Työttömänä minulla ei ole varaa ostaa enää ruokaa kaupasta - Olisiko ratkaisu ilmainen ruoka?
Voitaisiinko työttömille tarjota kaupasta ilmaista ruokaa esim 100 eurolla kuukaudessa?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Minulla on ruuan lisäksi varaa ostaa myös herkkuja, käydä välillä kahvilassa jne. Tuloinani pelkästään tukia.
Näin. Saarikkohan tänään reteili, miten upeaa, kun hallitus nosti tukien määrää. Kyllä nyt kelpaa!
Mitä tukia nostivat ja miten paljon?
Mene johonkin kuntouttavan työtoiminnan pajalle, joissain lounaan lisäksi tarjoillaan aamupalakin ja saa sen 9 e ja bussikorttin.
Joku mistä tykkäät tai mistä taidosta hyötyä jatkossakin esim. puutyöt tai keittiö.
Porkkanaraastetta leivälle paksu kerros, on todella hyvää. Päälle voi laittaa paistettuja munia.
Sama homma,koska opintolaina vie TT-tuesta ison siivun pois ja esim. pelkkää kaurapuuroa en saa enää oksentamatta alas, etenkään viikkokausia...:( Tullut sen verran syötyä köyhyysvuosina sitä. Jos ei ole tatskoja eikä käytä päihteitä niin mistähän sitten voisi syyllistää? Että opiskeli ja otti lainan? Juu, oli kyllä elämäni moka sairaana kuvitella työllistyväni opsikeluista huolimatta yhtään mihinkään. Eikä ole mikään ultraharvinainen ala.
Aleruokien ostamista ei ainakaan voi suositella, tänäänkin nähtyä mummot (ilmeisesti rikkaat(?) kahmivat ostoskorit ja kärryt täyteen kaikenlaisia aleruokia ainakin 100kpl. Olisi hyvä jos saataisiin joku rajoite tyyliin 3-5kpl per asiakas aletuotteille, nyt rikkaat vievät ahneesti köyhien edestä aleruuat kaupoissa! ja viimeksi näin kun rikkaan näköinen mies osti kärryllisen aleruokaa ja vei autoon, autoakin oli siis varaa pitää. Ilta-ale koskee nykyään vain rikkaita joilla on auto, johon kärrätään suuri kärryllinen aletuotteita köyhempien autottomien edestä! kyllä on törkeäksi mennyt meno. Aidosti köyhillä ei ole autoja, eikä ajokortteja. Ties mihin pakettiautoon kärräävät ne ruokakärryt. S ketju ei ainakaan rajoita aleruokien ostamista mitenkään.
Joillakin se "köyhä jakso" kestää läpi elämän, esim. pitkäaikaissairaalla eikä maha edes kestäisi mm. palkokasveja, mutta juu, syön kyllä niitäkin pahimmassa nälässä. Mutta olenkinhan vain laiska ja niiiiiiin tyhmä, kun kerta köyhä kehtaankin olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän kaljaa niin riittää rahat ruokaankin.
t. pitkäaikaistyötön, jolla on aina ollut varaa ruokaan, vaikka ylimääräisiä säästöjä ei ole
Ostin oluen viimeksi 20 vuotta sitten. Mutta kai se pitää vielä harventaa, jos sillä kerran rahaa jää enemmän. Tupakkaa taisin viimeksi silloin ostaa myös. Yhden askin ikinä, olutta ehkä pari pulloa ikinä.
Työtön
Heh, kerro totuus äläkä muunneltua.
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro totuus äläkä muunneltua.
On ihmisiä jotka eivät tupakoi tai käytä alkoholia. Toki tiedostan että haluat pitää yllä kuvaa ja uskoa siihen että työttömät kaikki tupakoivat ja juovat olutta päivät eivätkä halua käydä töissä.
ruokaarikkaille kirjoitti:
Aleruokien ostamista ei ainakaan voi suositella, tänäänkin nähtyä mummot (ilmeisesti rikkaat(?) kahmivat ostoskorit ja kärryt täyteen kaikenlaisia aleruokia ainakin 100kpl. Olisi hyvä jos saataisiin joku rajoite tyyliin 3-5kpl per asiakas aletuotteille, nyt rikkaat vievät ahneesti köyhien edestä aleruuat kaupoissa! ja viimeksi näin kun rikkaan näköinen mies osti kärryllisen aleruokaa ja vei autoon, autoakin oli siis varaa pitää. Ilta-ale koskee nykyään vain rikkaita joilla on auto, johon kärrätään suuri kärryllinen aletuotteita köyhempien autottomien edestä! kyllä on törkeäksi mennyt meno. Aidosti köyhillä ei ole autoja, eikä ajokortteja. Ties mihin pakettiautoon kärräävät ne ruokakärryt. S ketju ei ainakaan rajoita aleruokien ostamista mitenkään.
Ei ne laputetut elintarvikkeet mitään köyhäinapua ole. Ne on alennettu, jotta nekin tuotteet joilla päiväykset alkaa vanheta, menisi kaupaksi.
Niillä torjutaan hävikkiä.
Laita sinäkin herätyskello aamulla soimaan ja mene kauppaan kun ovet aukaistaan. Saat aletuotteita ostaa itsekin.
Minäkin niitä ostan, vaikka töissä käyn ja vielä kaupan henkilökunta-alennuksetkin saan. Minä en mitään tukia saa ja maksan paljon veroja jotta toiset voi loisia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän kaljaa niin riittää rahat ruokaankin.
t. pitkäaikaistyötön, jolla on aina ollut varaa ruokaan, vaikka ylimääräisiä säästöjä ei ole
Juuri näin! Rahat riittävät jos elää niukasti eikä polta eikä juo. Mitä helvettiä te muut spurgut luulette meidän vielä maksavan?
Join eilen kaljaa, kun rahat ei meinaa riittää. Olinpahan hetken miettimättä mitään. Saipahan kumminkin kaikki laskut hoidettua.
Olen itse köyhyysrajan alapuolella, joten saan kai kommentoida.
Porukka syö älyttömän paljon muuta kuin itsetehtyä, yksinkertaista ja halpaa. Mm tofuja, siemeniä, pähkinöitä, jogurtteja, proteiinirahkoja, tuoreita kalliita marjoja kaupasta talvella, leikkeleitä ja valmisruokia, energiajuomia, limsaa, mikroaterioita, valmissalaatteja ja kaikenlaisia. Lisäksi käydään ulkona syömässä ja vastaavaa.
Ei syödä mitään puuroja edes aamuisin. Ei tehdä jääkaappiin kulhollista kylmää puuroa. Joka aterialla pitää olla lihatavaraa ja joka aterialle eri ruoka. Hienostellaan kovasti.
Kaikki ilmaiseksi. Siinä ratkaisu kaikkiin materiaalisiin ongelmiin? Vai olisiko niin että mitään tavaraa ja ruokaa ei ole enää sen jälkeen tarjolla tai jos on niin sitä tuottavat palkattomat orjat? Siinäpä vaihtoehdot todellisuudessa. Unohtakaa jo nämä ajatukset ilmaisesta.
Ruoka ei ole noussut niin paljon jotta voisit alkaa ilmaista ruokaa vinkumaan. Käytä rahat oikeisiin kohteisiin.
Työttömät saa jo rahaa makaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ukrainalaisetkin saavat vain 350€/kk,toki plus ilmaisen asumisen ja huonekalut. Kuole sinä ap nälkään.
olen suomalainen
Siten ei pitäisi olla vaikeuksia kotoutumisen ja kielitaidon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ei ole noussut niin paljon jotta voisit alkaa ilmaista ruokaa vinkumaan. Käytä rahat oikeisiin kohteisiin.
Tässäkin tapauksessa "ilmainen" tarkoittaa verovaroilla kustannettavaa. Ei se ruuan tuottaminen ja kauppaan kuljettaminen ole ollut tahansa asti ilmaista.
Olen työtön, en saa toimeentulotukea, kaikki joudun maksamaan itse. Tässä kuussa pelkästään terveydenhoitokulut olivat 180 euroa. Jos ruoan hinta nousee, niin aika vaikeaksi menee. Olen absolutisti, en tupakoi, en käy missään, ei ole lapsia, ei lemmikkieläimiä. Vuokra on suhteellisen alhainen.