Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä

Vierailija
07.09.2015 |

Olen työtön vauvan äiti ja mieheni on kuntoutustuella, eli ollaan köyhiä. Me ei juoda eikä polteta ollenkaan. Me syödään yhdesti päivässä lämmin ruoka eikä aina sitäkään, kun ei ole ruokaa, joskus syödään aamulla jogurttia tai banaania tä leipää muuten selvitään sillä yhdellä ruoalla pakkohan mun on jotain syödä, kun vauvalle pitää riittää maito ja mieskin on alipainoinen ja sairas joten hänenkin pitäisi syödä terveellisesti, monipuolisesti ja riittävästi mikä ei nyt toteudu. Ei meillä nyt oo mitään hätää, kun elimistö on tottunut tällaiseen ruokailuun, mutta olen äärettömän huolissani, että miten sitten, kun lapsi alkaa syömään ns. oikeaa ruokaa silloinhan hänelle pitää olla monta ruokaa päivässä ja ne ruoat mitkä meillä nyt riittää viikon menee silloin päivässä! Asumme pohjois-suomessa ja tällä pikku paikkakunnalla ei ole mitään ruoka-avustusta. Meidän rahat menee jo nyt ruokaan. Meidän kummankin vanhemmatkin ovat pienituloisia ja heilläkin rahat menevät ruokaan. Olen ainoa lapsi ja mieheni toinen veli on ala ikäinen ja toinen juopottelee Kalliossa eli sisaruksistakaan ei ole apua. Ei tärkeitä kommentteja kiitos! En halua kuulla, että miksi teitte lapsen vaikka ootte köyhiä.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:06"]Oletteko tehneet tarkan budjetin? Laskekaa siis tarkalleen saamanne rahojen yhteismäärä. Siitä alatte sitten vähentää, ensin vuokra, sähkö ja vesi, sen jälkeen budjetoitte rahan ruokaan joka riittää kaikille kuukaudeksi (tehkää tarkka laskelma siitä mitä ja paljonko aiotte ostaa) ja katsotte jääkö jotain sen jälkeen yli. Sen vasta voi miehesi käyttää harrastukseensa ja yleensäkin muuhun ylimääräiseen. [/quote] Arvaa olenko yrittänyt ehdottaa, mutta hän ei tälle ajatukselle lämpene.

[/quote] älä ehdottele vaan tee se

! Ja ihan sanallinen kolmio! Vau! osta suurimoita ohraa ja riisi teet niistä jo moneks päivään uunipuuroja! 

Eikä mikään saakelin hämppispelko estä metsään menoa! Itse käyn työn puollesta lasten kanssa metsässä ja vapaaajallakin niin joka kerta ei edes näy yhtäkään hämppistä.. ja  metsällähän on tutkitusti parantava vaikutus niin sullekkin m

Kuin miehellesi  vauvasta puhumattakaan!

No mikäs sairaus sulla oikein on?
[/quote]

No voin mä metsään mennä, mutta en uskalla poimia mitään, kun on jäänyt lapsuudesta trauma isoista hämähäkeistä metsässä just niissä marjoissa mitä olis pitänyt poimia. Ei mulla oo mitään sairautta, minusta ei vain ole mitään töitä tekemään, kun aivoissa vikaa muuten kyllä kouluttautuisin ja yrittäisin hakea töitä aktiivisesti. :(

Vierailija
62/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:06"]Oletteko tehneet tarkan budjetin? Laskekaa siis tarkalleen saamanne rahojen yhteismäärä. Siitä alatte sitten vähentää, ensin vuokra, sähkö ja vesi, sen jälkeen budjetoitte rahan ruokaan joka riittää kaikille kuukaudeksi (tehkää tarkka laskelma siitä mitä ja paljonko aiotte ostaa) ja katsotte jääkö jotain sen jälkeen yli. Sen vasta voi miehesi käyttää harrastukseensa ja yleensäkin muuhun ylimääräiseen. [/quote] Arvaa olenko yrittänyt ehdottaa, mutta hän ei tälle ajatukselle lämpene.

! Ja ihan sanallinen kolmio! Vau! osta suurimoita ohraa ja riisi teet niistä jo moneks päivään uunipuuroja! 

