[/quote]

Juu, olisi tietysti pitänyt tarkentaa, että ammattikoulutasoinen hoitajan työ. 

Vierailija
110/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:50"]

[/quote]

ap:n koulutuksesta en tiedä, mutta olet varmaan kiinostunut myös minun omastani, kun olen kommentoinut kovasti. Olen arkkitehti, äitiyslomalla.

Vierailija
111/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:24"]

Leikkaukset olisivat turhia, jos lakkaisimme tukemasta eläkeläisiä. Hallitus tavoittelee 5% kustannussäästöä. Tämä saataisiin, jos TyEL eläkevakuutusmaksua (24,7% !) leikattaisiin 5%.

Miksi maksamme nykyisille noin 1,5 miljoonalle eläkeläiselle ylisuuria eläkkeitä? Kun emme itsekkään tule saamaan suurioa eläkkeitä 63-vuotiaina.

Eläkeleikkurit vaan käyttöön, niin muuta ei tarvitse tehdä.

[/quote]

Kyllä! Eläkkeisiin 5000e/kk raja. Eiköhän yli tuon ansainneet ole kerännyt sitä maallista omaisuutta työelämän aikana, että leipää ja särvintä saa.

Vierailija
112/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Peruspalkka siis riittää mukavaan elämiseen, eikä lisillä ole mitään merkitystä.

Vierailija
113/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:46"]On aivan sama kuka tekee jotkut lähihoitajan työt. Niistä ihmisistä ketä hoidetaan ei muutenkaan ole yhteiskunnalle enää mitään hyötyä, eli ei isoa vahinkoa tapahdu vaikka apina tekisi ne hommat ja niille sopivia töitä ne onkin :'D
[/quote]

Toivottavasti joudut itse vanhana hoitokotiin (tai vaikka vanhempasi) jossa on hoitajina epäempaattisia apinoita jotka tekevät homman hällä väliä asenteella. Mitäs turhia kuolethan sä kuitenkin joskus. Ihan sama kai vaikka ne viimeiset vuodet olisi silkkaa kärsimystä johtuen välinpitämättömästä huonosta hoidosta.

Vierailija
114/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 23:18"]Lisät nyt vaan on oleellinen osa hoitajan palkkaa, ja palkka on motivoiva tekijä työntekoon. Karsitaanpa opettajilta lomia ja kuunnellaan mitä siitä tulisi. Järjen käyttö sallittua, ap. [/quote] Miten voi olla, että opettajan lomista jaksetaan valittaa vuodesta toiseen, vaikka asian oikea laita on selitetty moneen kertaan täälläkin? Opettajilla on aivan tavanomaisen mittainen vuosiloma, loput "lomapäivät" ovat palkattomia. Opettajille on määritelty vuosipalkka, joka päätettiin jakaa maksettavaksi 12 kuukausieränä 1970-luvulla aiemman 10 sijaan. Jos tämä nyt niin kovin hiertää, voidaan minun puolestani palata malliin, jossa sama palkka maksetaan 10 kuukausieränä.

[/quote]

Tuo on semantiikkaa eikä muuta itse asiaa miksikään. Voidaanhan me yhtä hyvin sopia, että toimitusjohtajien palkka maksetaan aina 1. tammikuuta ja sitten ihastellaan kuinka nämä ovat niin talkoohenkisiä, että tekevät käytännössä koko vuoden töitä ilman palkkaa. Ajatella, että palkkaa vain yhtenä päivänä ja kuitenkin ovat työssä koko vuoden!

Vierailija
115/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:54"]

[/quote]

ap:n koulutuksesta en tiedä, mutta olet varmaan kiinostunut myös minun omastani, kun olen kommentoinut kovasti. Olen arkkitehti, äitiyslomalla.

[/quote]

Mikä oli pääaineesi ja mitkä sivuaineesi / mistä korkeakoulusta valmistuit? Vaikutat pelkältä trollilta. 

Vierailija
116/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:04"]Hienoa että räyhäävät. En käsitä, miksei nämä lähihoitajat hakeudu jollekin toiselle alalle jos palkka ei miellytä. Ja jos kerran kykenevät niin hirveän hankalaan ja rasittavaan työhön niin ei pitäisi olla vaikeaa hommata paperit jollekin korkeapalkkaisemmalle alalle... Vai? Onko vanhusten pyllyjen pyyhkiminen jollekin kutsumus?

Ongelma on siinä, että laiskat lähihoitajat vaativat kevyellä koulutuksella suhteettoman suurta palkkaa vaikka ymmärrettävästi aina löytyy joku, joka tekee saman homman paljon pienemmällä palkalla. Näitä suomalaisia resursseja koitettaneen ohjata asiantuntijatehtäviin, ja jätettäisiin paskahommat mamuille tms. OIKEASTI LÄHIHOITAJAT!!! HOMMATKAA OIKEA AMMATTI ÄLKÄÄKÄ VALITTAKO.
[/quote]

Aivan. Kuka hoitotyön tekee? Ymmärrät varmaan pienillä aivoillasi, että hoidettavat eivät poistu. Otetaan tradenomit hoitamaan vanhukset? Muistisairaiden määrä kasvaa huimaa vauhtia ja vaativan hoitotyön määrä kasvaa. Myös sairaanhoitajia, geronomeja ja sosionomeja on runsaasti hoitotyössä. Palkka on pieni.

Vierailija
117/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote]

Mikä oli pääaineesi ja mitkä sivuaineesi / mistä korkeakoulusta valmistuit? Vaikutat pelkältä trollilta. 

[/quote]

Koulutuksellani, pää- tai sivuaineillani tai työpaikallani ei ihan todellakaan pitäisi olla minkään valtakunnan merkitystä sinulle. No, kerron kuitenkin, että avoimessa yliopistossa opiskelin pitkään ennenkuin pääsin tekuun- sieltä olen valmistunut. Ja miksi kerron? No siksi, että ei tarvitse siellä miettiä että kultalusikka suussa syntynyt jne. Pitkä tie on kuljettu tähän pisteeseen. 

Vierailija
118/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää miksi jengi valittaa. En ole yrittäjä, mutta heillä ei mitään lisiä tunnetakkaan. Eikä palkallista sairaslomaa. Eikä vuosilomia pakolta kymmeneen vuoteen. Pääasia että töitä on, oli palkka vain 5€/h niin ihansama kuhan jotai on. Harmi vaan että kaikki on niin kallista että sellaisella palkalla ei eletä, mutta silti pääasia että jotain töitä on :)

Vierailija
119/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:04"]Hienoa että räyhäävät. En käsitä, miksei nämä lähihoitajat hakeudu jollekin toiselle alalle jos palkka ei miellytä. Ja jos kerran kykenevät niin hirveän hankalaan ja rasittavaan työhön niin ei pitäisi olla vaikeaa hommata paperit jollekin korkeapalkkaisemmalle alalle... Vai? Onko vanhusten pyllyjen pyyhkiminen jollekin kutsumus? Ongelma on siinä, että laiskat lähihoitajat vaativat kevyellä koulutuksella suhteettoman suurta palkkaa vaikka ymmärrettävästi aina löytyy joku, joka tekee saman homman paljon pienemmällä palkalla. Näitä suomalaisia resursseja koitettaneen ohjata asiantuntijatehtäviin, ja jätettäisiin paskahommat mamuille tms. OIKEASTI LÄHIHOITAJAT!!! HOMMATKAA OIKEA AMMATTI ÄLKÄÄKÄ VALITTAKO. [/quote] Aivan. Kuka hoitotyön tekee? Ymmärrät varmaan pienillä aivoillasi, että hoidettavat eivät poistu. Otetaan tradenomit hoitamaan vanhukset? Muistisairaiden määrä kasvaa huimaa vauhtia ja vaativan hoitotyön määrä kasvaa. Myös sairaanhoitajia, geronomeja ja sosionomeja on runsaasti hoitotyössä. Palkka on pieni.

[/quote]

Hoitotyön tekee sellainen henkilö, joka osaa saamaansa työhön nähden kohtuulista korvausta arvostaa.

Vierailija
120/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Koulutuksellani, pää- tai sivuaineillani tai työpaikallani ei ihan todellakaan pitäisi olla minkään valtakunnan merkitystä sinulle. No, kerron kuitenkin, että avoimessa yliopistossa opiskelin pitkään ennenkuin pääsin tekuun- sieltä olen valmistunut. Ja miksi kerron? No siksi, että ei tarvitse siellä miettiä että kultalusikka suussa syntynyt jne. Pitkä tie on kuljettu tähän pisteeseen. 

[/quote]teku=teknillinen opisto