Oletko valmis majoittamaan ukrainalaisia?
Entä jos joutuisit itse pakenemaan maasta; hyväksytkö silloin, ettei kukaan tarjoa kattoa päälle koska tiedät ”ettei se ole mukavaa”?
Kommentit (198)
Kyllä voisin yhden perheen majoittaa. Ja kissa tai koirakin voisi tulla mukana. Enempää ei meille oikein mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa huomataan jälleen kerran kuinka ällöttävä on suomalainen mies.
Tai se kuinka huumorintajuttomia jotkut naiset ovat 😉
Sinun mielestäsi ukrainalaisten naisten ja lasten hätätila on hyvääkin huumoria? OK, olen huumorintajuton.
En. Niukin naukin tulemme toimeen muutenkin. Muuten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tietysti. Tosin reunaehdoin, eli ei miehiä tai "entisiä miehiä", eikä alle 16- tai yli 20-vuotiaita. Haluan antaa ukrainan nuorille turvallisen kodin ja paljon lämpimiä pusuja ja haleja. Parisänkyyni mahtuu hyvin kanssani kaksi tai jopa kolme nuorta. Jokaisen on tässä tilanteessa kannettava kortensa kekoon! T. M58v
Tässäkin ketjussa huomataan jälleen kerran kuinka ällöttävä on suomalainen mies.
Ravisteles taas vähän hiekkaa pois pimpukasta. Miten te naiset ette ymmärrä huumoria lainkaan? Rankka tilanne vaatii vähän rankempaa huumoria. Kjiäh-kjiäh, ruisk-ruisk 🌭
Vierailija kirjoitti:
Näitä kotimajoituksia nimeonomaan ei suositella, juuri eilen tästä puhuttiin radiossa.
Ei tietenkään, kun Suomessa ollaan.
Täällä on tärkeää tehdä asiat "oikealla tavalla", tuloksella ei ole niin väliä ja mitä siitäkin nyt sitten tulee, jos isosiskoverkosto mennään jossain ohittamaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tietysti. Tosin reunaehdoin, eli ei miehiä tai "entisiä miehiä", eikä alle 16- tai yli 20-vuotiaita. Haluan antaa ukrainan nuorille turvallisen kodin ja paljon lämpimiä pusuja ja haleja. Parisänkyyni mahtuu hyvin kanssani kaksi tai jopa kolme nuorta. Jokaisen on tässä tilanteessa kannettava kortensa kekoon! T. M58v
Ravisteles taas vähän hiekkaa pois pimpukasta. Miten te naiset ette ymmärrä huumoria lainkaan? Rankka tilanne vaatii vähän rankempaa huumoria. Kjiäh-kjiäh, ruisk-ruisk 🌭
Huumorisi on surkeaa saman virren veisuuta. Mistään muusta ei suomalainen mies osaa puhua kuin alapääjutuista. Jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi ukrainalaisten naisten ja lasten hätätila on hyvääkin huumoria? OK, olen huumorintajuton.
Mitä vakavampi tilanne, sitä rankempaa huumoria. Totta, olet huumorintajuton.
No jos kova työihminen olisi niin mukavahan se olisi ettei palkkaa tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
En Ukrainalaisia mutta jos Sara Sieppi kolkuttelisi oven takana niin KYLLÄ, yöpaikka löytyisi...........
No mitä se sinua hyödyttäisi? Luuletko että maksaisi luonnossa vaiko mitä? Sara on tottunut laatuun. Ottaisi sun isoimman huoneen itselleen, pitäisi sen lukossa ja kokkauttaisi herkkuja koko päivän.
En ole.
Asun kaksin teinin kanssa kaksiossa ja nukun olohuoneessa.
Jotain tautisia ukrainalaisiako pitäisi laittaa patjoille tänne ja hyppiä yli.
Juu ihan varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäviä raiskaajia ihan omasta takaa on hemmetin paljon. Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorisi on surkeaa saman virren veisuuta. Mistään muusta ei suomalainen mies osaa puhua kuin alapääjutuista. Jatkuvasti.
Niin minä mieleni pahoitin alapääjutuista 🤭👉👌. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Mulla on käytännössä tyhjillään oleva omakotitalo melko syrjäseudulla. En tiedä vaan, miten sen saisi tarjottua hädänalaisten asunnoksi.
Eipä riitä tyhjillään oleva talo jossakin syrjäseuduilla. He haluavat liikkua ja tehdä kaikenlaista, mitä ihmisillä on yleensäkin tapana tehdä. Lisäkuluja olisi reippaasti odotettavissa!
Voiko mikään mennä vikaan jos pahasti sodasta traumatisoitunut, fyysisesti ja mahdollisesti kokemuksiensa takia psyykkisestikin sairas perhe viedään yksin asumaan keskelle suomalaista korpea missä taajamaan voi olla kymmeniä kilometrejä ja lähimpään naapuriinkiin kielitaidottomien ihmisten luokse mahdollisesti useampi kilometri.
Ensin sota, sitten toinen järkytys eli saapuminen suom. korpimaisemaan; maasta, jossa asuu yli 40 milj. asukasta....
Montako ihmistä ap on majoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomityttö majoitti poikia ja moni meni toki vihillekin vauvojen myötä. Tasa-asvo Suomessa pelaa.
Voisin majoittaa, jos valtio määräisi niin ja maksaisi kulut. Se voisi olla oikein mukavaakin.
Itse en aio olla ulkomaaalaisten varassa, jos päädyn pakenemaan Suomesta, minulla on varaa ostaa asunto käteisellä mistä maasta tahansa, johon voisin ajatella pyrkiväni.
Meillä oli yksi nuori nainen yhden yön. On yksityismajoituksessa vähän kauempana, mutta poliisilaitos tässä meidän lähellä. Oli jonottanut koko päivän, mutta hänen asiaansa ei ehdittykään vielä käsitellä, joten varautui jonottamaan toisen päivän ja jäi meille lähemmäs asemaa, jonne meni jonottamaan jo aamuyöstä alkaen.
Emme voi ottaa ketään muutoin kuin noin yhdeksi yöksi. Tämä huone on myös etätyökotikonttorini. Oli kiva kun pystyi auttamaan edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
En ole.
Asun kaksin teinin kanssa kaksiossa ja nukun olohuoneessa.
Jotain tautisia ukrainalaisiako pitäisi laittaa patjoille tänne ja hyppiä yli.
Juu ihan varmaan.
Niin, ei kai ollut tarkoitus vastata kysymykseen oletko katkera jostain, vaan voisitko majoittaa pakenevia ukrainalaisia?
Itse voisin, jos valtiovalta sellaista apua kansalaisiltaan kysyisi. Viikon verran pitäisin ja ruokkisin, kunnes saisi asunnon tai sen lopullisemman sijoituspaikan. Ikää on ja sairauksia, tuon jaksaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on vaikeasti häiriintynyt, jos huumoria veistellään toisten hädästä. Mutta sellainen on suomalainen, narsistinen, empatiakyvytön setämies. Hyväksikäyttäjä, raiskari.