Eikä mikään saakelin hämppispelko estä metsään menoa! Itse käyn työn puollesta lasten kanssa metsässä ja vapaaajallakin niin joka kerta ei edes näy yhtäkään hämppistä.. ja  metsällähän on tutkitusti parantava vaikutus niin sullekkin m

[/quote] ja jos puurot ei kelpaa ukollesi niin olkoot ilman... 
[/quote]

Kyllä se aamupuuroa söis, mut aamulla tuntuu yleensä olevan vähän kiirettä ja aamuhetket mielummin "leikin" vauvan kanssa leikkimatolla tai sängyssä, kun teen puuroa ja vauva kitisee sitterissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"]

[/quote]

Kyllä se aamupuuroa söis, mut aamulla tuntuu yleensä olevan vähän kiirettä ja aamuhetket mielummin "leikin" vauvan kanssa leikkimatolla tai sängyssä, kun teen puuroa ja vauva kitisee sitterissä.
[/quote]

Kai se mieskin osaa sen puuron tehdä?

Vierailija
64/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:06"]Oletteko tehneet tarkan budjetin? Laskekaa siis tarkalleen saamanne rahojen yhteismäärä. Siitä alatte sitten vähentää, ensin vuokra, sähkö ja vesi, sen jälkeen budjetoitte rahan ruokaan joka riittää kaikille kuukaudeksi (tehkää tarkka laskelma siitä mitä ja paljonko aiotte ostaa) ja katsotte jääkö jotain sen jälkeen yli. Sen vasta voi miehesi käyttää harrastukseensa ja yleensäkin muuhun ylimääräiseen. [/quote] Arvaa olenko yrittänyt ehdottaa, mutta hän ei tälle ajatukselle lämpene. [/quote] älä ehdottele vaan tee se ! Ja ihan sanallinen kolmio! Vau! osta suurimoita ohraa ja riisi teet niistä jo moneks päivään uunipuuroja!  Eikä mikään saakelin hämppispelko estä metsään menoa! Itse käyn työn puollesta lasten kanssa metsässä ja vapaaajallakin niin joka kerta ei edes näy yhtäkään hämppistä.. ja  metsällähän on tutkitusti parantava vaikutus niin sullekkin m Kuin miehellesi  vauvasta puhumattakaan! No mikäs sairaus sulla oikein on? [/quote] ja jos puurot ei kelpaa ukollesi niin olkoot ilman...  [/quote] Kyllä se aamupuuroa söis, mut aamulla tuntuu yleensä olevan vähän kiirettä ja aamuhetket mielummin "leikin" vauvan kanssa leikkimatolla tai sängyssä, kun teen puuroa ja vauva kitisee sitterissä. [/quote] Kai se mieskin osaa sen puuron tehdä?

[/quote]

Ei se voi, hänellä on Hyvin Tärkeä Harrastus ja liuta sairauksia, jotka estää työnteon.Minä en valitettavasti voi käydä töissä kun on lapsuuden trauma hämähäkistä, eli araknofobia. Ts. olen mielenterveyseläkkeellä.

Päätin jatkaa sukua ja laittaa geenimme eteenpäin.

Vierailija
65/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen aamupuuron voi myöhemmin päivällä lämmittää ja syödä loppuun. Mieheltäsi kyllä odottaisi joustamista lapsen vuoksi. Musiikkia voi harrastaa halvallakin. Samoja levyjä voi kuunnella yhä uudelleen ja sävellystyöhönkin riittää yksi instrumentti sekä kynä ja paperia. Etkö, Ap, saisi edes mitään väliaikaista työtä? Entä esim. hierojaksi opiskelu, voisit tehdä töitä kotona. Köyhyys opettaa ihmeen kekseliääksi.

Ruokaa voi tehdä edullisesti kotona. Hernekeittoa saa kuivatuista herneistä ison kattilallisen. Jos et voi ostaa salaattia, voit keräillä luonnosta voikukanlehtiä tai talvella idättää siemenistä ituja. Ruoantähteet voi käyttää munakkaisiin ja keittoihin.

Vierailija
66/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllä sydän heltyy pahalla porvarillakin kun tätä lukee, kunpa veroja nostettaisiin lisää niin voisin elättää apn kaltaisia leveämmin :'(

Vierailija
67/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee puuro illalla, kun olet saanut vauvan nukkumaan.On sitten aamulla valmiina koko perheelle.

Vierailija
68/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tämä ei ole mutta ihan varmuudeksi: Jätä se miehesi. Lapsesi terveys menee perheen ohitse. Lapsi tarvitsee ruokaa enemmän kun mies harrastusta.

Vierailija
69/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ja sen mies ihan vajaita. ? Ei noin uusavuttomia ja suorastaan tyhmiä ihmisiä voi ollakaan

Vierailija
70/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän itseäni tyhmänä väärien valintojen takia, mutta tämä ap on ihan omaa luokkaansa.

Tämä ketju taitaa tulla amattivalittajan haaraosastolta.

En usko.....

Vierailija
71/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:06"]Oletteko tehneet tarkan budjetin? Laskekaa siis tarkalleen saamanne rahojen yhteismäärä. Siitä alatte sitten vähentää, ensin vuokra, sähkö ja vesi, sen jälkeen budjetoitte rahan ruokaan joka riittää kaikille kuukaudeksi (tehkää tarkka laskelma siitä mitä ja paljonko aiotte ostaa) ja katsotte jääkö jotain sen jälkeen yli. Sen vasta voi miehesi käyttää harrastukseensa ja yleensäkin muuhun ylimääräiseen. [/quote] Arvaa olenko yrittänyt ehdottaa, mutta hän ei tälle ajatukselle lämpene. [/quote] älä ehdottele vaan tee se ! Ja ihan sanallinen kolmio! Vau! osta suurimoita ohraa ja riisi teet niistä jo moneks päivään uunipuuroja!  Eikä mikään saakelin hämppispelko estä metsään menoa! Itse käyn työn puollesta lasten kanssa metsässä ja vapaaajallakin niin joka kerta ei edes näy yhtäkään hämppistä.. ja  metsällähän on tutkitusti parantava vaikutus niin sullekkin m Kuin miehellesi  vauvasta puhumattakaan! No mikäs sairaus sulla oikein on? [/quote] No voin mä metsään mennä, mutta en uskalla poimia mitään, kun on jäänyt lapsuudesta trauma isoista hämähäkeistä metsässä just niissä marjoissa mitä olis pitänyt poimia. Ei mulla oo mitään sairautta, minusta ei vain ole mitään töitä tekemään, kun aivoissa vikaa muuten kyllä kouluttautuisin ja yrittäisin hakea töitä aktiivisesti. :(

[/quote]

Kuulostat ihan "ammattivalittajan" kloonatulta pikkusisarelta. Koita miettiä mihin pystyt, mitä osaat, miten voit parantaa teidän tilannetta- äläkä jumiudu tekosyihin. Jos aivoissa on vikaa, niin silloinkin pystyy siivoamaan tai tekemään jotain suorittavaa työtä, jossa aivot on vain tiellä.

Vierailija
72/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että mies pystyy kyllä "harrastamaan", mutta työnteko tai kotityöt ei onnistu? Mikäköhän se sellainen harrastus on joka ei noita kipuja aiheuta kuten työnteko: nettiroolipelit ehkäpä?

Vierailija
73/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruoka, vuokra ja sähkö on ne ykkösmenot oltava. Muuhun käytetään, mitä jää, jos jää.

Sossun laskemat on kaikille samat.

Ap hirvee selittelijä: mies tarvitsee koko huoneen, rahaa musiikkiharrastukseen eikä syö puuroja, keittoja eikä tähteitä.

Ei ole köyhä, jos musiikki on "kallis harrastus."

Vierailija
74/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä muka aamulla kiire? Ettei muka puuroa ehdi keittämään? Muutama minuutti? Ettehän ole töissä kumpikaan.

Tän on oltava provo, ei kukaan voi olla näin yksinkertainen kuin ap.

Vierailija
75/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka takahuoneessa jonkin aikaa joskus asuttiin

Itse kun en saanut töitä
yhdessä me öitä valvottiin
Mä en tiedä mitä teen
on kai pakko laittaa lapset laitokseen

Eikö elämässä riitä mikään
Eikö hellittäisi hetkeksikään mieletön kierre
Mekin yritimme uskotella
että hankkisimme sähköhellan jääkaapin viereen

Kun Ellu aina töissä itki
se sai sitten ne loparitkin
ja pankkiautomaatin eteisessä me öisin paleltiin
Se taisi olla taas raskaanakin
mä jostain sille takin varastin
Mä en tiedä mitä teen
olosuhteet minut saivat vangikseen

Eikö hellittäisi hetkeksikään jatkuva paine
Kuinka usein täällä turpiin saakaan
Kuinka nopeasti kaikkoaakaan rahat ja maine

Kun Ellu jäi sen taksin alle
joka kääntyessään vasemmalle
ei suuntamerkkiä näyttänykään, vaikka väitti niin
Ne oli vaatimattomat hautajaiset
itse samanlaiset tahtoisin
Mä en tiedä mitä teen
olen nyt jo turtunut tuskan tunteeseen

ei hellittäisi hetkeksikään mieletön kierre
Mekin yritimme uskotella
että hankkisimme sähköhellan jääkaapin viereen.

Vierailija
76/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farssiksi menee :D

Vierailija
77/117 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon provo tai ei näitä ihmisiä on ihan oikeasti olemassa ja mä en vaan kestä....lisääntyminen pitäs kieltää ihan alkuun näiltä tomppeleilta

Vierailija
78/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Itku pääsi, kun luin, että lapsilisän indeksikorotukset lopetetaan. Sitähän on jo laskettu! Mikä Vittu tuota hallitusta vaivaa! Nappi otsaan SSS! Ap

Vierailija
79/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

Kai se mieskin osaa sen puuron tehdä?
[/quote]

Hänen mielestä kokkaaminen ja siivoaminen on muka naisten hommaa. Arvaa vituttaako, kun mun lapsuuskodissa isä teki kaikki kotityöt.

Vierailija
80/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:03"] 

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:06"]Oletteko tehneet tarkan budjetin? Laskekaa siis tarkalleen saamanne rahojen yhteismäärä. Siitä alatte sitten vähentää, ensin vuokra, sähkö ja vesi, sen jälkeen budjetoitte rahan ruokaan joka riittää kaikille kuukaudeksi (tehkää tarkka laskelma siitä mitä ja paljonko aiotte ostaa) ja katsotte jääkö jotain sen jälkeen yli. Sen vasta voi miehesi käyttää harrastukseensa ja yleensäkin muuhun ylimääräiseen. [/quote] Arvaa olenko yrittänyt ehdottaa, mutta hän ei tälle ajatukselle lämpene. [/quote] älä ehdottele vaan tee se ! Ja ihan sanallinen kolmio! Vau! osta suurimoita ohraa ja riisi teet niistä jo moneks päivään uunipuuroja!  Eikä mikään saakelin hämppispelko estä metsään menoa! Itse käyn työn puollesta lasten kanssa metsässä ja vapaaajallakin niin joka kerta ei edes näy yhtäkään hämppistä.. ja  metsällähän on tutkitusti parantava vaikutus niin sullekkin m Kuin miehellesi  vauvasta puhumattakaan! No mikäs sairaus sulla oikein on? [/quote] ja jos puurot ei kelpaa ukollesi niin olkoot ilman...  [/quote] Kyllä se aamupuuroa söis, mut aamulla tuntuu yleensä olevan vähän kiirettä ja aamuhetket mielummin "leikin" vauvan kanssa leikkimatolla tai sängyssä, kun teen puuroa ja vauva kitisee sitterissä. [/quote] Kai se mieskin osaa sen puuron tehdä?

[/quote]

Ei se voi, hänellä on Hyvin Tärkeä Harrastus ja liuta sairauksia, jotka estää työnteon.Minä en valitettavasti voi käydä töissä kun on lapsuuden trauma hämähäkistä, eli araknofobia. Ts. olen mielenterveyseläkkeellä.

Päätin jatkaa sukua ja laittaa geenimme eteenpäin.
[/quote]

Mitä vittua! Araknofobia ei liity mun työkykyyn millään tavalla vitun ääliö! En käytä mitään lääkkeitä paitsi vitamiineja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi