Köyhä
Olen työtön vauvan äiti ja mieheni on kuntoutustuella, eli ollaan köyhiä. Me ei juoda eikä polteta ollenkaan. Me syödään yhdesti päivässä lämmin ruoka eikä aina sitäkään, kun ei ole ruokaa, joskus syödään aamulla jogurttia tai banaania tä leipää muuten selvitään sillä yhdellä ruoalla pakkohan mun on jotain syödä, kun vauvalle pitää riittää maito ja mieskin on alipainoinen ja sairas joten hänenkin pitäisi syödä terveellisesti, monipuolisesti ja riittävästi mikä ei nyt toteudu. Ei meillä nyt oo mitään hätää, kun elimistö on tottunut tällaiseen ruokailuun, mutta olen äärettömän huolissani, että miten sitten, kun lapsi alkaa syömään ns. oikeaa ruokaa silloinhan hänelle pitää olla monta ruokaa päivässä ja ne ruoat mitkä meillä nyt riittää viikon menee silloin päivässä! Asumme pohjois-suomessa ja tällä pikku paikkakunnalla ei ole mitään ruoka-avustusta. Meidän rahat menee jo nyt ruokaan. Meidän kummankin vanhemmatkin ovat pienituloisia ja heilläkin rahat menevät ruokaan. Olen ainoa lapsi ja mieheni toinen veli on ala ikäinen ja toinen juopottelee Kalliossa eli sisaruksistakaan ei ole apua. Ei tärkeitä kommentteja kiitos! En halua kuulla, että miksi teitte lapsen vaikka ootte köyhiä.
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:46"]Mikä se ukkos harrastus on ?
[/quote]
Musiikin kuuntelu, levyjen kerääminen ja musiikin tekeminen
[/quote]
Anteeksi nyt vaan! Mäkin harrastan musiikkia, mutta kun lapsi syntyi ja tulot tippui piti harrastus skaalata sen hetken tilanteeseen. Spotifystä ja kirjastosta löytää musiikkia kuultavaksi ja kitaroita ja levyjä ei tarvitse olla entiseen tapaan haalimassa, tilanpuutteen takia jopa möin turhimman kepin. Tänään lähden pitkästä aikaa keikalle.
Ja meillä molemmat vanhemmat harrastaa musiikkia ja lasten musiikkiharrastukseenkin panostetaan iän ja kiinnostuksen edellyttämillä tavoilla. Uusia hankintojakin tehdään, mutta suunnitellusti, vaikka meillä kuitenkin mies on töissä ja itsekin teen keikkahommia kun kohdalle osuu.
[/quote]
Miehellä on nyt kaikki tarvittavat soittimet musiikin tekoon osa niistä on puoliksi mun. Mies haluaa tukea kivijalka levykauppaa ja fanittamiaan bändejä ostamalla niiden ihan fyysisiä levyjä.
[/quote]
Joo mutta kun sen pitäisi nyt niiden levyjen sijaan tukea ihan sitä teidän vauvaa ja perhettä! Älytön tyyppi!
Ohis
Joko budi on maistunut? Poltteleeko mies välillä? Miten ehdonalainen sujuu?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:59"]Joko budi on maistunut? Poltteleeko mies välillä? Miten ehdonalainen sujuu?
[/quote]
En oo poltellut 14 kuukauteen. Mies ei oo ainakaan puoleenvuoteen. Aion pysyä raivoraittiina ainakin niin kauan kun lapseni on alaikäinen ja asuu kotona. Miten sujuu? Wtf käyn vuoden loppuun parin viikon välein risellä seurantakäynneillä. Yrititkö saada mulle pahan mielen? Et onnistunut.
Ap, Voisitko kuvailla omaa ja miehesi ulkonäköä?
Entäs kun lapsi kasvaa, meneekö ruoka- ja vaaterahat yhä isän levyihin ja kokikseen? Oletko miettinyt tätä ollenkaan?
Ei toi miehesi asenne kuulosta kovin hyvälle. Onko harrastus muuttunu pakkomielteeksi. Toki osittain ymmärrän kun ei ole töissä niin on edes jotain mielekästä tekemistä, vaikkakin lapsen kuuluisi mennä kaiken edelle.
En usko että miehesi saisi huoltajuutta, jos teille tulisi ero. Milloin muka vauva on annettu isälle jos äiti on ihan ok huoltaja? Ja viranomaiset arvoi viiemksi kuiteskin teidän tilanteen ihan hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:40"]Ap, Voisitko kuvailla omaa ja miehesi ulkonäköä?
[/quote]
Ai miten? Miksi? Oon aika pitkä kuten miehenikin, pitkät ruskeer hiukset ja ruskeat silmät bmi 21 tällähetkellä. Oon poikkeuksellisen ruma ja mulla on silmälasit ja nenäkoru tällanen "laihaläski" Mies on joko lyhyt tukkainen tai kalju tatuoitu parrakas kulmakoru häneltä löytyy, hyvän näköinen mies, ihanat huulet ja silmät pari arpea kasvoissa. Miehekkään isot kädet ja jalat.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:53"]Entäs kun lapsi kasvaa, meneekö ruoka- ja vaaterahat yhä isän levyihin ja kokikseen? Oletko miettinyt tätä ollenkaan?
[/quote]
Ei mene. Jos alkaa menemään, niin ero tulee.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 11:26"]Ei toi miehesi asenne kuulosta kovin hyvälle. Onko harrastus muuttunu pakkomielteeksi. Toki osittain ymmärrän kun ei ole töissä niin on edes jotain mielekästä tekemistä, vaikkakin lapsen kuuluisi mennä kaiken edelle.
