Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistelen vieläkin lämmöllä ala-asteen ankaraa naispuolista ruotsinopettajaa joka piti kuria ja katsoi että läksyt tehty

Vierailija
27.06.2026 |

Kuri oli korkea. Samoin oppimistulokset.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen koko lapsuus- ja nuoruusaikaani myös lämmöllä. Silloin asetettiin vanhempien ja koulun taholta rajat kersoille. Kersat eivät saaneet hyppiä aikuisten silmille ja tehdä jos jonkinlaisia rötöksiä ja rikoksia. Ei ollut aineita käytettäväksi, ei rahaakaan ollut. Joskus kuri oli tietty liian kovakin ainakin joissakin perheissä. Kotoa opittiin kohteliaisuus, ruokailutavat ja kaikenlainen käyttäytyminen. Opettajia osattiin kunnioittaa kuten myös vanhoja ihmisiä. Nykyään kaikki on päälaellaan, saa tehdä mitä mieleen juolahtaa ja vanhemmat vaan puolustaa, että eihän meidän kersa... bla bla. 

Vierailija
2/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, teiilä oppilailla ei ollut mitään osuutta asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luettiin ruotsia vasta ylä-asteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi