Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolleiden kuvat Facessa

Vierailija
07.09.2015 |

Siis, onko ihan pakko laittaa Faceen jotain pommituksissa kuolleiden ihmisten kuvia? Tosi kiva selailla feedia kun silmille pamahtaa kuolleiden lasten verisiä ruumiita.

Olkoonkin todellisuutta, mieluummin valitsen itse hetken jolloin haluan (tai en halua) moisia kuvia katsella.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
2/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ei saa vilahtaa nänni. Aika mielenkiintoista, että ruumis sen sijaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:41"]Siellähän ei saa vilahtaa nänni. Aika mielenkiintoista, että ruumis sen sijaan saa.
[/quote]

Kuka sanoo että saa?

Vierailija
4/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sulkea silmiään kauheuksilta

Vierailija
5/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos lahjoittaisit rahaa sinne sodan keskelle sun voisi olla helpompi nähdä näitä kuvia koska tiedät että yrität tehdä qsialle jotain

Vierailija
6/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihan tervehdyttävää välillä huomata millaisessa lintukodossa me elämme. Todellisuus maailmalla on muuta.

Vierailija
7/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin mukava katsella kuvia ukrainalaisista siviiliuhreista ja ajatella "Noilla ei maahanmuuttoviraston mukaan ole riittävän suuri hätä".

Vierailija
8/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kunnioittamaan muita ihmisiä. Se, ettei joku halua nähdä kuolleiden kuvia FB:n feedissä ei tarkoita, etteikö hän tietäisi katastrofista tai että olisi sulkenut silmät. Eikä sitä, ettei hän auttaisi rahallisesti tai muuten hädässä olevia ihmisiä. Naiivia, epäkunnioittavaa ja höhlää on levittää kuvia uutisina tai valistaa, aivan kuin itse olisi maailmanhädän viestintäosaston ylipääsihteeri.

Vierailija
9/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas.

Joo, en minä ole tietämätön ja seuraan enemmän muutenkin ulkomaisia tiedostusvälineitä koska uutisointi on avoimempaa ja monipuolisempaa. Tiedän, että maailmassa kuolee joka hetki ihmisiä, myös lapsia. Mutta en koe, että  minun pitäisi nähdä heistä kuvia. Tieto riittää. Minusta se ei ole pään lyömistä pusikkoon. Ihan varmasti kaikki tietävät, että tuolla jossakin kuolee ihmisiä.

Niin ja kuvat olivat syyrialaisista. En silti lainkaan epäile, etteikö vaikkapa Ukranaista saisi samanlaisia kuvia. Missä on sota, siellä on myös kuolleita.

10/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kunnioitusta toivoisi myös näitä vainajia kohtaan. Ei lehdissä näytetty Töölössä kuorma-auton alle kuolleen tytön ruumistakaan. Onko liikaa pyydetty, että jätettäisiin vainajat rauhaan eikä käytettäisi heitä omien tarkoitusperien ajamiseen?

Vierailija
11/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin itsekin juuri kuolleiden syyrialaisten kuviin fb:ssa (osassa näkyi verta jne). Yleensä vain skippaan tai piilotan ne, mutta nyt tuli niin monta vastaan, että päätin huvikseni ilmiantaa ne fb:n ylläpidolle. Vastaukseksi sain tarkistajilta, että ne kuvat eivät riko fb:n sääntöjä ja saavat siten jäädä sinne. 

Aika outoa mun mielestä. Jos kuolleet liittyisivät muuhun kriisiin, kuin tähän Syyrian, poistaisikohan ylläpito sitten ne... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi