Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun poika oli lyönyt eilen koulukaveria naamaan koulun jälkeen. En tiennyt illalla mitään.

Vierailija
25.03.2022 |

Rehtori ja poika soittivat äsken koulusta. Minä oon pitänyt omaa lastani peruskilttinä. Tuntuu vaikealta uskoa, että hän on voinut tehdä mitään tuollaista. Onneksi tässä on pari tuntia aikaa sulatella asiaa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Mä luulin, että oon maailman paskin äiti. Tuo oli niin nolo tilanne! Pitää jutella pojan kanssa. Kuulin äänestä että ehkä vielä jotain jäi kertomatta. Ap

Mistäköhän poika on omaksunut tuollaisen käyttäytymismallin?

Vierailija
22/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolusti itseään niin teki täysin oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivalta lopettaa vittuilun kirjoitti:

Jos itse aloitti ja löi syyttä, niin siitä kannattaa keskustella.

Jos puolusti itseään tai jotakuta muuta, niin kehu ja sano että oot sen puolella ja teki ihan oikein ja että hoidetaan tää nyt vaan kouluun päin sillain siististi ja mahd helpolla.

Niin just, ihan ok käyttää väkivaltaa, jos puolustaa itseään tai muita! Voi v… Siis moni vielä yläpeukuttaa tätä. Jos toinen on ”sanonut pahasti” pojalle, niin ihan ok lyödä turpaan! Ja sitten vaan ”näon vuoksi” pyydetään anteeksi, että saadaan koulu tyytyväiseksi. Voi saaaaaaatana, hävetkää!

Vierailija
24/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään voi puolustaa sanallisestikin!

Vierailija
25/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakava keskustelu lapsen/nuoren kanssa. Tuo ei ole oikea tapa selvittää välejä.

Tuo on hyvä tapa selvittää välejä. Sano että jatkaa samalla linjalla niin ei tule koulukiusatuksi luuseriksi joita täällä tuntuu olevan paljon.

Just näin. Koulu ei pysty mitenkään varmistamaan että pientä tai isoa kiusaamista ei tapahdu, jokainen joutuu huolehtimaan siitä itse.

Tuo on ainoa tapa tehdä selväksi, että mua ei kannata alkaa kiusaamaan tai koittaa ryöstää kamoja. Kiusaaja miettii aina kaksi kertaa jos tietää, että tolta tyypiltä saattaa tulla nyrkistä naamaan. Toivottavasti monet tytötkin tämän ymmärtäis.

Se saa tanan lässyttäminen jostai "kivakouluista" ja että ei saa koskaan tehä mitään vaikka joku käy kiinni... sehän on aivan käsittämätöntä alistujien paskaa ja johta siihen että sulta viedään kaikki; tavarat, itsemääräämisoikeus, kunnioitus ja turvallisuus.

Vierailija
26/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nyrkki naamaan hoitaa saman asian kuin viikkojen lässytys.

Vierailija
27/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se riita oli alkanut?

Vierailija
28/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolusti itseään tai jotakuta muuta, niin kehu ja sano että oot sen puolella ja teki ihan oikein ja että hoidetaan tää nyt vaan kouluun päin sillain siististi ja mahd helpolla.

Minä luulen, että tuolla sinun toimintatavallasi kukaan ei koskaan kerro lyöneensä ketään muuten kuin itsepuolustukseksi.

Vierailija
29/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä käyn sun päälle fyysisesti tarkoituksella satuttaa sua ja viedä sun rahat, ja sinä puolustaudut sanallisesti, niin ymmärrätkö lainkaan miten sinulle siinä käy?

Varmaan sinä myös huudat julkisesti että vastaavalla tavalla ukranalaisten pitäisi laskea aseensa heti ja torjua hyökkääjät puhumalla mukavia...

Vit tu että suuri osa teistä on niin sairaan tyhmiä ja lapasia.

Vierailija
30/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Mä luulin, että oon maailman paskin äiti. Tuo oli niin nolo tilanne! Pitää jutella pojan kanssa. Kuulin äänestä että ehkä vielä jotain jäi kertomatta. Ap

Ei ainakaan minulta, jos sitä vihjailet.

Vierailija
31/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minulta, jos sitä vihjailet.

Ap siis tässä.

Vierailija
32/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanat voi joskus ymmärtää väärin tai sitten ne eivät tehoa tarpeeksi hyvin.  Nyrkki naamaan on erittäin selkeä.

Vierailija
33/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä tapa selvittää välejä. Sano että jatkaa samalla linjalla niin ei tule koulukiusatuksi luuseriksi joita täällä tuntuu olevan paljon.

Kevyt piekseminen poistaa kiusaamisen traumat eikä jätä terapian tarvetta.

Vierailija
34/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä käyn sun päälle fyysisesti tarkoituksella satuttaa sua ja viedä sun rahat, ja sinä puolustaudut sanallisesti, niin ymmärrätkö lainkaan miten sinulle siinä käy?

Varmaan sinä myös huudat julkisesti että vastaavalla tavalla ukranalaisten pitäisi laskea aseensa heti ja torjua hyökkääjät puhumalla mukavia...

Vit tu että suuri osa teistä on niin sairaan tyhmiä ja lapasia.

Tulit sitten tänne haukkumaan toisia. Eli olet itse juuri se kiusaaja, jota vastaan mielestäsi pitäisi vastata väkivallalla.

Vierailija
35/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin just, ihan ok käyttää väkivaltaa, jos puolustaa itseään tai muita! Voi v… Siis moni vielä yläpeukuttaa tätä. Jos toinen on ”sanonut pahasti” pojalle, niin ihan ok lyödä turpaan! Ja sitten vaan ”näon vuoksi” pyydetään anteeksi, että saadaan koulu tyytyväiseksi. Voi saaaaaaatana, hävetkää!

Sä oot vissiin just niiyä vih ervassa ri tran suja, joiden mielestä kun ma mu rais kaa jonkun keskellä päivää niin sen uhrin pitää olla hiljaa ettei se pelästytä rais kaajaa. Just niitä mielisairaita kukkahattuja, joiden mielestä kaikki hoituu puhumalla. Olisi tosi kiva nähdä kuinka sinä torjut omalla kohdalla rais kauksen tai hakkaamisen järkevällä keskustelulla.

Tässä maailmassa on nimenomaan oikein ja järkevää opetella taidot ja asenne puolustaa itseään ja läheisiään fyysisellä väkivallalla, jos tulee tarve. Joskus tarvitaan väkivaltaa lopettamaan jatkuva kiusaaminen ja vittuilu. Joskus tarvitaan väkivaltaa korjaamaan vääriteko, jonka tarkoitus on alistaa. En anna sulle esimerkkiä tällaisesta, koska olet liian yksinkertainen ihminen ymmärtämään, mutta normi ihmiset ymmärtää millaisia tilanteita nämä voivat olla.

Ole sä vaan aasi ja anna toinen poski kun sua lyödään, mutta älä tuomitse niitä jotka haluaa puolustautua. Koulu on ihan paska instituutio eikä pysty suojelemaan ketään. Itse se on tehtävä, tai sitten alistuttava kiusatuksi.

Vierailija
36/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot vissiin just niiyä vih ervassa ri tran suja, joiden mielestä kun ma mu rais kaa jonkun keskellä päivää niin sen uhrin pitää olla hiljaa ettei se pelästytä rais kaajaa. Just niitä mielisairaita kukkahattuja, joiden mielestä kaikki hoituu puhumalla. Olisi tosi kiva nähdä kuinka sinä torjut omalla kohdalla rais kauksen tai hakkaamisen järkevällä keskustelulla.

Tässä maailmassa on nimenomaan oikein ja järkevää opetella taidot ja asenne puolustaa itseään ja läheisiään fyysisellä väkivallalla, jos tulee tarve. Joskus tarvitaan väkivaltaa lopettamaan jatkuva kiusaaminen ja vittuilu. Joskus tarvitaan väkivaltaa korjaamaan vääriteko, jonka tarkoitus on alistaa. En anna sulle esimerkkiä tällaisesta, koska olet liian yksinkertainen ihminen ymmärtämään, mutta normi ihmiset ymmärtää millaisia tilanteita nämä voivat olla.

Ole sä vaan aasi ja anna toinen poski kun sua lyödään, mutta älä tuomitse niitä jotka haluaa puolustautua. Koulu on ihan paska instituutio eikä pysty suojelemaan ketään. Itse se on tehtävä, tai sitten alistuttava kiusatuksi.

Kuulostat kyllä just sellaiselta kiusaajalta, jolle pitäisi antaa korville ja kunnolla.

-eri.

Vierailija
37/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se vetelee sinuakin turpaan.

Vierailija
38/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas oikein idiotismin kerma kommentoimassa ja peukuttamassa, näemmä. Väkivalta ei ole ratkaisu, ja kannattaa aina tähdentää myös sitä, että pikku nujakasta voi seurata vakavakin vamma, jos toinen lyö kaatuessaan päänsä. Uhriksi ei pidä heittäytyä, mutta lähtökohtaisesti ongelmatilanteet selvitetään puhumalla.

Vierailija
39/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kysymys vähän itseään toteuttavasta fantasiasta. Tavis kyllä pärjää aina taviksien joukossa, mutta jos on tuollaisia kummia alistamisfantasioita kuin sinulla, niin varmasti toiset ihmiset katsovat kieroon, koulussa ja ihan kaikkialla.

Ikävä kyllä väkivallalla ei voi tuollaista hiljaista yleistä halveksuntaa koskaan voittaa, ei vaikka koettaisi äärimmäisiä keinoja. Sinun asenteellasi jää pysyvästi luuseriksi.

Vierailija
40/73 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Koulu ei pysty mitenkään varmistamaan että pientä tai isoa kiusaamista ei tapahdu, jokainen joutuu huolehtimaan siitä itse.

Tuo on ainoa tapa tehdä selväksi, että mua ei kannata alkaa kiusaamaan tai koittaa ryöstää kamoja. Kiusaaja miettii aina kaksi kertaa jos tietää, että tolta tyypiltä saattaa tulla nyrkistä naamaan. Toivottavasti monet tytötkin tämän ymmärtäis.

Se saa tanan lässyttäminen jostai "kivakouluista" ja että ei saa koskaan tehä mitään vaikka joku käy kiinni... sehän on aivan käsittämätöntä alistujien paskaa ja johta siihen että sulta viedään kaikki; tavarat, itsemääräämisoikeus, kunnioitus ja turvallisuus.

Se tyyppi, joka antaa toisille nyrkistä naamaan, on kiusaaja ja sosiaalisesti rampa. Häntä inhotaan ja pelätään, opettaja tekee hänestä lastensuojeluilmoituksia, häntä ei kutsuta koskaan kenenkään luokse kylään. Hirveä kohtalo lapselle tai nuorelle. Opettakaa, vanhemmat, ajoissa lapsillenne normaaleja sosiaalisia taitoja!