Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut märssyää FB:ssä kuinka vuorolisät poistuu.

Vierailija
08.09.2015 |

Kun ollaan kolmivuorotöissä ja yöllä joutuu valvomaan ja blaa blaa ja nyt ei saa enää lisiä ja kauhea haloo.  Olenko mä lukutaidoton kun en missään ole nähnyt mitään mainintaa siitä, että yötyölisiin oltaisiin koskemassa....? 

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren hoitajan kannattaa pyrkiä Norjaan, USA:aan tai Sveitsiin hoitajaksi. Palkka on huomattavasti parempi ja paikallisen kielen kyllä oppii nopeasti, jos motivaatiota on. Naiset ovat arkoja vaihtamaan kotimaataan.

USA:ssa hoitaja tienaa enemmän kuin insinööri, mutta tietysti vastuukin on kova, jos joutuu pelkäämään hoitovirheitä ja raastupaan joutumista. No onhan niitä varten vakuutukset tietysti.

Vierailija
142/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien mies saa jäädä lapsen kanssa kotiin sairastamaan puolet kerroista. En ota tulonvähennyksiä yksin siipeeni!

Kiva juttu on se että voi ottaa palkatonta vapaata aina kun siltä tuntuu. Ilmoittautuu vaan sairaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen itse rahoitusalalla eli hoitotyöhön minulla ei ole minkäänlaista liitosta, mutta olen sitä mieltä että sairaanhoitajan palkan pitäisi olla hieman nykyistä parempi. Työ on vastuullista, rankkaa asiakaspalvelutyötä jollla on kauaskantoiset seuraukset - hyvä hoitokokemus nopeuttaa asiakkaan parantumista ja hoitaja joka nauttii työstään, ehtii tehdä sen kunnolla ja saa siitä hyvän korvauksen on motivoituneempi tekemään työnsä hyvin ja virheettömästi verrattuna työntekijään joka on resurssipulan ja kiristysten vuoksi viety jaksamisensa äärirajoille. Lisää tähän päälle vielä mahdolliset työyhteisön ongelmat, niin hoitotyön laatu kärsii aivan varmasti ja tämä heijastuu potilaisiin. (joita me kaikki on oltu tai tullaan olemaan jossain vaiheessa elämäämme.)

Hoitotyöhön pitäisi suhtautua eri tavalla; en ymmärrä miksei kyseistä työtä tunnuta oikein arvostettavan. Myös alan resursseihin ja johtamistapaan kaipaisin muutoksia. (Olen opiskellut itse johtamista ja erilaiset johtamisstrategiat on jokseenkin tuttuja, en ymmärrä miksi monet perinteiset johtamiskoulukunnat ja niiden käytäntö on sivuutettu kokonaan ja monista työntekijöistä on tehty pelkkiä säästökohteita ja pakollisia menoeriä.)

Vierailija
144/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se heivauttaa aika paljon taloutta, varsinkin kahden sairaanhoitajan taloudessa, jossa iso osa vuosituloista muodostuu vuorolisistä. Meillä ainakin jää tonttivuokrien ja parin lainanlyhennyksen kuoppa vuosituloihin. Pakko ilmeisesti ottaa lainaa lainan päälle, jotta pärjätään.

Vierailija
145/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:37"]

Ei hoitajan työ kovinkaan paljon älyllisiä lahjoja vaadi, se vaan on fakta. Jo se, että ei ole hakeutunut korkeakouluun kertoo siitä, että ei henkilö ole kovinkaan kiinnostunut kehittämään itseään ja se taas viestii siitä, että henkilö ei ole älykäs. Älykäs tai oppimishaluinen henkilö on mielestäni taas oikeutettu parempaan palkkaan kuin henkilö, jolla ei ole resursseja vaativimpien asioiden opiskeluun.

[/quote]

Oho! Onpas maisteri taas tehnyt kehäpäätelmän. Gratulis!

Vierailija
146/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:50"]

ap, mikä olikaan oma koulutuksesi?

[/quote]

ap:n koulutuksesta en tiedä, mutta olet varmaan kiinostunut myös minun omastani, kun olen kommentoinut kovasti. Olen arkkitehti, äitiyslomalla.

[/quote]

Miksi piirrät homehtuvia kerrostaloja? Et osaa piirtää räystäitä?

Vierailija
147/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:33"]

Kyllä se heivauttaa aika paljon taloutta, varsinkin kahden sairaanhoitajan taloudessa, jossa iso osa vuosituloista muodostuu vuorolisistä. Meillä ainakin jää tonttivuokrien ja parin lainanlyhennyksen kuoppa vuosituloihin. Pakko ilmeisesti ottaa lainaa lainan päälle, jotta pärjätään.

[/quote]

Minä laskin näin, sillä olen pyhät töissä aina  (yksityisellä):

- menetän vuodessa  ainakin kahden viikon palkan. On se aika paljon! Valtion budjetti pelastuu!!

Vierailija
148/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä hei!

Tämä keskusteluhan on mennyt sangen mielenkiintoiseen suuntaan, ja aika harva kommentto koski alkuperäistä aloitustani. Eli sitä, etten ymmärrä miten tuo sunnuntai- ja yliyölisien leikkaaminen onnistutaan saamaan kuulostamaan siltä, että jatkossa KAIKKI lisät oltaisiin poistamassa ja että hoitsupolot joutuisivat työskentelemään ilman MINKÄÄNLAISIA lisiä niin yöt kuin joulutkin. 

Sen sijaan, että kysymykseeni olisi otettu kantaa on minut parin lauseen perusteella määritelty tunteettomaksi imbesilliksi joka ei arvosta hoitajien työtä ollenkaan. Ihan hieno syväanalyysi noinkin lyhyestä tekstistä. Mielelläni toivoisin, että joku osoittaisi minulle kohdan jossa otan kantaa hoitajan työn arvostukseen, kuormittavuuteen ja henkiseen rasittavuuteen? Tai siihen, onko tuo lisien leikkaus mielestäni oikein vai väärin? Mihinkään näistä en ottanut minkäänlaista kantaa. No, ehkä sisälukutaidon opiskelu olisikin hukkaan heitettyä aikaa hoitsukoulussa. 

Mieheni on valtiolla töissä ja on töissä usein kaksikin viikkoa putkeen 24/7. Tästä hän saa yö-, viikonloppu-, sunnuntai- ja ylityölisiä joista kaksi viimeistä ovat nyt alentumassa ja palkkapussi pienenee. Hän ei kuitenkaan nyt juokse suu vaahdossa melskaamassa siitä, miten tässä nyt muka jatkossa ihan ilman minkäänlaisia lisiä joutuu uhrautumaan ja vuorotyötä painamaan - minkä vaikutelman hoitsut nyt somessa itsestään antavat. Puhutaan yötöistä, jauhetaan jouluista jne. vaikka ne eivät liity asiaan. Hoitajienkaan ei käsittääkseni jatkossakaan lähteä töihin illalla klo 22 ihan perustuntipalkalla - vai...?