Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäätte lapsen kanssa

Vierailija
08.09.2015 |

joka ei huolehdi mistään tavaroistaan??
Turhauttavaa kun takit, pipot, avaimet, hupparit, KAIKKI aina hukassa!
Add piirteitä on, diagnoosia ei.
Fiksu kiltti poika, mutta mitään ei itse muista!
Ikä 12 -v.
Vastaavaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 27v ja ihan samanlainen. Aina kaikki hukassa :D 

Vierailija
2/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:31"]Oon 27v ja ihan samanlainen. Aina kaikki hukassa :D 
[/quote]
Lohduttavaa..
Poika on kylläaina pahoillaan kun kaikki häviää. Tuntuu ettei vaan voi itselleen mitään.
Miten tämmöinen ikinä pärjää elämässä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan Wilma-merkinnän.

Vierailija
4/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraamuksia esim. avaimen jatkuvasta kadottamisesta. Odottelee pihalla, kunnes tulette. Älkää heti antako uutta avainta. 

Eli joutuu toimimaan ilman hukattua tavaraa aikansa. Takki tietysti on vähän hankala, kun ei voi palelemaan laittaa, mutta osta kirppikseltä kamalan näköisiä varatakkeja tyttömäisellä kuosilla, niin ehkä alkaa paremmin pysyä jonkin ajan kuluttua se oma takki matkassa. 

Vierailija
5/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:31"]Oon 27v ja ihan samanlainen. Aina kaikki hukassa :D  [/quote] Lohduttavaa.. Poika on kylläaina pahoillaan kun kaikki häviää. Tuntuu ettei vaan voi itselleen mitään. Miten tämmöinen ikinä pärjää elämässä?!

[/quote]

Mä ainakin oon vaan niin hajamielinen. Mun päässä pyörii koko ajan niin paljon kaikkea, etten keskity siihen, mitä teen. Onneks ihmiset Suomessa on suht rehellisiä, ja kaupan ostoskoriin unohtuneen kännykänkin voi saada takaisin. Ehhheh. Tämä vain esimerkkinä.... 

Vierailija
6/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:46"]Seuraamuksia esim. avaimen jatkuvasta kadottamisesta. Odottelee pihalla, kunnes tulette. Älkää heti antako uutta avainta. 

Eli joutuu toimimaan ilman hukattua tavaraa aikansa. Takki tietysti on vähän hankala, kun ei voi palelemaan laittaa, mutta osta kirppikseltä kamalan näköisiä varatakkeja tyttömäisellä kuosilla, niin ehkä alkaa paremmin pysyä jonkin ajan kuluttua se oma takki matkassa. 
[/quote]
Tiedän ettei auta. Rankaisemalla poikaa saan olonsa tuntumaan huonoksi. Inhoaa itseään jo nyt tämän vuoksi. Tyttökuosikaan ei haittaisi, kun on taivaanrannan maalari, niin ei todellakaan välitä onko siskon vanha takki vai ei..
Ainoa toimiva ratkaisu on se, etten osta hänelle mitään kallista.
Ap

Vierailija
7/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella 8 syystakkia ja joka päivä kadonnut yksi. Tälle päivälle oli vielä ja sanoin et sitten on ilman jos viimeinenkin katoaa. Pipot ja hanskat aikoja sitten kadonneet. Kaikko unohtuu. Läksyjäkään ei tee kun kirjat aina unohtunu kouluun. Myöhästyy joka päivä koulusta. Tokalla. En tiedä mitä tehdä.

Vierailija
8/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:46"]Seuraamuksia esim. avaimen jatkuvasta kadottamisesta. Odottelee pihalla, kunnes tulette. Älkää heti antako uutta avainta.  Eli joutuu toimimaan ilman hukattua tavaraa aikansa. Takki tietysti on vähän hankala, kun ei voi palelemaan laittaa, mutta osta kirppikseltä kamalan näköisiä varatakkeja tyttömäisellä kuosilla, niin ehkä alkaa paremmin pysyä jonkin ajan kuluttua se oma takki matkassa.  [/quote] Tiedän ettei auta. Rankaisemalla poikaa saan olonsa tuntumaan huonoksi. Inhoaa itseään jo nyt tämän vuoksi. Tyttökuosikaan ei haittaisi, kun on taivaanrannan maalari, niin ei todellakaan välitä onko siskon vanha takki vai ei.. Ainoa toimiva ratkaisu on se, etten osta hänelle mitään kallista. Ap

[/quote]

Eivät nämä ole rangaistuksia vaan luonnollisia seuraamuksia huolimattomuudesta. Rangaistus olisi jokin aresti, viikkorahan poisotto tms. 

Kun hukkaa avaimensa ei ole avaimia vaan pitää toimia ilman avaimia. Ei sinun tarvitse olla edes vihainen. Toteat vain, että nyt mennään näin vähän aikaa... 

Vierailija
9/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:01"]

Meillä lapsella 8 syystakkia ja joka päivä kadonnut yksi. Tälle päivälle oli vielä ja sanoin et sitten on ilman jos viimeinenkin katoaa. Pipot ja hanskat aikoja sitten kadonneet. Kaikko unohtuu. Läksyjäkään ei tee kun kirjat aina unohtunu kouluun. Myöhästyy joka päivä koulusta. Tokalla. En tiedä mitä tehdä.

[/quote]

Mihin ne takit noin vain katoaa? Tokaluokkalaisen reviiri ei kovin iso vielä ole. Kyselepä koululta, kavereilta ja käykää katsomassa pihat, urheilukentät, missä lapsi on liikkunut. 

Kyllähän noita lasten takkeja tulee viikottain nosteltua puunokislle koiraa ulkoiluttaessa :)

Vierailija
10/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä opi.
Valitan.

Vierailija
11/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 1,7v muksuni saa aina nyrkistä jos ei kuuntele mitä sanotaan. On ottanut useammankin kerran turpaan tässä lähiaikoina ja jos lääkärissä kysytään niin se oli naapurin Oskari asialla :-D.

Vierailija
12/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tällainen lapsi. Nyt jo teini. Vieläkin unohtelee asioita ja tavarat usein hukassa, mutta parin viime vuoden aikana kuitenkin tullut paljon parannusta verrattuna ala-asteen aikaan. Sellaista olen huomannut, että jos vaikka takki on naulakossa, jossa se minun mielestäni kuuluisi olla, loogisella paikalla, niin saattaa etsiä pitkäänkin. Jos taas on voinut heittää sen johonkin huoneensa nurkkaan, niin löytyy kyllä. Olenkin antanut hänen kehittää tällaisia omia tapoja. Vaikka itse toivoisin että olisi asioilla sellainen normijärjestys, niin hyväksyn sen, että hänen päässään se on toisenlainen. Helpottaa huomattavasti.

Vierailija
13/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lapselle apuvälineitä. Hänellä on eteisessä lista tavaroista, mitä pitää olla mukana, kun lähtee kouluun/pihalle/harrastukseen. Tarkastaa siitä sitten taskut, että tarvittavat löytyy. Kotona ja omassa huoneessa on myös selkeä paikka kaikille tärkeille tavaroille, johon ne rutiininomaisesti laitetaan, kun niitä ei tarvita. Kouluaineet tarkastaa huolellisesti lukujärjestyksestä sekä koulussa, että kotona, että on oikeat kirjat mukana. Opettaja auttoi tässä alkuun koulun päässä, nyt sujuu jo rutiinilla. Lapsella on myös erilaisia listoja muistuttavissa asioista eri tilanteisiin, joita jo suht itsenäisesti käyttelee. Kasvaminen helpottaa, mutta onhan tämä ominaisuus, joka ei koskaan täysin poistu. Lapsi pitää opettaa käyttämään keinoja, joilla ominaisuutta voi hallita. Rankaiseminen ei auta. 

Vierailija
14/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetyt laatikot eteiseen hanskoille, pipoille, huiveille yms

Vierailija
15/15 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:06"]Nimetyt laatikot eteiseen hanskoille, pipoille, huiveille yms

[/quote]
Hah, et ole tosissasi! Mitä hittoa luulet niiden lappujen auttavan lasta?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme