Kuolleiden kuvat Facessa
Siis, onko ihan pakko laittaa Faceen jotain pommituksissa kuolleiden ihmisten kuvia? Tosi kiva selailla feedia kun silmille pamahtaa kuolleiden lasten verisiä ruumiita.
Olkoonkin todellisuutta, mieluummin valitsen itse hetken jolloin haluan (tai en halua) moisia kuvia katsella.
Kommentit (11)
Siellähän ei saa vilahtaa nänni. Aika mielenkiintoista, että ruumis sen sijaan saa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:41"]Siellähän ei saa vilahtaa nänni. Aika mielenkiintoista, että ruumis sen sijaan saa.
[/quote]
Kuka sanoo että saa?
Ei saa sulkea silmiään kauheuksilta
Ehkä jos lahjoittaisit rahaa sinne sodan keskelle sun voisi olla helpompi nähdä näitä kuvia koska tiedät että yrität tehdä qsialle jotain
Minusta se on ihan tervehdyttävää välillä huomata millaisessa lintukodossa me elämme. Todellisuus maailmalla on muuta.
Eikö olekin mukava katsella kuvia ukrainalaisista siviiliuhreista ja ajatella "Noilla ei maahanmuuttoviraston mukaan ole riittävän suuri hätä".
Opetelkaa kunnioittamaan muita ihmisiä. Se, ettei joku halua nähdä kuolleiden kuvia FB:n feedissä ei tarkoita, etteikö hän tietäisi katastrofista tai että olisi sulkenut silmät. Eikä sitä, ettei hän auttaisi rahallisesti tai muuten hädässä olevia ihmisiä. Naiivia, epäkunnioittavaa ja höhlää on levittää kuvia uutisina tai valistaa, aivan kuin itse olisi maailmanhädän viestintäosaston ylipääsihteeri.
Ap taas.
Joo, en minä ole tietämätön ja seuraan enemmän muutenkin ulkomaisia tiedostusvälineitä koska uutisointi on avoimempaa ja monipuolisempaa. Tiedän, että maailmassa kuolee joka hetki ihmisiä, myös lapsia. Mutta en koe, että minun pitäisi nähdä heistä kuvia. Tieto riittää. Minusta se ei ole pään lyömistä pusikkoon. Ihan varmasti kaikki tietävät, että tuolla jossakin kuolee ihmisiä.
Niin ja kuvat olivat syyrialaisista. En silti lainkaan epäile, etteikö vaikkapa Ukranaista saisi samanlaisia kuvia. Missä on sota, siellä on myös kuolleita.
Jotain kunnioitusta toivoisi myös näitä vainajia kohtaan. Ei lehdissä näytetty Töölössä kuorma-auton alle kuolleen tytön ruumistakaan. Onko liikaa pyydetty, että jätettäisiin vainajat rauhaan eikä käytettäisi heitä omien tarkoitusperien ajamiseen?
Törmäsin itsekin juuri kuolleiden syyrialaisten kuviin fb:ssa (osassa näkyi verta jne). Yleensä vain skippaan tai piilotan ne, mutta nyt tuli niin monta vastaan, että päätin huvikseni ilmiantaa ne fb:n ylläpidolle. Vastaukseksi sain tarkistajilta, että ne kuvat eivät riko fb:n sääntöjä ja saavat siten jäädä sinne.
Aika outoa mun mielestä. Jos kuolleet liittyisivät muuhun kriisiin, kuin tähän Syyrian, poistaisikohan ylläpito sitten ne...
Linkki?