Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai mulla nyt ole mikään perhanan reuma

Vierailija
08.09.2015 |

Eihän tämä mikään lääkäripalsta ole mutta silti, olen 31v Mies, kuukausi sitten huomasin ettei aamuisin sormet taivu, vaatii 10min lämmittelyn että ne pelaa ja pääsen keittämään kahvit, no nyt tänä aamuna polvet ei antanut kävellä, ei taipuneet, mulla oli 2 tuntia aikaa verrytellä ne toimintakuntoon että pääsen fillaroimaan duuniin, ja silti sattui polvien alaosaan, töissä jouduin pelkäämään että luhistunko siihen paikkaan kun nousin portaita oltuani tauolla, nivelet jämähtivät taas. Kertokaa palstalaiset onko syytä huoleen?

Kiitos jo etukäteen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:21"]

No et sä tuolla oireistolla pääse vielä edes reumatutkimuksiin - mutta jos samaa jatkuu yli puoli vuotta, niin sitten kyllä.

[/quote]No ei tässä nyt sentään puolta vuotta odotella. Toimitaan heti. Olen työterveyslääkäri ja eräs mies hakeutui vastaantotolle vasta siinä vaiheessa, kun kädet olivat aivan reuman runtelemat. Ajoissa aloiteulla lääkityksellä se olisi voitu estää. 

[/quote]

minkähän sortin lääkäri oikein olet. Reuma on määrtelmällisesti vähintään puolivuotta kestänyt tulehdustila, joten tässä vaihessa ap ei saa MINKÄÄNLAISIA. Tavallista ibuprofeenia kummempia lääkkeitä mistään lääkäristä.
[/quote]
Höpö höpö! Kyllä tutkimuksiin pääsee, jos on kipeä ja toimintakyvytön. Aamukankeus nivelissä on aika selkeä reuman oire. Mitä nopeammin lääkitys aloitetaan, sen paremmin se tehoaa ja nivelvaurioita ei ehdi muodostua.

Vierailija
22/23 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:42"]19 lisää vielä: Hakeudu hoitoon, mutta varaudu siihen että heti ei tapahdu mitään. Reuman selvittely vie pitkään ja tulehdustilan pitää jatkua kauan että kunnon tutkimukset aloitetaan. Itse sairastuin 2-vuotiaana ja kesti puoli vuotta kunnes saatiin varmuus reumasta.
[/quote]
No itse kyllä pääsin heti verikokeen ja oireiden kertomisen jälkeen erikoislääkärille julkiselle pyolelle. Reseptit sain heti mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti kodissasi tai työpaikallasi ei ole homeongelmaa. Se nimittäin monella räjäyttää nivelvaivat päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi