Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, Facebook-tietäjät!

Vierailija
24.03.2022 |

Itse en ole koskaan ollut Fb:ssa. Vanha äitini osti uuden kännykän ja nyt on ongelmana, että hän ei muista Fb:n salasanaansa. Mitä nyt olisi järkevintä ja yksinkertaisinta tehdä, jotta hän taas pääsisi sinne? Äsken vilkaisin googlesta ohjeita mutta siinä sanottiin, että pitää käyttää samaa laitetta tietojen palautukseen kuin aiemminkin ja sehän ei nyt onnistu, kun puhelin on vaihtunut...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa myös kysyä.

Miten ihmeessä FB tili ei poistu, vaikka sähköpostia eikä puh numeroa ole enää käytössä (kuollut henkilö)

Edelleen FB tili on olemassa vaikka henkilö on kuollut monta vuotta sitten.

Vierailija
2/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pitäs olla sellanen kohta kuin "unohditko salasanasi?" tms. jota klikkaamalla saa tehtyä uuden salasanan, en ainakaan äkkiseltään keksi muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa myös kysyä.

Miten ihmeessä FB tili ei poistu, vaikka sähköpostia eikä puh numeroa ole enää käytössä (kuollut henkilö)

tili ei poistu ellei sitä itse poista, ei ne vissiin facebookilla sitä tiedä, onko joku sähköpostiosote tai puhelinnumero viel käytössä vai ei.

Vierailija
4/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä pitäisi olla se vaihtoehto, että "unohditko salasanasi?". Sitä klikkaamalla tulee sähköpostiin linkki, jota kautta salasanan voi vaihtaa.

Tuo Facebook-tilin poistaminen kuolleelta on tehty niin vaikeaksi, että oikein oksettaa. Siis sinne pitäisi lähettää henkilön kuolinilmoitus, enkä tiedä poistetaanko silläkään kokonaan vai tehdäänkö vain ns. muistosivu.

Vierailija
5/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siellä pitäs olla sellanen kohta kuin "unohditko salasanasi?" tms. jota klikkaamalla saa tehtyä uuden salasanan, en ainakaan äkkiseltään keksi muuta

Ei se toimi, pitää olla myös vanha salasana, hän ei muista sitä

Vierailija
6/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa myös kysyä.

tili ei poistu ellei sitä itse poista, ei ne vissiin facebookilla sitä tiedä, onko joku sähköpostiosote tai puhelinnumero viel käytössä vai ei.

Asetuksissa on "muistotili" tai sellasta,  mitä haluat tehdä kuoleman jälkeen, sieltä voi poistaa

Vierailija
7/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa myös kysyä.

Asetuksissa on "muistotili" tai sellasta,  mitä haluat tehdä kuoleman jälkeen, sieltä voi poistaa

Kiitos, mutta ei onnistu. Mikä muistojen kerääjä FB on?

Älyttömiä lakeja ja säädöksiä.

Kenelle haluat jättää tilisi perinnöksi, kysyy Facebook.

Hahaha

Vierailija
8/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkaansa, jotain muuta nyt tässä taustalla. Itse olen joutunut tuohon turvautumaan useasti, koska en muista vuosia sitten keksittyjä salasanoja, joten jos puhelin vaihtuu niin joudun vaihtamaan myös salasanan.

Vierailija
9/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito? Aloittaja ei ole korjoittanut tilinpoistosta mitään vaan salasanan palutuksesta.

Vierailija
10/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Joskus tein niin, kun en muistanut salasanaa, laitoin oman nimenui hakuun, klikkasin siitä ja sain oman tilini ehdotuksen?muita tietenkin. Klikkasin kuvaa ja sitä kautta tuli "unohditko salasanasi" Koeta sitä!

Joo, ja opeta äidillesi uusi salasana esim. 45vuonnaSyntyiAllinaTuttuNaapurini! Siis tommonen älytön lause, kirjoittakaa johonkin kirjahyllyn kirjaan muistiin kansilehdelle!

Vierailija
11/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkaansa, jotain muuta nyt tässä taustalla. Itse olen joutunut tuohon turvautumaan useasti, koska en muista vuosia sitten keksittyjä salasanoja, joten jos puhelin vaihtuu niin joudun vaihtamaan myös salasanan.

Kyllä mulle ainakin kävi nii! Kysyi vanhaa!

Vierailija
12/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle ainakin kävi nii! Kysyi vanhaa!

No siis, sittenhän sillä "unohtuiko salasana" linkillä ei olisi mitään merkitystä? Ihan jokaisella sivustolla ja sovelluksella on tuo vaihtoehto eikä ainutkaan ole koskaan kysynyt vanhaa salasanaa, siksihän se on "unohtuiko salasana" eikä vain "vaihda salasana".

Vierailija
13/13 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eli jäi vaivaamaan tää jankkaaminen sen verran, että oli pakko googlata "favebook sovellus salasana unohtunut". Tuli ekassa linkissä ohjeet suomeksi: https://m.facebook.com/help/213395615347144?locale2=fi_FI

Lyhykäisyydessään siis, äidilläsi ei varmaan ole kirjattuna salasanan palautukseen tarkoitettua toista sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa. Facebook vaatii sen "turvallisuussyistä". Eli itselläni on siis se sähköpostiosoite, jolla kirjaudun facebookiin ja siihen tiliin linkattu toinen sähköpostiosoite, johon se salasanan vaihtolinkki tulee. Jos sitä ei ole, ei onnistu. Tuolla on myös ohjeet siihenkin.