Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä

Vierailija
07.09.2015 |

Olen työtön vauvan äiti ja mieheni on kuntoutustuella, eli ollaan köyhiä. Me ei juoda eikä polteta ollenkaan. Me syödään yhdesti päivässä lämmin ruoka eikä aina sitäkään, kun ei ole ruokaa, joskus syödään aamulla jogurttia tai banaania tä leipää muuten selvitään sillä yhdellä ruoalla pakkohan mun on jotain syödä, kun vauvalle pitää riittää maito ja mieskin on alipainoinen ja sairas joten hänenkin pitäisi syödä terveellisesti, monipuolisesti ja riittävästi mikä ei nyt toteudu. Ei meillä nyt oo mitään hätää, kun elimistö on tottunut tällaiseen ruokailuun, mutta olen äärettömän huolissani, että miten sitten, kun lapsi alkaa syömään ns. oikeaa ruokaa silloinhan hänelle pitää olla monta ruokaa päivässä ja ne ruoat mitkä meillä nyt riittää viikon menee silloin päivässä! Asumme pohjois-suomessa ja tällä pikku paikkakunnalla ei ole mitään ruoka-avustusta. Meidän rahat menee jo nyt ruokaan. Meidän kummankin vanhemmatkin ovat pienituloisia ja heilläkin rahat menevät ruokaan. Olen ainoa lapsi ja mieheni toinen veli on ala ikäinen ja toinen juopottelee Kalliossa eli sisaruksistakaan ei ole apua. Ei tärkeitä kommentteja kiitos! En halua kuulla, että miksi teitte lapsen vaikka ootte köyhiä.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:04"]Sen aamupuuron voi myöhemmin päivällä lämmittää ja syödä loppuun. Mieheltäsi kyllä odottaisi joustamista lapsen vuoksi. Musiikkia voi harrastaa halvallakin. Samoja levyjä voi kuunnella yhä uudelleen ja sävellystyöhönkin riittää yksi instrumentti sekä kynä ja paperia. Etkö, Ap, saisi edes mitään väliaikaista työtä? Entä esim. hierojaksi opiskelu, voisit tehdä töitä kotona. Köyhyys opettaa ihmeen kekseliääksi.

Ruokaa voi tehdä edullisesti kotona. Hernekeittoa saa kuivatuista herneistä ison kattilallisen. Jos et voi ostaa salaattia, voit keräillä luonnosta voikukanlehtiä tai talvella idättää siemenistä ituja. Ruoantähteet voi käyttää munakkaisiin ja keittoihin.
[/quote]

Kiitos vinkeistä. Mulla ei ole käsivoimia hierojaksi. En tule pärjäämään koulussa, koska olen heikkolahjainen tai ainakin luulen niin, se käy ilmi matematiikan osaamattomuutena.

Vierailija
82/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:04"]Sen aamupuuron voi myöhemmin päivällä lämmittää ja syödä loppuun. Mieheltäsi kyllä odottaisi joustamista lapsen vuoksi. Musiikkia voi harrastaa halvallakin. Samoja levyjä voi kuunnella yhä uudelleen ja sävellystyöhönkin riittää yksi instrumentti sekä kynä ja paperia. Etkö, Ap, saisi edes mitään väliaikaista työtä? Entä esim. hierojaksi opiskelu, voisit tehdä töitä kotona. Köyhyys opettaa ihmeen kekseliääksi.

Ruokaa voi tehdä edullisesti kotona. Hernekeittoa saa kuivatuista herneistä ison kattilallisen. Jos et voi ostaa salaattia, voit keräillä luonnosta voikukanlehtiä tai talvella idättää siemenistä ituja. Ruoantähteet voi käyttää munakkaisiin ja keittoihin.
[/quote]

Hänellä pitää olla kokoajan avaamattomia levyjä, vituttaahan se joo, mutta se muuttuu ihan hulluksi, jos ei saa vaikka viikkoon uusia levyjä. Se on kai siirtänyt alkoholi riippuvuutensa levyihin ja coka-colaan, mitä sillä on kokoajan lasissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:16"]Tottahan tämä ei ole mutta ihan varmuudeksi: Jätä se miehesi. Lapsesi terveys menee perheen ohitse. Lapsi tarvitsee ruokaa enemmän kun mies harrastusta.
[/quote]

Totta. Jätänkin jos se ei pian sitä tajua.

Vierailija
84/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:19"]Onko ap ja sen mies ihan vajaita. ? Ei noin uusavuttomia ja suorastaan tyhmiä ihmisiä voi ollakaan
[/quote]

Mähän sanoin, että olen työkyvytön, koska olen tyhmä.

Vierailija
85/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:06"]Oletteko tehneet tarkan budjetin? Laskekaa siis tarkalleen saamanne rahojen yhteismäärä. Siitä alatte sitten vähentää, ensin vuokra, sähkö ja vesi, sen jälkeen budjetoitte rahan ruokaan joka riittää kaikille kuukaudeksi (tehkää tarkka laskelma siitä mitä ja paljonko aiotte ostaa) ja katsotte jääkö jotain sen jälkeen yli. Sen vasta voi miehesi käyttää harrastukseensa ja yleensäkin muuhun ylimääräiseen. [/quote] Arvaa olenko yrittänyt ehdottaa, mutta hän ei tälle ajatukselle lämpene. [/quote] älä ehdottele vaan tee se ! Ja ihan sanallinen kolmio! Vau! osta suurimoita ohraa ja riisi teet niistä jo moneks päivään uunipuuroja!  Eikä mikään saakelin hämppispelko estä metsään menoa! Itse käyn työn puollesta lasten kanssa metsässä ja vapaaajallakin niin joka kerta ei edes näy yhtäkään hämppistä.. ja  metsällähän on tutkitusti parantava vaikutus niin sullekkin m Kuin miehellesi  vauvasta puhumattakaan! No mikäs sairaus sulla oikein on? [/quote] No voin mä metsään mennä, mutta en uskalla poimia mitään, kun on jäänyt lapsuudesta trauma isoista hämähäkeistä metsässä just niissä marjoissa mitä olis pitänyt poimia. Ei mulla oo mitään sairautta, minusta ei vain ole mitään töitä tekemään, kun aivoissa vikaa muuten kyllä kouluttautuisin ja yrittäisin hakea töitä aktiivisesti. :(

[/quote]

Kuulostat ihan "ammattivalittajan" kloonatulta pikkusisarelta. Koita miettiä mihin pystyt, mitä osaat, miten voit parantaa teidän tilannetta- äläkä jumiudu tekosyihin. Jos aivoissa on vikaa, niin silloinkin pystyy siivoamaan tai tekemään jotain suorittavaa työtä, jossa aivot on vain tiellä.
[/quote]

En mä saisi ikinä edes siivoojan työtä. Päiväkotiin haluaisin töihin, mutta en pääse edes opiskelemaan, alaa, koska mulla on rikosrekisteri teininä tehdystä väkivaltarikoksesta.

Vierailija
86/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:25"]Kummallista että mies pystyy kyllä "harrastamaan", mutta työnteko tai kotityöt ei onnistu? Mikäköhän se sellainen harrastus on joka ei noita kipuja aiheuta kuten työnteko: nettiroolipelit ehkäpä?
[/quote]

Se istuu tuolla musahuoneessa ja ravaa levykaupassa, ei siihen hirveitä vaadita.

Vierailija
87/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:34"]Mihin teillä muka aamulla kiire? Ettei muka puuroa ehdi keittämään? Muutama minuutti? Ettehän ole töissä kumpikaan.

Tän on oltava provo, ei kukaan voi olla näin yksinkertainen kuin ap.
[/quote]

Niin ja sit ihmetellään, miksi en oo töissä.

Vierailija
88/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:45"]Olkoon provo tai ei näitä ihmisiä on ihan oikeasti olemassa ja mä en vaan kestä....lisääntyminen pitäs kieltää ihan alkuun näiltä tomppeleilta
[/quote].

Mikähän vittu sinä olet sitä päättämään!

Vierailija
89/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg, sä olet se joka oli menossa ambulanssiin ilman housuja. Miten teidän arki sujuu? Millainen mies on vauvan kanssa?

Vierailija
90/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Minä ja mieheni ollaan myöskin takuueläkkeillä, ja rahaa ei tosiaan järjettömiä määriä ole mutta pärjätään ihan hyvin. Meillä ei ole lapsia, enkä tiedä yritetäänkö edes koskaan, koska syystäkin meidät on luokiteltu työkyvyttömiksi, mutta niin... Molemmilla meistäkin on tärkeitä harrastuksia jotka pitää päätä kasassa jne., mutta en osaa kuvitella että mun mies ois ikinä, siis IKINÄ, noin itsekäs kusipää. Vaikkei meillä ole jälkikasvua niin lemmikkejä löytyy ja ei kumpikaan meistä menis ostamaan harrastustarvikkeita tms. kattoen vaan omaan napaansa samalla kun kissat näkis nälkää ja olis ilman kunnon hiekkaa.

Sun mies käyttää sua kodinkoneena, lastenhoitajana ja kätevänä kämppiksenä. Olit nyt sitten heikkolahjainen tai et, niin ala pinkomaan omilles tuosta suosta. Oma kämppä, omat rahat ja pärjäisit lapsen kanssa hyvin. Itsetuntokin saattaa nousta kun tajuat että ehkä sulla on arvoa ihmisenä ja äitinä enemmän kuin imurilla.

Vierailija
91/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoo itseään tyhmäksi ja vähälahjaseksi, mutta on superlahjakas tekosyiden keksijä.

Itse asiassa en usko koko tyyppiä, amattivalittajan huveja.

Vierailija
92/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, elelet siis musiikkiaddiktin kanssa ja rahat menevät vauvan sijasta levykauppaan.

Ehdotankin siis, että teippaat jonkin levyn kannet piiloon ja investoit tulevaisuuteesi ostamalla miehellesi Spotifyn (5-10€/kk). Sitten istutat sen ukkosi pimeään huoneeseen nappikuulokkeiden kanssa. Hypistelköön sitten sitä yhtä ja ainutta levyä nappikuulokkeet päässään ja silmät kiinni samalla kun kuuntelee musiikkiuutuudet Spotifystä, Bandcampista tai muusta verkkopalvelusta. Kas näin mies saa musiikkielämyksensä ja kokemuksen ihka oikeasta fyysisestä äänilevystä samanaikaisesti! Tadaa! Josko tämä helpottaisi talouttanne.

Vierailija
93/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:25"]Omg, sä olet se joka oli menossa ambulanssiin ilman housuja. Miten teidän arki sujuu? Millainen mies on vauvan kanssa?
[/quote]

Siis oh my god! Meillä on mennyt muuten ihan superhyvin, mutta on tosiaan nuita taloudellisia ongelmia miehen rahankäytön ja pakkomielteiden takia. Mies on hyvä isä, kuten arvasinkin, mutta minähän se pääasiassa vauvan hoidan. Mies on vaihtanut vaipan ehkä neljä kertaa, mutta useimmiten kylvettää vauvan. Lastensuojelu teki kolmen kuukauden tarvearvion ja nyt ollaan "vapaita" siitä eli viranomaiset ovat myös samaa mieltä siitä, että meillä menee hyvin.

Vierailija
94/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:46"]Mikä se ukkos harrastus on ?
[/quote]

Musiikin kuuntelu, levyjen kerääminen ja musiikin tekeminen
[/quote]

Anteeksi nyt vaan! Mäkin harrastan musiikkia, mutta kun lapsi syntyi ja tulot tippui piti harrastus skaalata sen hetken tilanteeseen. Spotifystä ja kirjastosta löytää musiikkia kuultavaksi ja kitaroita ja levyjä ei tarvitse olla entiseen tapaan haalimassa, tilanpuutteen takia jopa möin turhimman kepin. Tänään lähden pitkästä aikaa keikalle.

Ja meillä molemmat vanhemmat harrastaa musiikkia ja lasten musiikkiharrastukseenkin panostetaan iän ja kiinnostuksen edellyttämillä tavoilla. Uusia hankintojakin tehdään, mutta suunnitellusti, vaikka meillä kuitenkin mies on töissä ja itsekin teen keikkahommia kun kohdalle osuu.

Vierailija
95/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis köyhiä? Ja rahaa riittää kuitenkin kalliiseen harrastukseen.
Oikeesti teillä on rahaa ihan riittävästi, mutta mies tuhlaa kaiken. Ymmärrän, että kuka tahansa tarvitsee mielekästä tekemistä, mutta ei pakkomiellettä tarvitse ruokkia.
Sainko oikean käsityksen, että mies käyttää kaikki tulonsa musiikkiin ja vielä osan lapsilisästä.
Mä en ainakaan hetkeäkään sietäis tollasta äijää. Jos raha ei riitä, niin se ei vaan riitä. Jos mies ei ymmärrä, niin sais jäädä yksin.

Vierailija
96/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä ketju. Ap luulee olevansa hauskakin trollatessaan täällä.

Vierailija
97/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:44"]Vai niin, elelet siis musiikkiaddiktin kanssa ja rahat menevät vauvan sijasta levykauppaan.

Ehdotankin siis, että teippaat jonkin levyn kannet piiloon ja investoit tulevaisuuteesi ostamalla miehellesi Spotifyn (5-10€/kk). Sitten istutat sen ukkosi pimeään huoneeseen nappikuulokkeiden kanssa. Hypistelköön sitten sitä yhtä ja ainutta levyä nappikuulokkeet päässään ja silmät kiinni samalla kun kuuntelee musiikkiuutuudet Spotifystä, Bandcampista tai muusta verkkopalvelusta. Kas näin mies saa musiikkielämyksensä ja kokemuksen ihka oikeasta fyysisestä äänilevystä samanaikaisesti! Tadaa! Josko tämä helpottaisi talouttanne.
[/quote]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:26"]Tuota noin. Minä ja mieheni ollaan myöskin takuueläkkeillä, ja rahaa ei tosiaan järjettömiä määriä ole mutta pärjätään ihan hyvin. Meillä ei ole lapsia, enkä tiedä yritetäänkö edes koskaan, koska syystäkin meidät on luokiteltu työkyvyttömiksi, mutta niin... Molemmilla meistäkin on tärkeitä harrastuksia jotka pitää päätä kasassa jne., mutta en osaa kuvitella että mun mies ois ikinä, siis IKINÄ, noin itsekäs kusipää. Vaikkei meillä ole jälkikasvua niin lemmikkejä löytyy ja ei kumpikaan meistä menis ostamaan harrastustarvikkeita tms. kattoen vaan omaan napaansa samalla kun kissat näkis nälkää ja olis ilman kunnon hiekkaa.

Sun mies käyttää sua kodinkoneena, lastenhoitajana ja kätevänä kämppiksenä. Olit nyt sitten heikkolahjainen tai et, niin ala pinkomaan omilles tuosta suosta. Oma kämppä, omat rahat ja pärjäisit lapsen kanssa hyvin. Itsetuntokin saattaa nousta kun tajuat että ehkä sulla on arvoa ihmisenä ja äitinä enemmän kuin imurilla.
[/quote]

Kyllä mä uskon, että pärjäisinkin yksinhuoltajana, mutta mies on tehnyt selväksi, että jos erotaan, niin hän koettaa hakea yksinhuoltajuutta ja se on ovela piru, kun sille päälle sattuu. Eli se menisi niin, että hän valehtelisi silmät ja suut täyteen mun lapsenhoidosta tulis puhumaan niin uskomatonta paskaa, mutta niin uskottavasti hyvä valehtelija kun on. Itse joutuisin tietty puolustautumaan sillä mitä kaikkea se on tehnyt mulle (mulla on vähän todistusaineistoakin tosin vain niin kauan, kun mies mahdollisesti "löytää" ne ja tuhoaa, hänellä on tapana tutkia ja nuuskia mun omaisuutta). Sitten lopulta meidän kummankin sanoja toisiamme vastaan uskottaisiin mun koska ne on totta ja miehen, koska se on hyvä valehtelemaan (valehtelee äärimmäisen harvoin ja vain pakon edessä pitäen tarinassa myös faktoja jotka tekevät siitä uskottavan) ja lapsi joutuisi huostaan. Menikö vähän sivuraiteille vai?

Vierailija
98/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:44"]Vai niin, elelet siis musiikkiaddiktin kanssa ja rahat menevät vauvan sijasta levykauppaan.

[/quote]

Vauvalle kyllä ostetaan kaikki tarpeellinen mutta meidän vanhempien ruokaan ei tunnu olevan rahaa.

Vierailija
99/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mieheni on ns old school joten hänelle pitää olla se fyysinen omaisuus hienoine levyn kansineen.

Vierailija
100/117 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:46"]Mikä se ukkos harrastus on ?
[/quote]

Musiikin kuuntelu, levyjen kerääminen ja musiikin tekeminen
[/quote]

Anteeksi nyt vaan! Mäkin harrastan musiikkia, mutta kun lapsi syntyi ja tulot tippui piti harrastus skaalata sen hetken tilanteeseen. Spotifystä ja kirjastosta löytää musiikkia kuultavaksi ja kitaroita ja levyjä ei tarvitse olla entiseen tapaan haalimassa, tilanpuutteen takia jopa möin turhimman kepin. Tänään lähden pitkästä aikaa keikalle.

Ja meillä molemmat vanhemmat harrastaa musiikkia ja lasten musiikkiharrastukseenkin panostetaan iän ja kiinnostuksen edellyttämillä tavoilla. Uusia hankintojakin tehdään, mutta suunnitellusti, vaikka meillä kuitenkin mies on töissä ja itsekin teen keikkahommia kun kohdalle osuu.
[/quote]

Miehellä on nyt kaikki tarvittavat soittimet musiikin tekoon osa niistä on puoliksi mun. Mies haluaa tukea kivijalka levykauppaa ja fanittamiaan bändejä ostamalla niiden ihan fyysisiä levyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän