Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut märssyää FB:ssä kuinka vuorolisät poistuu.

Vierailija
08.09.2015 |

Kun ollaan kolmivuorotöissä ja yöllä joutuu valvomaan ja blaa blaa ja nyt ei saa enää lisiä ja kauhea haloo.  Olenko mä lukutaidoton kun en missään ole nähnyt mitään mainintaa siitä, että yötyölisiin oltaisiin koskemassa....? 

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teku ole teknillinen yliopisto? Näin ainakin tampereella. Isäni on insinööri ja myös valmistunut tekusta mutta se on jo 80- luvulla. Onko arkkitehti kandi, maisteri vai DI?

Vierailija
122/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lisät pitäisi poistaa, ja laittaa saman verran lisää ihan siihen normaaliin kuukausi- tai tuntipalkkaan. Silloin kaikki työvuorot olisivat saman arvoisia. Eli ei mitään palkanalennuksia, sitä en kannata. Palkka olisi sama, vaikka tekisit aamuvuoron maanantaina tai iltavuoron sunnuntaina. Loppuis ne ainaiset lätinät lisistä ja kinaaminen työvuoroista.

Mun mielestä muutenkin tää työelämätouhu on mennyt jokseenkin naurettavaan suuntaan. Tai keskustelut aiheesta. Esimerkiksi kassaneidit mankuvat että on epäreilua kun he eivät voi tehdä etätöitä kotoa käsin, niinkuin tuo toimiston täti. Aivan sama kun minä toimiston tätinä mankuisin että kun minä en saa olla ulkona raikkaassa ilmassa niinkuin nuo raksamiehet. Tai että sairaanhoitajat valittavat kun täytyy yö-vuoroon tai sunnuntaina mennä töihin. Siis mitä hittoa??? Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:59"]

Eikös teku ole teknillinen yliopisto? Näin ainakin tampereella. Isäni on insinööri ja myös valmistunut tekusta mutta se on jo 80- luvulla. Onko arkkitehti kandi, maisteri vai DI?

[/quote]En tiedä, saattoivat hyvinkin olla tekuja silloin 80-luvulla. Aika kauas olette eksyneet itse topicin aiheesta.

Vierailija
124/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:04"]

[/quote]En tiedä, saattoivat hyvinkin olla tekuja silloin 80-luvulla. Aika kauas olette eksyneet itse topicin aiheesta.

[/quote]

Tampereen teknillinen yliopisto hervannassa on teku. 

Vierailija
125/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:46"]Ei ne mitään tajua. Edelleen sunnuntaityö on kannattavaa ja tulijoita on pilvin pimein. Nythän se on rahastusautomaatti suorastaan monille ja halukkaita sunnuntaivuoroihin on paljon enemmän kuin pystytään ottamaan.

Toinen erikoisuus paljastui, että jos jatkaa toisen paikkausvuoron, juoksee kaikki ylityölisät. Enpä tota tiennytkään. Luulin, että työaika mene 1:1. Mielenkiintoista. Onko me oikeasti maksettu toisen vuoron tekemisestä tuplapalkkaa? Yksinkertaisellakin palkalla porukkaa olisi jäämässä töihin, olen aivan varma. Niin moni on tyytyväinen, kun saa lisätöitä.
[/quote]
Niinpä. Sairaanhoitajatuttuni valittaa aina että on joutunut taas tekemään toisen vuoron perään. Taitaa ollakin niin että on halunnut tehdä jos kerrot noin paljon palkkaa siitä saa.
Minusta on muutenkin jotenkin outoa että sairaanhoitajat valittaa kun vuorolisät vähenee kun he ja myös tehy hokee aina sitä että hoitajan palkka on vain se tehtäväkohtainen palkka noin 2400€ kuukaudessa eli että ovat ainut ammattiryhmä joka ei saa ns hankalista työvuoroista mitään lisiä toisin kuin esim selluköpit.

Vierailija
126/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:06"]

No. En ymmärrä sitä, miksi työstä, jonka suorittaminen onnistuu keltä vaan, pitäisi maksaa älyttömiä? Lahjakkaammat ja älykkäät ihmiset hankkivat itselleen ei-suorittavan ammatin, ja parhaassa tapauksessa valitsevat työaikansa itse.

ps. molemmat vanhempani ovat hoitoalalla, heitä seuratessani opin, että joku muu työ on varmasti parempi- niinpä kouluttauduin haluamaani ammattiin, josta maksetaan niin, ettei valittamiseen ole aihetta.

[/quote]

Muistathan, että jos joudut joskus onnettomuuteen, jossa selkärankasi menee murskaksi ja olet hiuksen hienolla rajalla halvaantua niin annat kenen tahansa siirtää ja liikutella sua? Tai jos hengityshalvaannut niin kuka tahansa saa sua hoitaa. Helpottaa meitä hoitsuja sairaalassa, kun ei ole tuollaisia tapauksia hoidettavana.

Vierailija
127/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:03"]

Kaikki lisät pitäisi poistaa, ja laittaa saman verran lisää ihan siihen normaaliin kuukausi- tai tuntipalkkaan. Silloin kaikki työvuorot olisivat saman arvoisia. Eli ei mitään palkanalennuksia, sitä en kannata. Palkka olisi sama, vaikka tekisit aamuvuoron maanantaina tai iltavuoron sunnuntaina. Loppuis ne ainaiset lätinät lisistä ja kinaaminen työvuoroista.

Mun mielestä muutenkin tää työelämätouhu on mennyt jokseenkin naurettavaan suuntaan. Tai keskustelut aiheesta. Esimerkiksi kassaneidit mankuvat että on epäreilua kun he eivät voi tehdä etätöitä kotoa käsin, niinkuin tuo toimiston täti. Aivan sama kun minä toimiston tätinä mankuisin että kun minä en saa olla ulkona raikkaassa ilmassa niinkuin nuo raksamiehet. Tai että sairaanhoitajat valittavat kun täytyy yö-vuoroon tai sunnuntaina mennä töihin. Siis mitä hittoa??? Oikeasti.

[/quote]

Mistä helvetistä tää ihminen puhuu???

Keskustelua käydään aidasta ja tää puhuu seipäästä.

Vierailija
128/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:50"]

ap, mikä olikaan oma koulutuksesi?

[/quote]

ap:n koulutuksesta en tiedä, mutta olet varmaan kiinostunut myös minun omastani, kun olen kommentoinut kovasti. Olen arkkitehti, äitiyslomalla.

[/quote]

Mikä oli pääaineesi ja mitkä sivuaineesi / mistä korkeakoulusta valmistuit? Vaikutat pelkältä trollilta. 

[/quote]

Koulutuksellani, pää- tai sivuaineillani tai työpaikallani ei ihan todellakaan pitäisi olla minkään valtakunnan merkitystä sinulle. No, kerron kuitenkin, että avoimessa yliopistossa opiskelin pitkään ennenkuin pääsin tekuun- sieltä olen valmistunut. Ja miksi kerron? No siksi, että ei tarvitse siellä miettiä että kultalusikka suussa syntynyt jne. Pitkä tie on kuljettu tähän pisteeseen. 

[/quote]

On sillä merkitystä, koska vaikutat pelkältä trollilta. Koska et pysty kertomaan titteliäsi, et edes pääainevalintaasi tai opiskelupaikkasi nimeä, en usko sinun olevan mikään arkkitehti. Olet pelkkä paskanjauhaja, jonka jokaisen kommentin tarkoitus tähän saakka on ollut aiheuttaa vain provosoitumista kanssakeskustelijoissa.

Vierailija
129/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 23:12"]Mä aattelin ikäni teknisen puolen toimistohommia tehneenä, että hoitotyö olisi työnä helpoimmasta päästä. En tiedä miksi mulla oli sellainen mielikuva, ehkä alan työyhteisön asenteet muokkasi omat asenteet siihen suuntaan. 

Kouluttauduin lähihoitajaksi ja ekat sijaisuudet oli vanhusten hoitokodeissa. Työ järkytti. On yleistä että työntekijöitä on yksiköissä liian vähän ja sen vuoksi teet monessa paikassa työt kokonaan yksin. Ulosteita, huutoa, väkivaltaista käytöstä, sekavuutta, sitä kaikkea joudut asiakkaiden kanssa handlaamaan. Päälle vihaiset omaiset, jotka tulevat valittamaan työpaikkasi epäkohdista juuri sinulle, joka et mahda millekään mitään.

Jaksoin kaksi vuotta ja siirryin kevyempiin töihin sen jälkeen, uupumuksen ja myös lannerangan välilevyn pullistuman vuoksi.

Menkää, kokeilkaa tehdä sillä työtahdilla hommia itse. Vapaaehtoisia otetaan aina tekemään hoidon ja lääkityksen ulkopuolelle jääviä juttuja, joihin ei tarvitse alan koulutusta. Eväät saat jättää kotiin, niitä et kuitenkaan ehdi syödä. Juorut pitkillä tauoilla kahvihuoneissa on pelkkä myytti.
[/quote]
Niin ne juorut pitkillä tauoilla on myytti. Ne juorut ja selän takana puhumiset hoidetaan niillä yli tunnin varsinaisten taukojen ulkopuolella pidettävien epävirallisten taukojen aikana. Ja auta armias jos joku yrittää niistä luistaa, mikä se luulee olevansa.....

Vierailija
130/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:04"]

[/quote]

Tampereen teknillinen yliopisto hervannassa on teku. 

[/quote]http://tahtijulkaisut.pikakirjakauppa.fi/tuote/hietalahti_l/tampereen_tekun_tarinoita/9789525903270

Vierailija
131/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:03"]

[/quote]

Mistä helvetistä tää ihminen puhuu???

Keskustelua käydään aidasta ja tää puhuu seipäästä.

[/quote]

No tuossa alussa puhuin lisistä niinkuin moni muukin tässä keskustelussa :) Samalla mieleeni tuli että nää keskustelut liittyen työelämän tasa-arvoon ym. on alkanut mun mielestä menemään vähän hassuun suuntaan. Kaikki vaan valittaa kun mikään ei kelpaa. Sori jos meni vähän ohi aiheen!

Vierailija
132/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:48"] Kukaan, joka ei hoitajien työtä ole tehnyt tai läheltä seurannut, vaan on kyvytön arvostelemaan. Perushoitotyö=helvetillisen raskasta, kolmivuorotyötä, illat yöt arjet pyhät. Riskejä riittää, paskaa tulee niskaan ja jopa konkreettisesti ja vastuu on suuri. Repikää siitä. Sitte kun oikeasti jotain asiasta tiedätte. [/quote] En arvostelekaan. En vaan ymmärrä miten 25 prossan leikkaus SUNNUNTAIlisästä saadaan kuulostamaan siltä, että KAIKKI lisät ollaan nyt poistamassa.... //ap [/quote] Sulla ei ole mitään käsitystä miten paljon hoitoalalla painetaan tuplavuoroa ja "joustetaan" työnantajien hyväksi koska HE eivät halua säästösyistä palkata sijaisia. Mä en muuten tee enää ylitöitä ja pidän tasan huoleni siitä että saan minulle kuuluvat vapaat viikonloput. Alan taas miettimään alanvaihtoa 8-16 työhön. Sh

[/quote]

Mihin te sh:t meinaatte mennä muualle töihin? Ei paljon vaihtoehtoja löydy. Toimistohommiin on maistereita jonossa.

Vierailija
133/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekusta (teknillisestä opistosta, nykyisin AMK:sta) valmistunut arkkitehti ei ole yliopisto-arkkitehti vaan rakennusarkkitehti. Sama taso kuin sairaanhoitajan koulutus. 

Vierailija
134/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hoitajia edes tarvitaan öisin tai pyhinä? Arkityöajat vaan sairaaloihin niin tulee miljardien säästöt heti. Lääkärissähän pitää muutenkin käydä virka-aikana niin monille mikään ei muuttuisi.

Vierailija
135/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:32"]

Mihin hoitajia edes tarvitaan öisin tai pyhinä? Arkityöajat vaan sairaaloihin niin tulee miljardien säästöt heti. Lääkärissähän pitää muutenkin käydä virka-aikana niin monille mikään ei muuttuisi.

[/quote]Niin just, potilaat hoitakoon itsensä öisin! Ja synnyttäminen yöllä on laitettava verollepantavaksi.

Vierailija
136/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon suuremmat säästöt saadaan, kun koko sairaalat lakkautetaan? Sitä vartenhan sairaalat nykyisin ovat olemassa, tuottamassa säästöjä.

Vierailija
137/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:32"]

[/quote]Niin just, potilaat hoitakoon itsensä öisin! Ja synnyttäminen yöllä on laitettava verollepantavaksi.
[/quote]

Työvuoron päättyessä vahva unilääkitys laitokseen jääville potilaille ja pari vartijaa yöksi seuraamaan tilannetta. Aamulla ruumiit pois ja uudet sisään.

Vierailija
138/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:28"]

Tekusta (teknillisestä opistosta, nykyisin AMK:sta) valmistunut arkkitehti ei ole yliopisto-arkkitehti vaan rakennusarkkitehti. Sama taso kuin sairaanhoitajan koulutus. 

[/quote]

Juu, elikkä... Määrittelinkö edellisessä viestissäni millainen arkkitehti olen? Hoitaja ei voi siis olla anestesiahoitaja jos sanoo olevansa hoitaja, niinkö?

Vierailija
139/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:45"]

Eipä niistä yötyölisistä olla mitään ottamassa, vaan sunnuntailisistä. Esim. omasta palkastani häviää n.120 euroa kuussa. Kyllä naurattaa.

[/quote]

Ja kyllä sulle jatkossakin sunnuntaityöt kelpaa, vaikka hiukan menetätkin. Tällä hetkellä ne on haluttuja ja jatkossakin.

[/quote]

Pakkohan se on kelvata, että voin elättää perheeni. Kuukausipalkkani on n. 2050 euroa ja veroprosentti on muistaakseni 23. Kyllä siitä on varaa vähentää valtion hyväksi. Muistelen sitä sitten joka sunnuntai.[/quote]

[/quote]

Itse tienaan n. 2600/kk ja veroprosentti 21. Räpylään tulee 1888,90 kuussa. Ei kirkollisveroa, ei jäsenmaksuja, ei asuntolainavähennyksiä, ei pääomatuloja. Tarkistappa saisitko matkakuluja vähennyksiin ja muutenkin pudotettua tuota prosenttia.

Vierailija
140/148 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitajan tytär, eli periaatteessa sympatiani ovat aina olleet hoitajien puolella. Vuorotyötä teki äitini, eli arki siltä osin tuttua.

Mutta...itse akateemisesti koulutettuna (yliopisto+jatkokoulutus) palkkani ei kovinkaan isosti eroa hoitajan palkasta. Ikinä en ole saanut korvausta ylitöistä, viikonlopputöistä tms. Sellaisia ei edes ole. Työt on tehtävä kun ne eteen tulevat, vaikka kuinka olisi mökkiviikonloppua tulossa. Toki voin tehdä osan kotona, mutta ei sekään herkkua/helppoa ole.

Nyt ei todellakaan olla viemässä pois lisiä, ainoastaan niitä hieman lasketaan. Julkisen sektorin menot ovat vain kasvaneet niin isoksi, että yhteiskunta ei pysty ylläpitätämään nykyisen kaltaista järjestelmää, vaikka kuinka tahtoisi. Ikävä kyllä julkinen sektori pyörii naisten työpanoksella, ja julkisen sektorin säästöt siksi kaatuvat paljolti naisten kannettavaksi. Sen kanssa on nyt jotenkin elettävä ja toivottava, että tulevilla uudistuksilla kyetään saamaan aikaan säästöjä rakenteista ja päällekäisyyksistä, jolloin työntekijän lompakolle ei ole niin suurta tarvetta käydä. 

Ymmärrän yksityisen hoitajan harmin, mutta en sitä, että asioita liioitellaan ja luodaan asiallisen keskustelun sijasta kapinahenkeä. Sitäkin tarvitaan, mutta kannattaa missä ja minkä puolesta nousee barrikaadeille; lompakon vai paremman huomisen.