En usko että miehesi saisi huoltajuutta, jos teille tulisi ero. Milloin muka vauva on annettu isälle jos äiti on ihan ok huoltaja? Ja viranomaiset arvoi viiemksi kuiteskin teidän tilanteen ihan hyväksi.
[/quote]
Viranomaiset tosiaan arvioi tilanteen paremmaksi kuin hyväksi, perhetyöntekijä ihmetteli, että miten meillä on aina näin siistiä ja hyvä ja rauhallinen ilmapiiri ja lapsi noin iloinen. Moni viranomainen sanoikin, että lasu oli vain resurssien tuhlausta ja oli ihmetellyt, että miksi meistä alunperinkään tehtiin lasu.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:35"]Ota ero äijästä. Elät leveämmin.
[/quote]
Luultavasti, mutta se on mulle kuitenkin tärkeä ja mulla perhe menee rahan edelle.
[/quote]
Mutta huomaatko, että miehelläsi menee raha ja oma harrastus perheen edelle? Se kaikki on pois sinun ja vauvanne hyvinvoinnista. Mies on itsekäs. Sinä joudut miettimään, mistä lapsi saisi tarpeeksi ruokaa (!), koska mies pitää huolen vain omista tarpeistaan. Eroa tuollaisesta idiootista. Lapsi ja lapsen hyvinvointi on tärkeintä!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:35"]Ota ero äijästä. Elät leveämmin.
[/quote]
Luultavasti, mutta se on mulle kuitenkin tärkeä ja mulla perhe menee rahan edelle.
[/quote]
Mutta huomaatko, että miehelläsi menee raha ja oma harrastus perheen edelle? Se kaikki on pois sinun ja vauvanne hyvinvoinnista. Mies on itsekäs. Sinä joudut miettimään, mistä lapsi saisi tarpeeksi ruokaa (!), koska mies pitää huolen vain omista tarpeistaan. Eroa tuollaisesta idiootista. Lapsi ja lapsen hyvinvointi on tärkeintä!
[/quote]
Kyllä sen on vähennettävä levyjen ostoa sitten, kun lapsi alkaa syömään
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:35"]Ota ero äijästä. Elät leveämmin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä sen on vähennettävä levyjen ostoa sitten, kun lapsi alkaa syömään
[/quote]
Syömään siis kiinteitä
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:46"]Mikä se ukkos harrastus on ?
[/quote]
Musiikin kuuntelu, levyjen kerääminen ja musiikin tekeminen
[/quote]
Anteeksi nyt vaan! Mäkin harrastan musiikkia, mutta kun lapsi syntyi ja tulot tippui piti harrastus skaalata sen hetken tilanteeseen. Spotifystä ja kirjastosta löytää musiikkia kuultavaksi ja kitaroita ja levyjä ei tarvitse olla entiseen tapaan haalimassa, tilanpuutteen takia jopa möin turhimman kepin. Tänään lähden pitkästä aikaa keikalle.
Ja meillä molemmat vanhemmat harrastaa musiikkia ja lasten musiikkiharrastukseenkin panostetaan iän ja kiinnostuksen edellyttämillä tavoilla. Uusia hankintojakin tehdään, mutta suunnitellusti, vaikka meillä kuitenkin mies on töissä ja itsekin teen keikkahommia kun kohdalle osuu.
[/quote]
Miehellä on nyt kaikki tarvittavat soittimet musiikin tekoon osa niistä on puoliksi mun. Mies haluaa tukea kivijalka levykauppaa ja fanittamiaan bändejä ostamalla niiden ihan fyysisiä levyjä.
[/quote]
Joo mutta kun sen pitäisi nyt niiden levyjen sijaan tukea ihan sitä teidän vauvaa ja perhettä! Älytön tyyppi!
Ohis
[/quote]
Niinpä!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:31"]Mites ajattelit että tuosta vaan vähentää kun ei nytkään siihen pysty? Vetää vaan lääkkeitään jossain vitun musahuoneessa.
[/quote]
No sen näkee sitten. Se vetää lääkkeitään kolmesti päivässä reseptin mukaan ja joo vähän vähemmän mm rauhoittavia ja kipulääkkeitä mitä on määrätty.
Anna miehesi ostella levyjä. Jätät itse syömisen ihan minimiin että vauva saa ruokaa.
Mites ajattelit että tuosta vaan vähentää kun ei nytkään siihen pysty? Vetää vaan lääkkeitään jossain vitun musahuoneessa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 09:24"]Siis köyhiä? Ja rahaa riittää kuitenkin kalliiseen harrastukseen.
Oikeesti teillä on rahaa ihan riittävästi, mutta mies tuhlaa kaiken. Ymmärrän, että kuka tahansa tarvitsee mielekästä tekemistä, mutta ei pakkomiellettä tarvitse ruokkia.
Sainko oikean käsityksen, että mies käyttää kaikki tulonsa musiikkiin ja vielä osan lapsilisästä.
Mä en ainakaan hetkeäkään sietäis tollasta äijää. Jos raha ei riitä, niin se ei vaan riitä. Jos mies ei ymmärrä, niin sais jäädä yksin.
[/quote]
Oot ihan oikeassa. Kyllä mies maksaa yleensä vuokran mun kanssa puoliksi ja kyllä sekin ostaa kaupasta ruokaa, mutta valittaa aina jos se on ne maksanut. Se on nyt koettanut säästää nyt yhteen soittimeen, kun sillä on sellainen vain lainassa, eikä se oo niin hyvä, kun se haluais. Sille pitää soittimet olla lähelle parasta mahdollista, noin siinä käy, kun rikkaat yrittäjävanhemmat kasvattaa lapsen!