Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä minulla ei ole varaa ostaa enää ruokaa kaupasta - Olisiko ratkaisu ilmainen ruoka?

Vierailija
24.03.2022 |

Voitaisiinko työttömille tarjota kaupasta ilmaista ruokaa esim 100 eurolla kuukaudessa?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lee Anderson lupasi sossu-tukiin täysimääräiset korotukset hintojen nousuun mutta miten käy työssä käyville? Maksetaan loisiville ja vedetään itse vyötä kireämmälle.

Vierailija
102/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypi hyvim

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun työttömät saavat tukien päälle 100€:lla kuussa ilmaista ruokaa niin minäkin jään työttömäksi. Niin luultavasti jäisi aika moni muukin. Kumma juttu kun työttömien pitäisi kaikki saada ilmaiseksi mutta työssäkäyvien työnantajan maksamasta palkasta saa valtion varastaa kuinka paljon hyvänsä. Ei ole tasa-arvoa ei.

Vierailija
104/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko ilkeitä itseänne heikompiosaisia kohtaa. Se ei ole sivistynyttä käytöstä.

Älkääkä hyvän tähden puhuko loisista. On sairasta epäinhimillistää toista ihmistä.

Teidän kirjoituksissanne ja kai puheissannekin kaikuvat esim. Saksan kansan asenteet 1930- ja 1940-luvuilla.

Missä on nykyään suomalaisten empatia ja lähimmäisenrakkaus?

Ettekö te tajua, eikö historia ole vieläkään opettanut, että tällainen äärioikeistolainen ihmiskuva ja politiikka on tuhoon tuomittua?

Kaikessa hiljaisuudessa Suomeen on levittynyt ihan järkyttävä ilmapiiri. Vaikka idioluutio toki kaikkialla etenee, meillä  mennään turbovauhtia.

Ei meillä osata elää yhdessä, ei näy olevan empatiakykyä, eli emme ole vieläkään henkisesti nousseet sieltä yksinäisistä maakuopista ja savupirteistä.

Toinen ihminen, erilainenkaan ihminen, ei ole automaattisesti uhka. Päinvastoin. Mutta tässäkin asiassa ihan varmasti itse niität sitä, mitä kylvät.

Vierailija
105/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitä pakaroita kymppi per varvi.

Vierailija
106/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko ilkeitä itseänne heikompiosaisia kohtaa. Se ei ole sivistynyttä käytöstä.

Älkääkä hyvän tähden puhuko loisista. On sairasta epäinhimillistää toista ihmistä.

Teidän kirjoituksissanne ja kai puheissannekin kaikuvat esim. Saksan kansan asenteet 1930- ja 1940-luvuilla.

Missä on nykyään suomalaisten empatia ja lähimmäisenrakkaus?

Ettekö te tajua, eikö historia ole vieläkään opettanut, että tällainen äärioikeistolainen ihmiskuva ja politiikka on tuhoon tuomittua?

Kaikessa hiljaisuudessa Suomeen on levittynyt ihan järkyttävä ilmapiiri. Vaikka idioluutio toki kaikkialla etenee, meillä  mennään turbovauhtia.

Ei meillä osata elää yhdessä, ei näy olevan empatiakykyä, eli emme ole vieläkään henkisesti nousseet sieltä yksinäisistä maakuopista ja savupirteistä.

Toinen ihminen, erilainenkaan ihminen, ei ole automaattisesti uhka. Päinvastoin. Mutta tässäkin a

Oletko yllättynyt. Nykyään vallitsevassa minä minä kulttuurissa ei ole sijaa empatialle eikä siinä ajatella muita kuin itseään, omasta tilanteesta riippumatta. Tämä ap:n ehdotuskin on hyvä esimerkki minä minä kulttuurista. Kun minulla ei ole jotain mitä minä tarvitsen niin jonkun muun pitää se minulle antaa vastiikkeetta. Mitä AP jos etsisit läheltäsi yksinäisen vanhuksen. Tarjoaisit hänelle kaupassakäynti ja ruuanlaittoapua sitä vastaan että sinäkin voisit syödä sitä ruokaa. Ai niin, mutta sehän vaatisi sinulta viitseliäisyyttä ja vaivannäköä. Lisäksi vanhus saattaisi ilahtua ja hyötyä sinun kustannuksellasi.

Vierailija
107/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae toimeentulotukea.

Heaen kyllä mutta se ei riitä

Sitten sun menot ovat aivan liian suuret. Jätä kalja, tupakka ja roskaruoka ja makeiset, limsat pois.

Vierailija
108/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae toimeentulotukea.

Heaen kyllä mutta se ei riitä

Sitten sun menot ovat aivan liian suuret. Jätä kalja, tupakka ja roskaruoka ja makeiset, limsat pois.

Älä osta myöskään mitään valmisruokia äläkä nuudeleita. Osta pelkkiä raaka-aineita ja tee itse kaikki ruuat alusta alkaen. Syö kasvispainotteisesti.

Vierailija
109/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä minulla on ollut aina rahaa ostaa ruokaa koska en juo viinaa enkä polta tupakkia. Harkitse tarkkaan mihin käytän työttömyysrahat 600 euroa. Ne riittää jos osaa olla järkevä.

Vierailija
110/114 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta köysi. 

Vierailija
111/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa itsesi 

Vierailija
112/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikatyötä, eli töissä olen. Silti ei ruokaan ole varaa. Syön pelkkää puuroa usein. 

Ruoka budjetti per kk on 80e. Ei paljoa naurata. 

Vierailija
113/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa menisit sinne kuuluisaan paikkaan, eli töihin.

Luulen että hän menisi jos pääsisi. Oletpa ilkeä. 

Vierailija
114/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan media kaunistelee totuutta hallituksen hyväksi. Viimeisenä kerrottiin että kulutuksen vähentäminen kansalaisilta on "rationaalinen" päätös. Ehkä joidenkin kohdalla sitäkin, mutta iso osa kulutuksen pysähtymisestä on seurausta siitä että on yhä enemmän ihmisiä joilla ei ole enää mitä kuluttaa. Työttömyys lisääntyy ja työttömiltä viedään kaikki mahdollisuus kuluttaa. Edelleen suunnittelevat ensi vuodesta alkavaksi että ensimmäisestä rikkeestä tulee jo karenssia jne.

Kohta taas ihmetellään että miksi talous ei kasva vaikka elpymisen merkkejä aina muka nähdäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi