Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä

Vierailija
07.09.2015 |

Olen työtön vauvan äiti ja mieheni on kuntoutustuella, eli ollaan köyhiä. Me ei juoda eikä polteta ollenkaan. Me syödään yhdesti päivässä lämmin ruoka eikä aina sitäkään, kun ei ole ruokaa, joskus syödään aamulla jogurttia tai banaania tä leipää muuten selvitään sillä yhdellä ruoalla pakkohan mun on jotain syödä, kun vauvalle pitää riittää maito ja mieskin on alipainoinen ja sairas joten hänenkin pitäisi syödä terveellisesti, monipuolisesti ja riittävästi mikä ei nyt toteudu. Ei meillä nyt oo mitään hätää, kun elimistö on tottunut tällaiseen ruokailuun, mutta olen äärettömän huolissani, että miten sitten, kun lapsi alkaa syömään ns. oikeaa ruokaa silloinhan hänelle pitää olla monta ruokaa päivässä ja ne ruoat mitkä meillä nyt riittää viikon menee silloin päivässä! Asumme pohjois-suomessa ja tällä pikku paikkakunnalla ei ole mitään ruoka-avustusta. Meidän rahat menee jo nyt ruokaan. Meidän kummankin vanhemmatkin ovat pienituloisia ja heilläkin rahat menevät ruokaan. Olen ainoa lapsi ja mieheni toinen veli on ala ikäinen ja toinen juopottelee Kalliossa eli sisaruksistakaan ei ole apua. Ei tärkeitä kommentteja kiitos! En halua kuulla, että miksi teitte lapsen vaikka ootte köyhiä.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko työtä paikkakunnalla miehelle ja tulevaisuudessa myös sinulle?

saatte varmaan kaikki kelan tuet ja toimeentulotuen eikö?

Vierailija
2/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelan tuet sekä tt-tuki ovat sen verran hyviä, että pystyy syömään monipuolisemmin.

Listaa tulonne ja menonne niin yritetään auttaa teitä.

Vierailija
4/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte asumistukea, vanhempainrahaa, kuntoutustukea, lapsilisän. Saatteko muita tukia?

Vierailija
5/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teidän rahat menee? Ette polta tai juo mutta asutteko kalliisti? Velkoja?

Vierailija
6/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:25"]

Saatte asumistukea, vanhempainrahaa, kuntoutustukea, lapsilisän. Saatteko muita tukia?

[/quote]

Tuosta puuttuu vielä toimeentulotuki. Ap:n kuvauksesta päätellen molempien koko suku on siihen oikeutettu.

Vierailija
7/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienen vauvan äitinä sain kelasta ja sossusta tukea sen verran, että söimme monipuolisesti 2 kertaa päivässä ruokaa ja aamupalat ja iltapalat, jogurttia ja hedelmiä/marjoja. Ostin lapsellekin uusia vaatteita kaupasta, ei tarvinnut aina pelkkiä kirpparivaatteita ostaa. Mulla oli silloinkin auto, tosin vanha roju jossa pienet vakuutukset, mutta oli kuitenkin. Tultiin hyvin toimeen. 

Vierailija
8/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 400eurolla kuukaudessa ostaa ruuat 3h perheeseen jos suunnittelee ruuat hyvin ja tekee ne itse ja tuo summahan teille jää kuukaudessa vai mitä...? Teillähän on yllinkyllin aikaa käydä metsässä poimimassa sieniä ja marjoja omaan tarpeeseen ja ylikin! vai meneekö teillä rahat johonkin muuhun kuten kulutusluottoihin tms? Ensiksi ruoka ja sitten kaikki muu. 

Tuskin teillä on rahaa 2eur per päivä ruokaan (banaani-jugurttilinja) ilman että käytätte ruokarahoja johonkin aivan muuhun.

Vierailija
9/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on toisin sanoen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja jos hän ei töihin kykene ja eläke muodostuu pysyväksi, se alenee lisää. Pystyykö hän vielä mahdollisesti töihin ?

Vierailija
10/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuora 600€/kk ja 50 €/viikko jää kaikkiin menoihin. Nälkää en ole nähnyt.

Olisko ap:n rahankäytössä jotain pielessä.

Vierailija
11/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teidän rahat oikein menee? Oletteko hakeneet kaikki tuet: asumistuen ja toimeentulotuen? Paljonko teillä asumiskulut? Onko vakuutuksia? Puhelin- ja nettikulut? Lääkekulut tulee sossun maksaa! Eihän rahaa mene mihinkään turhaan (ei pakolliseen) mm. kampaaja, meikit, lemmikkieläimet, autolainan lyhennys, lehtitilaukset?

T. itsekin lasten kanssa toimeentulotuen varassa elävä

Vierailija
12/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vastaa, ap?

Vierailija
13/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä velkoja teillä on? Voisiko niistä sopia lyhennysvapaata hetkeksi?

Vierailija
14/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan diakoniatoimisto löytynee joka kunnasta. Sielä saa ruoka-apua.

Vierailija
15/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutustuki, äitiyspäiväraha, lapsilisä, asumistuki ja mahdollinen toimeentulotuki kattavat kyllä välttämättömät menot kuten kohtuulliset asumiskulut (vuokra & sähkö), kotivakuutuksen sekä kohtuulliset puhelinlaskut. Lisäksi siitä pitäisi riittää myös ruokaan. Ilmeisesti teillä on jotain sellaisia laskuja, jotka aiheuttavat tilanteen, että ruokaan ei jää rahaa? 

Vierailija
16/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme olleet köyhiä. Slloin ostettiin mitä halvalla saatiin ja itse tehtiin suurempi satsi kerralla ruokaa. Siitä riitti moneksi päiväksi, koskaan ei tarvinnut oikeasti kenenkään nähdä nälkää. Leivoin silloin paljon, pullaa ja sämpylöitä. Kyllä raha ruokaan riittää, jos niin haluaa.

Vierailija
17/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap?

Vierailija
18/117 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä velkoja tai kallis vuokra?

löytyiskö kunnastanne apua esim. kirkolta ruoka-apua tai jotain muuta. seurakunnilla monesti on apua tarjota vähävariaislille.

Vierailija
19/117 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:18"]onko työtä paikkakunnalla miehelle ja tulevaisuudessa myös sinulle?

saatte varmaan kaikki kelan tuet ja toimeentulotuen eikö?
[/quote]

Ei olla työkykyisiä kumpikaan. Mies saa kuntoutustukea ja takuueläkettä. Minä saan äitiyspäivärahan ja lapsilisän kaikki tuet tulevat miniminä miehelle ei ole kertynyt eläkettä, koska on ollut töissä viimeeksi joskus 90-luvulla nuorena. Eikä me muutekaan päästäis minnekään töihin edes pk seudulla.

Vierailija
20/117 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:22"]Lapsi adoptioon. Ette mitenkään pärjää kun lapsi kasvaa, kulut nousevat niin paljon.
[/quote]

Lopetan itse syömisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän