Tekosyysi kuntosalilla käymttömyyteesi?
Kommentit (99)
Teen erittäin fyysistä työtä 50 tuntia viikossa, siinä on mulle salia aivan tarpeeksi.
Minua ärsyttää se, kuinka liikuntaa markkinoidaan uhkakuvilla. Että jos et nyt tee sitä ja tätä, niin sulle käy jotain kamalaa, sairastut ja kuolet, hui kauhia. Että tehdäänpäs sulle ensin testi, joka siis AINA näyttää, että ylimääräistä pläskiä on, voimaa on liian vähän, liikkuvuutta on liian vähän, nyt aletaan korjaamaan tämä virhe nimeltä sinä itse. Ja näin ihminen, joka on voinut elää sen 60 vuotta elämästään aivan onnellisena, tietämättä että hänellä on heikot käsivoimat ja aivan täysin ymmärtämättä, mihin hän tarvitsee isompia käsivoimia, alkaa tunnollisesti käydä siellä salilla ja maksaa tästä melken tonnin vuodessa. Käsivoimien lisääntyminen ei arjessa näy mitenkään, jos sen kurkkupurkin kannen saa muutenkin auki, mut onneksi testit osoittavat, että kehitystä on tapahtunut.
Ja testit osoittavat myös, että jos lakkaat käymästä salilla, niin sun kunto romahtaa, ja sairastut ja kuolet, kato tässä näin käppyrä menee heti alaspäin kun tulee kahdenkin viikon tauko. Että jos sulla ei ois näitä testituloksia ja käppyröitä tässä näytetty näin, niin et tietäiskään kuinka huonosti sun asiat on.
Mikä ihmeen TEKOSYY?
Miksi yleensä pitäisi käydä punttisalilla?
En koe saliharjoittelua omaksi, vaikka mies on sitä ehdottanut kun itse käy.
Käyn jumpassa kahdesti viikossa, kahdesti pyöräilen ja kerran käyn uimassa, tällä hetkellä se ei edes mahtuisi viikkooni.
Saatan jossain välissä uteliaisuuttani käydä kurkkaamassa.
Ei ole tekosyytä. Muutama oikea kyllä on. Odotan kovasti, että pääsen taas. Rakas harrastus jo vuodesta 1991.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:33"]Kaikkein parhaimmassa kunnossa olevat ihmiset, jotka tiedän, eivät käy kuntosalilla. He tekevät säännöllisesti omia juttujaan, liikkuvat paljon ihan arjessa ja tykkäävät siitä liikkumisesta. Ihminen kun voi liikuttaa itseään ihan ilman mitään vempeleitäkin. [/quote]Arkiliikkuja on aika heikko. [/quote]Alapeukuttajista siivooja tms. on yhtä riski kuin voimanostaja, bodari, judoka tai telinevoimistelija?
[/quote]
Ööh, poikani harrasti judoa ruskeaan vyöhän asti. Hän on kyllä aika kevytrakenteinen eikä käynyt ikinä salilla. Judo harrastetasolla on tekniikkalaji, ei voimalaji.
Ap, opettele kirjoittamaan oikein, jookos? :D
Koska niitten bisnesmalli ällöttää. Pakottavat ihmiset ostamaan kalliin kwusikortin ja luottavat siihen, ettei ihmiset sitten jaksa / ehdi / viitsi kuitenkaan käydä. Kyynistä ja inhottavaa. Ja mua ällöttää käyttää jonkun hikisen vanhaa laitetta, yök.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:50"]Koska niitten bisnesmalli ällöttää. Pakottavat ihmiset ostamaan kalliin kwusikortin ja luottavat siihen, ettei ihmiset sitten jaksa / ehdi / viitsi kuitenkaan käydä. Kyynistä ja inhottavaa. Ja mua ällöttää käyttää jonkun hikisen vanhaa laitetta, yök.
[/quote]
Siis kuukausikortin :D
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:33"]Kaikkein parhaimmassa kunnossa olevat ihmiset, jotka tiedän, eivät käy kuntosalilla. He tekevät säännöllisesti omia juttujaan, liikkuvat paljon ihan arjessa ja tykkäävät siitä liikkumisesta. Ihminen kun voi liikuttaa itseään ihan ilman mitään vempeleitäkin. [/quote]Arkiliikkuja on aika heikko. [/quote]Alapeukuttajista siivooja tms. on yhtä riski kuin voimanostaja, bodari, judoka tai telinevoimistelija?
[/quote]
Ööh, poikani harrasti judoa ruskeaan vyöhän asti. Hän on kyllä aika kevytrakenteinen eikä käynyt ikinä salilla. Judo harrastetasolla on tekniikkalaji, ei voimalaji.
[/quote]Niin, kyllä luutuamalla pääsee samaan.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:50"]Koska niitten bisnesmalli ällöttää. Pakottavat ihmiset ostamaan kalliin kwusikortin ja luottavat siihen, ettei ihmiset sitten jaksa / ehdi / viitsi kuitenkaan käydä. Kyynistä ja inhottavaa. Ja mua ällöttää käyttää jonkun hikisen vanhaa laitetta, yök. [/quote] Siis kuukausikortin :D
[/quote]
No kyllä tuolla meidän salilla halutaan ihmisten ainakin jumpissa käyvän, koska olen kuullut, että ohjaajat saavat palkkiota osittain kävijämäärän mukaan. Eikä kävijöistä kuin pieni osa osta mitään oheismyyntiä. Kahvit meidän salilla saa jäsenkortilla maksutta.
Koska ei ole mitään lääketieteellistä perustetta tuolle ajanhukalle jota myös kosmetiikkakuntoiluksi kutsutaa. Näin kertoo ns täydellinen lääkärintarkastus ja tänä kesänä vedetty +100km / 5.5 vrk vaellus Tunturi-Lapissa.
Olen allerginen omalle hielleni. Minulla on rosacea. En ole löytänyt salia niin läheltä kotiani, että pääsisin treenin jälkeen suoraan kotiin suihkuun. Koska kova jälkihiki suihkun jälkeen, pitää kuivatella pitkään. Tämä on varmaankin tekosyy. Lenkillä on helppo käydä, koska se päättyy kotiovelle. Mutta rosacea on kuulemma tekosyy.
Arkiliikunnassa saa kovan kunnon ja myös voiman, kuntosaleja tarvita. Mustikassa käynti ja lannan luonti, vielä mattojen piiskaus ja lattian lakaisu päälle. Vielä näitä monta kertaa viikossa. Raakaa hommaa ja tulet huippukuntoon. Tästä ultimaattinen versio - vain kovimmille - on talonrakennus. Viikko raksahommissa on rankempi kuin joku urheiluleiri.
Liikaa haisevia, hikisiä, ähiseviä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:21"]Kerro.
[/quote]
Maailman turhinta hommaa. Harrastan aktiivisesti liikunta, joka on 100% hyötyliikuntaa. Kaadan omasta pikkumetsästäni lämmityspuut ja kannan ne käsivoimin pihaan jossa teen niistä käsivoimin klapeja. Lisäksi nurmikonleikkuu ja lumityöt luonnollisesti käsivoimin. Kauppareissut ja asioinnit polkupyörällä, pilkille hiihtäen. Oman ryyti/perunamaan käännän lapiolla. Myös muita satunnaisia lapiohommia tulee tehtyä. Rakennus ja remonttihommia teen myös. Marjaan ja sieneen aina kävellen. Mihin ihmeeseen tarvitsen kuntosalia?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:02"]Liikaa haisevia, hikisiä, ähiseviä ihmisiä.
[/quote]
Ja jotkut vielä turauttelevet kakkaa housuun kuten bull
Minulla oli eräänä päivänä melko raskaassa fyysisessä työssä apunani innokas punttisalilla kävijä ja minulle oli todella yllätys miten heikkokuntoinen hän oli komeista lihaksista huolimatta. Eläkeikäinen isäni jaksoi häntä paremmin vaikkei ole koskaan erityisesti harrastanut mitään liikuntaa.
Ilmeisesti apn mielestä KAIKKI muut syyt on tekosyitä paitsi kuolema....
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:33"]Kaikkein parhaimmassa kunnossa olevat ihmiset, jotka tiedän, eivät käy kuntosalilla. He tekevät säännöllisesti omia juttujaan, liikkuvat paljon ihan arjessa ja tykkäävät siitä liikkumisesta. Ihminen kun voi liikuttaa itseään ihan ilman mitään vempeleitäkin.
[/quote]Arkiliikkuja on aika heikko.
[/quote]Alapeukuttajista siivooja tms. on yhtä riski kuin voimanostaja, bodari, judoka tai telinevoimistelija?