Tekosyysi kuntosalilla käymttömyyteesi?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:24"]En ymmärrä miksi jotkut ajattelee,että joku lakaisu tai mustikassa käynti vastaa urheilua...no ei se musta kyllä vastaa.Oma syy:kävisin,mutta nyt juoksen 4xviikossa muutenkin. [/quote] Et ilmeisesti oo käyny mustikassa? Voin kertoa, että siellä metsässä kun rämmit monta tuntia ja kumartelet poimimaan, se on elämäsi parhain salitreeni ja syketreeni myös. Suosittelen kokeilemaan.
[/quote]
Mika Myllylläkin treenasi juoksemalla suolla. Sitten oli joskus takavuoksina yksi siivooja, joka hiihteli huvikseen ja sijoittui yllättäin hiihdon SM-kisoissa kakkoseksi kerran. Kunnon sai porraussiivouksesta, ei silloisten lehtijuttujen mukaan paljon muuta tehnyt kuin hiihti ja siivosi.
Mä olen lihonut kun aloitin salilla käynnit. Kyllä, lihonut, en saanut lihasta kuin vähän. Pysyin paremmassa kunnossa ja hoikkana silloin kun käytin ajan uintiin, pitkiin juoksulenkkeihin ja hiihtoon sekä kotijumppaan. Tosiaan aion lopettaa salitreenit ja palata takaisin näihin muihin. Kun ei 8-16 työtä tekevänä ehdi kuin yhden lajin päivässä, viikonloppuisin vain sitten voi aamulla uida ja illalla mennä salille, mutta kun sen salille menon sijaan voi vaikka mennä lenkille tai hiihtämään kelin ja vuoden ajan mukaan.
Mulla on ihan oikea syytä, tekosyytä ei löydy. Mielestäni salilla kävijät ovat idiootteja pinnallisia pullistelijoita, en halua samanlaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:24"]En ymmärrä miksi jotkut ajattelee,että joku lakaisu tai mustikassa käynti vastaa urheilua...no ei se musta kyllä vastaa.Oma syy:kävisin,mutta nyt juoksen 4xviikossa muutenkin.
[/quote]
Et ilmeisesti oo käyny mustikassa? Voin kertoa, että siellä metsässä kun rämmit monta tuntia ja kumartelet poimimaan, se on elämäsi parhain salitreeni ja syketreeni myös. Suosittelen kokeilemaan.
[/quote]Joo, pitää monta kertaa kumartaa. Raskasta on. Mustikanpoimijat on yleensä huippukunnossa ja urheilullisia. Edelle menee vain maatalon työläiset, lähihoitajat ja raksa-/remppaihmiset. Näistä näkee jo päälle päin, että kunto on kova.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:21"]
Kerro.
[/quote]
Elän 1800-luvulla ja teen raskaita maatalous- ja metsätöitä, joissa pysyn tarpeeksi hyvässä kunnossa. Muutin tänne sen jälkeen kun kuulin, että miehen hyvämuotoinen kroppa ei kelpaa naisille, mikäli se on hankittu kuntosalilla eikä työnteolla.
Elämässäni on kaikkea niin kivaa ja mielenkiintoista ettei kuntosalit kiinnosta unissanikaan. En myöskään suostuisi maksamaan törkyhintoja hikisestä kuntosalista, sen rahan laitan johonkin kivaan. Näytän hyvältä ilmankin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:24"]En ymmärrä miksi jotkut ajattelee,että joku lakaisu tai mustikassa käynti vastaa urheilua...no ei se musta kyllä vastaa.Oma syy:kävisin,mutta nyt juoksen 4xviikossa muutenkin.
[/quote]
Et ilmeisesti oo käyny mustikassa? Voin kertoa, että siellä metsässä kun rämmit monta tuntia ja kumartelet poimimaan, se on elämäsi parhain salitreeni ja syketreeni myös. Suosittelen kokeilemaan.
[/quote]Joo, pitää monta kertaa kumartaa. Raskasta on. Mustikanpoimijat on yleensä huippukunnossa ja urheilullisia. Edelle menee vain maatalon työläiset, lähihoitajat ja raksa-/remppaihmiset. Näistä näkee jo päälle päin, että kunto on kova.
[/quote]
No miksi se marjadtus ei käy sitten mun kunnolle yhtään?Jos poimin esim.100 l sieniä viikonlopussa,niin ei mua esim.ota jalkoihin...
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:42"]Mulla on ihan oikea syytä, tekosyytä ei löydy. Mielestäni salilla kävijät ovat idiootteja pinnallisia pullistelijoita, en halua samanlaiseksi.
[/quote]
Ei sinusta sellaista tulisi, jos et ole sitä jo valmiiksi. Vain osa on noita mainitsemiasi, itse käyn siksi, etten voi lenkkeillä vamman takia ja crosstrainer-laite pitää mut kunnossa eikä sellainen mahdu asuntooni.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:24"]En ymmärrä miksi jotkut ajattelee,että joku lakaisu tai mustikassa käynti vastaa urheilua...no ei se musta kyllä vastaa.Oma syy:kävisin,mutta nyt juoksen 4xviikossa muutenkin.
[/quote]
[/quote]
No miksi se marjadtus ei käy sitten mun kunnolle yhtään?Jos poimin esim.100 l sieniä viikonlopussa,niin ei mua esim.ota jalkoihin...
[/quote]Sarkasmi...
Mä en vaan nyt yhyään käsitä miksi marjastus tai siivoilu verrataan urheiluun...mulla ei kummastakaan nouse edes syke.No ei kai mun tartte kaikkea käsittää.Ymmärrän urheiluna sellaisen,että paikkoja jomottaa ja hengästyn,hiki valuu,tulee euforiat.Marjastus on kivaa,mutta edellämainitut ei mun kohdalla päde.
Kylläpäs ottaa tämä aihe tunteisiin :) en käy itse salilla, mutta kyllä näistä vastauksista huomaa että ihmisillä on ihan omituisia luuloja ja väärää tietoa asiasta. Mutta, jatkakaa :)
Mä käyn salilla vain 1-2 kertaa viikossa. Mutta sen lisäksi treenaan kotona kahvakuulalla, juoksen ja käyn yhdellä ohjatulla kahvakuulatunnilla. Treeniä 5-6 kertaa viikossa. Ihan hyvin tulokset paranee tällä, ei tarvi joka päivä salilla käydä.
Aikaisemmin en käynyt salilla ollenkaan, treenasin pelkästään kahvakuulalla ja juoksemalla. Kovin oli hyvä kunto silloinkin.
Ei se sali ole mikään autuaaksi tekevä. Voi olla voimakas ja tosi hyvässä kunnossa, vaikka ei olisi ikinä salia nähnytkään.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:24"]En ymmärrä miksi jotkut ajattelee,että joku lakaisu tai mustikassa käynti vastaa urheilua...no ei se musta kyllä vastaa.Oma syy:kävisin,mutta nyt juoksen 4xviikossa muutenkin.
[/quote]
Kukas täällä sellaista on väittänyt?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:57"]Mä käyn salilla vain 1-2 kertaa viikossa. Mutta sen lisäksi treenaan kotona kahvakuulalla, juoksen ja käyn yhdellä ohjatulla kahvakuulatunnilla. Treeniä 5-6 kertaa viikossa. Ihan hyvin tulokset paranee tällä, ei tarvi joka päivä salilla käydä.
Aikaisemmin en käynyt salilla ollenkaan, treenasin pelkästään kahvakuulalla ja juoksemalla. Kovin oli hyvä kunto silloinkin.
Ei se sali ole mikään autuaaksi tekevä. Voi olla voimakas ja tosi hyvässä kunnossa, vaikka ei olisi ikinä salia nähnytkään.
[/quote]Kuinkahan painava kuula on kyseessä?
Olen 25 vuotta aina silloin tällöin koettanut käydä salilla, ei vaan sovi mulle. Tehdä jotain sarjoja ja muu aika odotella ja venttailla.
Olen ollut nuoruudessani (alle 16 v.) Suomen huipulla urheillut ja silloin oli voimatreeenit mukana kuviossa ja niihin kuului myös punttia.
Kun lopetin 19-vuotiaana, eipä ole sen punttisali kuulunut lempipaikkoihini. Juoksen aktiivisesti, en tarvitse edes tekosyytä siihen, etten kävisi salilla. En käy, koska inhoan. Enkä tule menemäänkään.
Käyn 2 krt viikossa, mutta ei siitä kauheasti ole ollut hyötyä. Ehkä vähän tullut lihasta muttei ne läskin alta näy. Painan 90. Pitäisi varmaan syödä tosi vähän että auttaisi.
Mulla on salikortti. Vaikka käyn harvoin (1-2 krt viikossa), olen huomannut tulosta. Paino ei ole laskenut, mutta esim.vatsa ei ole niin plösö enää. Omalta kannalta sanon, että valitettavasti myös niitä tekosyitä välillä on, mutta jos siitä aapeekin mielihyvää saa, niin olehyvä vain :) Ja niitä voi olla esim. huonosti nukuttu yö -> ei jaksais. Huonosti syöty -> ei jaksais. Ja vaikkapa, että väsyneenä täytyy levätä, koska treeni voi laittaa entistä väsyneemmäksi olon.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:21"]
Kerro.
[/quote]
En halua maksaa sisäliikunnasta, kun metsä vaihtelevine maastoineen on vieressä.Mielestäni se on typerää. En myöskään ole laumaeläin joten ryhmäliikunta loppu kun pääsin lukiosta. EVVK.
Tekosyitä nämä eivät olleet vaan aivan todellisia.
AP voisi ajatella hieman laajemmin kuin sieltä oman ämpärinsä pohjalta.
Onko ap opiskellut japanin kieltä? Jos ei, niin mikä on hänen tekosyynsä?
Maksaa paljon. Ei ole varaa.