Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päiväkodeissa on aamupala?

Vierailija
07.09.2015 |

Miksei lapset syö kotonaan. Meillä söivät aina kotona kun olivat pk-ikäisiä.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti jossa olen töissä avaa ovensa viideltä ja jos siitä pitäisi odotella kello yhteentoista saakka lounasta, niin lapset olisivat varmasti todella kiukkuisia. päiväkodissa on aamupalan lisäksi lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

aamupalahan on jo maksullinen koska siitä maksaa lapsen vanhemmat osan ja veronmaksajat osan.

henkilökohtainen mielipiteeni on, että välipala on turha. mm ranskassa lapset ruokailevat aamupalan kahdeksalta, lounaan kahdentoista aikaan, välipala viideltä ja illallinen kahdeksalta. 4 ruokaa, miksi suomalaiset lapset eivät pärjäisi neljällä ruualla? :D

Vierailija
22/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tuttavani lapset syövät aamuisin sokerisia muroja, karkkia, vanukkaita yms. joten salaa olen todella onnellinen päiväkotiaamiaisesta, jossa he saavat "oikeaa" aamiaista: puuroa, leipää, jogurttia.. Muuten kannatan kotona syötyä ruokaa, mutta tässä tilanteessa olen päiväkotiaamiaisen puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina niin ilahtunut siitä, että joku ei tajua, kuinka monessa ammatissa työvuoro alkaa jo klo 7. Että aivan oikeasti ihminen voi elää sellaisessa kuplassa, ettei koskaan tule ajatelleetksi, että yhteiskunta toimii täysillä tosiaan jo varhain aamulla, ja kukas ne työt tekee jos ei ihmiset.

Vierailija
24/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:56"]

Niin, siis jos lapsi tulee heti kuuden jälkeen hoitoon, siinä on viiden tunnin ruokaväli, vaikka lapsi ois kuinka tankannut kotona. Se on näille liikaa. Meillä lapset on jo usein liian väsyneitä lounaalla syödäkseen enää mitään, jos aamu on alkanut aikaisin. Ovat vaan halunneet mennä nukkumaan, pienin nukahti usein siihen soppalautasen ääreen. Että jos tuota aamiaista ei ois, mun lapsien päivän ruuat ois olleet kevyt aamupala ennen kuutta ja sitten seuraavaksi päiväkodin välipala.

[/quote]

Miksi kotona pitäisi antaa kevyt aamupala?

[/quote]

Siksi, että lapsi saa myös vitamiineja, hivenaineita, proteiinia ja rasvaa aamupalallaan...ja siihen päälle pk:n hillosilmäpuuro.

Vierailija
25/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:32"]

Nykyajan vanhemmat ovat uusavuttomia,eikä jakseta/välitetä mistään aamupalasta tms.Helpompi tuoda lapsi siihen aikaan hoitoon,että saa aamupalat ym.eikä tarvi ite tehdä mitään.Yhteiskunta hoitaa.Sitten voi itse mennä vaikka shoppailemaan.lähes poikkeuksetta nykyään näin.

[/quote]

Oi, oi. Omahyväisyysmittari heilahti tappiin.

t. isoäiti

No, vastaan ap:lle asiallisesti.

Mikäli lapset söisivät aamupalan kotonaan, tarkoittaa se sitä, että heidät pitäisi herättää nykyistä selvästi aikaisemmin. Näin ollen lapsi ei saisi riittävän pitkää yöunta. Suurin osa lapsista ei halua syödä heti herättyään, eikä varsinkaan kiireellä.

Vai ehdotatko, että nykyajan työssäkäyvät vanhemmat tinkisivät siitä lyhyestä ilta-ajasta, joka heillä on mahdollisuus viettää lastensa kanssa laittamalla lapsensa aikaisemmin nukkumaan? Huono ajatus.

Vierailija
26/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa voisi viedä lastani päiväkotiin ennen kello 8. Karmeaa lastenrääkkäystä kiskoa pienet puolinukuksissa ylös ja kauhealla hädällä kiikuttamaan muiden hoivattaviksi. Siellä pitkä päivä, kunnes töistä väsyneet vanhemmat hakevat kotiin. Mitä elämää tuo on?

Vierailija
27/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laittaa lapsensa aikaisemmin nukkumaan"?eikö ne vietä sieltäkään päästä aikaa lastensa kanssa?

Vierailija
28/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen töihin klo 7, mies vie lapset hoitoon päiväkotiin aamupalalle ja menee sitten itse töihin. Lasten pitäisi herätä paljon aikaisemmin, jotta ehtisivät syödä aamiaisen kotona kuin että menevät päiväkotiin syömään. Mä koen, että arkiaamiainen kiireessä ei ole laatuhetki vaan vietetään mieluummin aikaa iltapäivällä. Jos lapset söis kotona, olisimme myöhemmin töissä eli pääsisimme myöhemmin kotiin eikä lapset ehtis harrastuksiin jne. Mä syön itse aamiaisen 6.30 ja mulla on kova nälkä jo klo 10, niin varmaan lapsillakin mikäli päiväkodissa ei aamupalaa olisi.

Voisko ap ajatella että vaikka TEIDÄN lapset ei KOSKAAN syöneet aamupalaa päiväkodissa niin on paljon perheitä, joiden mielestä päivähoidossa tarjoiltava aamupala on tärkeä ja arkea helpottava juttu?

Vierailija
29/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:48"]

En ikimaailmassa voisi viedä lastani päiväkotiin ennen kello 8. Karmeaa lastenrääkkäystä kiskoa pienet puolinukuksissa ylös ja kauhealla hädällä kiikuttamaan muiden hoivattaviksi. Siellä pitkä päivä, kunnes töistä väsyneet vanhemmat hakevat kotiin. Mitä elämää tuo on?

[/quote]

Niin, en minäkään haluaisi mennä seitsemäksi töihin, aamu-uninen kun olen, mutta valitettavasti tämä yhteiskunta ei katso hyvällä kotona makoilua.

Onneksi meillä lapsi on aamuvirkku joten ei tarvitse puolinukuksissa olevaa lasta viedä puoli seitsemäksi päiväkotiin.

Vierailija
30/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi kyllä hyvä paikka säästää ja normalisoituisi perheissä aamiaisen nauttiminen yhdessä. Kannatan.

Vierailija
31/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:11"]

Eiköhän se Helsingissä ole lyhyemmät matkat pväkotiin,kuin maalaispitäjissä!

[/quote]

metreissä, muttei minuuteissa/ tunneissa.

Vierailija
32/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukossamme on myös niitä joiden kotona voi jääkaappi olla aika tyhjä. Täysin avuttomia vanhempia, eli voi olla niin että ilman päiväkotia lapsi ei saisi kunnollista ravintoa. Puuro on halpaa ja sen avulla lapset jaksavat tehdä heidän työtä kello 11 saakka. 

Vierailija
33/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:11"]

Eiköhän se Helsingissä ole lyhyemmät matkat pväkotiin,kuin maalaispitäjissä!

[/quote]

Helsingissäkin vanhemman täytyy lapsen vietyään mennä töihin/opiskelupaikkaan ja ne harvoin on ihan vierekkäin. Toki on mukava jos lapsi pääsee lähipäiväkotiin eikä parin kaupunginosan päähän päiväkotiin mutta töihin siitä on silti jatkettava. kilometrin matka ruuhkassa kestää pidempään kuin maalaiskunnassa 5km autolla, siksi siellä liikkumiseen pitää varata enemmän aikaa.

Vierailija
34/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:58"]Mä menen töihin klo 7, mies vie lapset hoitoon päiväkotiin aamupalalle ja menee sitten itse töihin. Lasten pitäisi herätä paljon aikaisemmin, jotta ehtisivät syödä aamiaisen kotona kuin että menevät päiväkotiin syömään. Mä koen, että arkiaamiainen kiireessä ei ole laatuhetki vaan vietetään mieluummin aikaa iltapäivällä. Jos lapset söis kotona, olisimme myöhemmin töissä eli pääsisimme myöhemmin kotiin eikä lapset ehtis harrastuksiin jne. Mä syön itse aamiaisen 6.30 ja mulla on kova nälkä jo klo 10, niin varmaan lapsillakin mikäli päiväkodissa ei aamupalaa olisi.

Voisko ap ajatella että vaikka TEIDÄN lapset ei KOSKAAN syöneet aamupalaa päiväkodissa niin on paljon perheitä, joiden mielestä päivähoidossa tarjoiltava aamupala on tärkeä ja arkea helpottava juttu?
[/quote]

Höpöhöpö. Vanhempi herää sen 5 minsaa aiemmin laittaakseen aamupalan. Lasten syöminen 15 min. Kauhea menetys yöunista.

Vierailija
35/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:00"]Tämä olisi kyllä hyvä paikka säästää ja normalisoituisi perheissä aamiaisen nauttiminen yhdessä. Kannatan.
[/quote]

Ehdotan, että kaikissa perheissä pitää kaikki ateriat.nauttia yhdessä. Repiikää tästä.

Vierailija
36/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:48"]En ikimaailmassa voisi viedä lastani päiväkotiin ennen kello 8. Karmeaa lastenrääkkäystä kiskoa pienet puolinukuksissa ylös ja kauhealla hädällä kiikuttamaan muiden hoivattaviksi. Siellä pitkä päivä, kunnes töistä väsyneet vanhemmat hakevat kotiin. Mitä elämää tuo on?
[/quote]
No eikö se lapsen päivä hoidossa ole ihan yhtä pitkä kaikilla? Tai siis ainakin työssäkäyvien lapsilla? Minun lapsen hoitopäivä on 8h eli kuudesta kahteen.
Ja minusta tämä että pääsen jo kahdelta hakemaan on vain kiva juttu. Meillä on monta tuntia hoitopäivän jälkeen aikaa leikkiä ja touhuta yhdessä. Toisin kun niillä lapsilla jotka haetaan vasta viiden maissa.

Vierailija
37/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:32"]

Nykyajan vanhemmat ovat uusavuttomia,eikä jakseta/välitetä mistään aamupalasta tms.Helpompi tuoda lapsi siihen aikaan hoitoon,että saa aamupalat ym.eikä tarvi ite tehdä mitään.Yhteiskunta hoitaa.Sitten voi itse mennä vaikka shoppailemaan.lähes poikkeuksetta nykyään näin.

[/quote]

No jaa, oikeastaan jos miettii mikä ois helpointa, niin jäisin pois töistä ja olisin lasten kanssa kotona. Mutta kun eihän aavee salli sitäkään. Heti haukutaan loisijaksi. :D Niin kai mie sitten vien lapset hoitoon nauttimaan aamupalaa ja ajelen itse töihin.

Vierailija
38/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:58"]Mä menen töihin klo 7, mies vie lapset hoitoon päiväkotiin aamupalalle ja menee sitten itse töihin. Lasten pitäisi herätä paljon aikaisemmin, jotta ehtisivät syödä aamiaisen kotona kuin että menevät päiväkotiin syömään. Mä koen, että arkiaamiainen kiireessä ei ole laatuhetki vaan vietetään mieluummin aikaa iltapäivällä. Jos lapset söis kotona, olisimme myöhemmin töissä eli pääsisimme myöhemmin kotiin eikä lapset ehtis harrastuksiin jne. Mä syön itse aamiaisen 6.30 ja mulla on kova nälkä jo klo 10, niin varmaan lapsillakin mikäli päiväkodissa ei aamupalaa olisi.

[/quote]

Höpöhöpö. Vanhempi herää sen 5 minsaa aiemmin laittaakseen aamupalan. Lasten syöminen 15 min. Kauhea menetys yöunista.
[/quote]
Minun lapselle ei maistu mikään heti aamulla. Vettä juo ehkä yhden hörpyn ja palasen omenaa tms.

Vierailija
39/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisten lasten kuuluu syödä aamiainen kotona oman äidin tai isän kanssa! Päiväkoti on säilytyspaikka, jossa ei minkäänlaista yksilöllistä huomioimista. Sääliksi käy niitä lapsiraukkoja! Kenelläkään ei ole aikaa heille. Eivät opi edes puhumaan normaalisti vaan "lättyttävät" vielä aikuisinakin. 

Vierailija
40/103 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:58"]Mä menen töihin klo 7, mies vie lapset hoitoon päiväkotiin aamupalalle ja menee sitten itse töihin. Lasten pitäisi herätä paljon aikaisemmin, jotta ehtisivät syödä aamiaisen kotona kuin että menevät päiväkotiin syömään. Mä koen, että arkiaamiainen kiireessä ei ole laatuhetki vaan vietetään mieluummin aikaa iltapäivällä. Jos lapset söis kotona, olisimme myöhemmin töissä eli pääsisimme myöhemmin kotiin eikä lapset ehtis harrastuksiin jne. Mä syön itse aamiaisen 6.30 ja mulla on kova nälkä jo klo 10, niin varmaan lapsillakin mikäli päiväkodissa ei aamupalaa olisi.

[/quote]

[/quote]
Minun lapselle ei maistu mikään heti aamulla. Vettä juo ehkä yhden hörpyn ja palasen omenaa tms.
[/quote]

Kaikkeen tottuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän