Työttömänä minulla ei ole varaa ostaa enää ruokaa kaupasta - Olisiko ratkaisu ilmainen ruoka?
Voitaisiinko työttömille tarjota kaupasta ilmaista ruokaa esim 100 eurolla kuukaudessa?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ukrainalaisetkin saavat vain 350€/kk,toki plus ilmaisen asumisen ja huonekalut. Kuole sinä ap nälkään.
olen suomalainen
Sun on aika kuolla. Ukrainalaiset ovat tärkeämpiä.
'Ukrainalaisperhe', omaa sukua Ahmed ja Abdi Mohammed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta röökiä menee aski päivässä ja kotona on vähintään kolme lemmikkiä ja tatuointejakin on ollut vara hommata. Näin yleensä aina, kun joku valittaa, ettei ole varaa ostaa ruokaa.
Ei ole kuin yksi kissa
Kissa uuniin ja ruoaksi. Ei ole työttämällä rahaa/oikeutta pitää eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta röökiä menee aski päivässä ja kotona on vähintään kolme lemmikkiä ja tatuointejakin on ollut vara hommata. Näin yleensä aina, kun joku valittaa, ettei ole varaa ostaa ruokaa.
Ei ole kuin yksi kissa
Kissa uuniin ja ruoaksi. Ei ole työttämällä rahaa/oikeutta pitää eläimiä.
Hah.
Mulla on 2 isoa koiraa, kissa ja pari hevosta ja olen työtön.
Jättää ostamatta maskit, koronatestit, käsidesit yms. turhakkeet, niin saa ehkä jotain syödäkseen...
Aina kun trolli avaa näitä provoketjuja niin lukematta arvaa mitä kommentteja ketju sisältää. Ja tämä toistuu jatkuvalla syötöllä. Luulisi alkavan jo kyllästyttää. Paitsi tietty sitä trolllia joka nauttii kun saa aikaan pahaa mieltä ja suivaantumisia.
Mihin sun rahat menee jos ruokaan ei riitä rahat?
Pitäisi olla kuin eduskunnsssskin puoli ilmainen kuppila ja alko tuo jouluksi korillisen maistiaisia. Se on lahja, eikä voi kieltäytyä.
Kaikki tuet pois, jos et saa töitä kuole nälkään. Ihan liikaa tuetaan ihmisiä, jotka eivät tuo ikinä yhteiseen kassaan yhtään mitään, ottajia on mutta maksajat vähenee. Jokainen tulkoon toimeen omillaan, jos ei tule niin ei hätää, maailmasta ei ihmiset lopu, päinvastoin, niitä on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hah.
Mulla on 2 isoa koiraa, kissa ja pari hevosta ja olen työtön.
Ja mies maksaa kaiken. Toistaiseksi.
Oletko koskaan elänyt opiskelija budjetilla joka on 250 euroa kuussa ja mitenkä olisit elänyt sellaisella.
Työtön ei ole kaikkein köyhin jollekka maksetaan asuminen, vesi, sähköt. terveydenhoito lähes kaikki, kallis hammashoito, lääkkeet, tarveharkinnaiset, kengät, ulkoilupuku, harrastuksiin ja matkalippuihin. Kahden vuoden välein pääsee viikon kylpylälomille ilmatteeksi kun hakee. Seurakunnan diakoneilta saa ruoka-avustusta ja hävikki ruokaa jaetaan monissa paikoissa.
Osta juureksia ja halvinta ruokaa niin kyllä niillä hengissä pysyy.
Onko apllä jotain turhia menoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah.
Mulla on 2 isoa koiraa, kissa ja pari hevosta ja olen työtön.Ja mies maksaa kaiken. Toistaiseksi.
Maksan ihan itse eläinten kulut.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan elänyt opiskelija budjetilla joka on 250 euroa kuussa ja mitenkä olisit elänyt sellaisella.
Työtön ei ole kaikkein köyhin jollekka maksetaan asuminen, vesi, sähköt. terveydenhoito lähes kaikki, kallis hammashoito, lääkkeet, tarveharkinnaiset, kengät, ulkoilupuku, harrastuksiin ja matkalippuihin. Kahden vuoden välein pääsee viikon kylpylälomille ilmatteeksi kun hakee. Seurakunnan diakoneilta saa ruoka-avustusta ja hävikki ruokaa jaetaan monissa paikoissa.
Ei kaikille työttömille makseta noita mitä luettelit.
Vierailija kirjoitti:
Jospa menisit sinne kuuluisaan paikkaan, eli töihin.
mä tuun. missä aletaan-ja milloin
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinä lainkaan koskaan aloitit opinnot? - Etkä ryhtynyt "vain" työttömäksi, jos oiekasti kuvittelet ja uskot työttömänä elämisen olevan noin hyvin taloudellsiesti tuettua.
T. Työtön maisteri ja toimeentulotukea saava (, - vaikka koulutuksellani ei pitäsi tässä kohtaa olla mitään merkitystä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille työttömille makseta noita mitä luettelit.
Ei mullekkaan noita mitään kun puoliso tienaa mutta pärjäämme silti kun turhia kuluja karsitaan eikä ole lemmikkejä ja harrastuksista voi karsia niin ettei nälkään kuolla. Ruokahävikkiä voi pienentää ja järkevöittää ostoksia karsimalla turhuuksia pois mihinkä on tottunut hyvinä aikoina. Kasvatan hyötypuutarhaa ja helppoja kasviksia kuten avomaakurkkua, herneitä että yrttejä. Olen joskus elänyt pienellä opiskelija budjetilla aina pari viikkoa pelkällä perunalla ja juureksilla kun rahat ovat loppuneet eikä ole tullut puutostauteja eikä ollut ylipainoa kun tämän yltäkylläisyyden aikana on järjetön ongelma ihmisten ylipainoisuus joka on kansantauti.
Olisipa se todella ihme jos hintojen nousun jälkeen tulisi tapaus jossa joku työtön olisi nälkään kuollut ja sitä odotellessa saisin varmaankin odotella loputtomiin.
Mihin tukesi menee jos ne ei riitä ruokaan.