Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsevätkö opettajat kuin koirat veräjästä

Vierailija
08.09.2015 |

näiden uusien leikkausten suhteen?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:55"]

No miten ihmeessä koirat pääsevät veräjästä??? Turha kitistä siitä että työpaikat menevät ulkomaille jos suomalaisvalmisteiset veräjätkin ovat niin paskoja että koiratkin pääsevät niistä läpi. Kiinalainen työntekijä tekee parempaa laatua halvemmalla kuin kitisevä ylipainoinen suomalainen.

[/quote]

ohhoh, mikäs tätä riivaa?

mä ostan mieluummin suomalaista. Laatua. Oikeesti on hyvää, ja lähellä tuotettua. 

Vierailija
22/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi koulujen lomiakin vähentää. Hankalaa kun lapsi lomailee yksin pitkään ja itsellä ei lomaa niin pajoa ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:55"]

No miten ihmeessä koirat pääsevät veräjästä??? Turha kitistä siitä että työpaikat menevät ulkomaille jos suomalaisvalmisteiset veräjätkin ovat niin paskoja että koiratkin pääsevät niistä läpi. Kiinalainen työntekijä tekee parempaa laatua halvemmalla kuin kitisevä ylipainoinen suomalainen.

[/quote]

ohhoh, mikäs tätä riivaa?

mä ostan mieluummin suomalaista. Laatua. Oikeesti on hyvää, ja lähellä tuotettua. 

Vierailija
24/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, työnantaja voi _määrätä_ tekemään ne. Ainakin meillä on jo nyt määrätty ylitunteja, vaikka ope miten yrittäisi perustella, että ei pysty ottamaan ylityötä koko vuodeksi kauheaa määrää.

Vierailija
25/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei oo koulua. Opettajan täytyy saada palkka.

Vierailija
26/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:56"]Ainakin minun töissäni teen jatkuvasti ylitunteja opetusvelvollisuuden päälle. Tarkoittaako tämä nyt sitten, että näistä ylitunneista ei enää makseta kuin puolet nykyisestä? Siinä on sitten pomo ihmeissään, kun opettajat eivät enää suostu ylitunteja pitämään. Kukahan ne sitten pitää?

t. opettaja
[/quote]
Nämä katkerat palstamammat tulevat mielellään pitämään kyseiset ah niin helpot tunnit vaikka oman työnsä ohessa, ei huolta! 3:)

Vierailija
27/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien palkkoja tulisi kyllä laskea. Heillähän on se kolmen kuukauden lomakin ja 7h työpäivä ja jos nyt rehellisiä ollaan niin työ ei ole vaativaa

Vierailija
28/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat muuten läkäreiden ohella sellainen ammattikunta jotka ovat vähiten sairaslomilla.

Vierailija
29/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten varma, että tulen tästä muutoksesta lähtien menemään sairaana kouluun. Ope

Vierailija
30/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:06"]

Se on muuten varma, että tulen tästä muutoksesta lähtien menemään sairaana kouluun. Ope

[/quote]

Minä menen jo nyt. Sijaisen ohjeistaminen ja sijaisen mokailujen korjaaminen on työläämpää kuin sairaana kouluun meno.

-toinen ope

Vierailija
31/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:38"]No häh, koitapa päätellä itse, mikä noista leikkauksista koskisi opettajia?
[/quote]sairaslomapäivä, lomien lyhentyminen esmes

Vierailija
32/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut pvän sairaslomalla flunssan takia, en ollenkaan joka vuosi. Tuo päivän palkattomuus vaikuttaa kyllä niin, että nyt sairastuessani haen lääkärintodistuksen ja olen pois lääkärin määräämän ajan. Monille kilteille työntekijöille käy näin, olen varma.

Vierailija
33/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:17"]Olen joskus ollut pvän sairaslomalla flunssan takia, en ollenkaan joka vuosi. Tuo päivän palkattomuus vaikuttaa kyllä niin, että nyt sairastuessani haen lääkärintodistuksen ja olen pois lääkärin määräämän ajan. Monille kilteille työntekijöille käy näin, olen varma.
[/quote]

No sitten saat vain 80% palkasta kuitenkin.

Vierailija
34/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:04"]

18, työnantaja voi _määrätä_ tekemään ne. Ainakin meillä on jo nyt määrätty ylitunteja, vaikka ope miten yrittäisi perustella, että ei pysty ottamaan ylityötä koko vuodeksi kauheaa määrää.

[/quote]

Pomoja on siis erilaisia. Omani pitää tarkan huolen, että kukaan ei pala loppuun työtaakkansa alla. Sehän on vain järkevää ajatella opetusta myös laatunäkökulmasta, kun osa siitä on maksupalvelutoimintaa ja eikä järjestämisluvatkaan ikuisia ole.

Vierailija
35/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:56"]Ainakin minun töissäni teen jatkuvasti ylitunteja opetusvelvollisuuden päälle. Tarkoittaako tämä nyt sitten, että näistä ylitunneista ei enää makseta kuin puolet nykyisestä? Siinä on sitten pomo ihmeissään, kun opettajat eivät enää suostu ylitunteja pitämään. Kukahan ne sitten pitää?   t. opettaja [/quote] Nämä katkerat palstamammat tulevat mielellään pitämään kyseiset ah niin helpot tunnit vaikka oman työnsä ohessa, ei huolta! 3:)

[/quote]

Ai että, sen minä haluaisin nähdä (tai ehkä en sittenkään, kun opiskelijoiden etua ajattelen..)! :D

Vierailija
36/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:05"]

Opettajien palkkoja tulisi kyllä laskea. Heillähän on se kolmen kuukauden lomakin ja 7h työpäivä ja jos nyt rehellisiä ollaan niin työ ei ole vaativaa

[/quote]

Kuinkas paljon sinulla on alan kokemusta, jos nyt rehellisiä ollaan?

Vierailija
37/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokat suurenevat, se oli päätetty jo aiemmin. Luokkakokojen pienentämiseen ei enää anneta rahaa. Lisäksi kouluavustajia varmasti vähennetään joka paikassa, joten opettajien työmäärä tulee lisääntymään reilusti. Eli olkaa huoletta siis. Varmasti tuntuu teidänkin mielestä kivalta lähettää kiltti ja hiljainen Pirkko-tyttönne aamulla kouluun, kun luokassa on 32 oppilasta, ja opettajalla riittää aikaa vain häiriköille.

Vierailija
38/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vähintään kohtuullista, että opet määrättäisiin VÄHINTÄÄN niiksi kahdeksaksi päiväksi kesällä töihin.

työtä kyllä olisi, suunnittelua, kehittämistä, yhteistyötä, tilojen ja opetusmateriaalin järjestelyä, valmistelua.

saattaisivat lapset saada vaikka perempaa opetusta, kun sitä olisi mietitty ajan kanssa ei huiskaistu ovenkahvaOPS -menetelmällä

Vierailija
39/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:42"]

Eiköhän sitä oteta lomarahasta 8 päivää vastaava summa pois.

[/quote]

Heippa! Lehtori täällä joka ilmaisee erään ominaispiirteen omasta työstään. Eli, opettajat eivät saa lomarahaa! Toistan, opettajat eivät saa lomarahaa!

Oletko itse huomannut että lomalla rahaa palaa aika paljon enemmän kuin töissä käydessä? Tätä kautta opettajan loma ei olekaan mitään ruusuilla tanssimista ja lomailua Kreetalla. Itseni pari ensimmäistä lomaa yllätti julkiselta puolelta tultuani. Pitkä loma ilman lomarahaa on taloudellinen rasite. Ei siis ihme että jotkut opettajat saattavat tehdä kesällä jotain pikkuhommia saadakseen rahaa.

Vierailija
40/74 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:42"]

Eiköhän sitä oteta lomarahasta 8 päivää vastaava summa pois.

[/quote]

* siis yksityiseltä puolelta tultuani.

Heippa! Lehtori täällä joka ilmaisee erään ominaispiirteen omasta työstään. Eli, opettajat eivät saa lomarahaa! Toistan, opettajat eivät saa lomarahaa!

Oletko itse huomannut että lomalla rahaa palaa aika paljon enemmän kuin töissä käydessä? Tätä kautta opettajan loma ei olekaan mitään ruusuilla tanssimista ja lomailua Kreetalla. Itseni pari ensimmäistä lomaa yllätti julkiselta puolelta tultuani. Pitkä loma ilman lomarahaa on taloudellinen rasite. Ei siis ihme että jotkut opettajat saattavat tehdä kesällä jotain pikkuhommia saadakseen rahaa.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme