Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis majoittamaan ukrainalaisia?

Vierailija
24.03.2022 |

Entä jos joutuisit itse pakenemaan maasta; hyväksytkö silloin, ettei kukaan tarjoa kattoa päälle koska tiedät ”ettei se ole mukavaa”?

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ne ottais minuakaan asumaan Ukrainaan hätätilassa enkä lähtiskään NL maahan jossa homeiset asunnot.

Kummallista, jos kaupungeissa ei ole vettä ja sähköä mutta presidentti on putipuhdas.

Vierailija
62/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tauteja Ukrainassa on mitä ei Suomessa vielä ole? Virallinen kysymys.

Polio, tuberkuloosi ja HIV pahan koronatilanteen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja HIV sinuun tarttuu kotihätämajoituksessa siten että? Aivan.

Vierailija
64/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet on keksitty ja niitä on helppo antaa. Ai niin, kun eihän se sovi teidän ideologiaan. 

Vierailija
65/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei suostunut ehdotukseeni majoittaa Jekaterina, 23, ja Irina, 21. 😟

Vierailija
66/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää, että nämä NL-kansalaiset haluaa jäädä Suomeen.

Alunperinkin tarkoitus levittää venäjänkieliset naapuri maihin jotta Putinilla oikeus tulla heitä pelastaa

Vierailija
67/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme pohtineet majoittamista. Ongelma on, että asumme maalla hyvin huonojen julkisten kulkuyhteyksien varassa. En usko, että tänne olisi halukkaita tulijoita. Mutta pieni perhe koirineen voisi hyvinkin asua piharakennuksessa.

Perhe joka sairastaa Ukrainassa yleistä tuberkuloosia, lapsi kantaa Ukrainassa leviävää poliovirusta ja koiralla piilevä rabies. Mieti loppuun asti asioita.

Juurikin näin...tuberkuloosi, polio, eläinsairaudet sekä edelleenkin hyvin leviävä pandemia/ koronaviruksen eri muuntautumat; ovat valitettavasti totisinta totta.

Tässä mainio uusi uhka koronan ja sodan jälkeen. Saadaan taas uusi kriisi jonka avulla voidaan ihmisten kulkemista hallita ja rajoittaa.

Miksi taudit/ sairaudet leviävät entisestään!

Siksi koska kaikenlaiset ihmismassat liikkuvat holtittomasti yli valtiollisten ns rajojen tuoden mukanaan myös erilaisia sairauksia.

Vierailija
68/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo hätämajoitukseen kyselyä, että yksi tai kaksi 18-30v ukrainalaisnaista asuntooni mahtuisi helposti.

M42

Vierailija
69/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis. Mulla on käytännössä tyhjillään oleva omakotitalo melko syrjäseudulla. En tiedä vaan, miten sen saisi tarjottua hädänalaisten asunnoksi.

Vierailija
70/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kotimajoituksia huonona asiana. Sieltä tulee nyt isot määrät väsyneitä ja sodan traumatisoimia naisia, lapsia ja vanhuksia. Nämä ihmiset tarvitsevat ammattilaisten apua ja suojaa. Moni suomalainen varmaan majoittaisi ja auttaisi hyvästä sydämestään, mutta valitettavasti hädänalaiset ovat osalle meistä jotain riistaa, jota pyritään hyväksikäyttämään ja heistä hyötymään. En soisi yhdenkään naisen tai pikkutytön joutuvan saalistajien käsiin Suomessa. 

Asiaa hoitavat virkamiehet ovat samaa mieltä, majoittamiset monestakin syystä organisoidusti, ei kotimajoituksessa

https://yle.fi/uutiset/3-8684636

Myös lemmikit on saatava rabieksen ihmiseen ja luonnoneläimiin leviävän maksan ja metsämarjojen raakana syömisen loppumisenuhkan takia tuhoavan ekinokokkimadon takia pakkokaranteeniin jo rajalla, tämäkään ei ole toistaiseksi toiminut kun yksityismajoittajat sössivät asioita

https://yle.fi/uutiset/3-12361566

https://yle.fi/uutiset/3-12361566

Vierailija
71/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan tuberkuloosi on lääkeresistenttiä. Lisäksi sieltä tulevilla koirilla on rabiesta ym.

Vierailija
72/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis antamaan asuntoni ja menemään muualle, mutta vuokra-asuntoa ei varmaankaan saa.

Vierailija
73/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis. Mulla on käytännössä tyhjillään oleva omakotitalo melko syrjäseudulla. En tiedä vaan, miten sen saisi tarjottua hädänalaisten asunnoksi.

Sinä maksat heidän elämisensä ruokia myöten sitten ja huolehdit että siellä syrjäseudulla he saavat kaikki asiansa järjestettyä mm. kouluun ja terveydenhuoltoon pääsyn. Luulenpa, etteivät ko. kunnan virkamiehet innostu ideastasi. Vain wokkeissa heidän elämisensä maksetaan.

Vierailija
74/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvotaanko kotimajoitusta mitenkään? Arvaan, ettei. Se on riski hyväksikäytölle. Vo-keskuksissa on tässä asiassa paras osaaminen ja henkilökuntaa paikan päällä.

Vierailija
75/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä riitä tyhjillään oleva talo jossakin syrjäseuduilla. He haluavat liikkua ja tehdä kaikenlaista, mitä ihmisillä on yleensäkin tapana tehdä. Lisäkuluja olisi reippaasti odotettavissa!

Vierailija
76/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä riitä tyhjillään oleva talo jossakin syrjäseuduilla. He haluavat liikkua ja tehdä kaikenlaista, mitä ihmisillä on yleensäkin tapana tehdä. Lisäkuluja olisi reippaasti odotettavissa!

Voiko mikään mennä vikaan jos pahasti sodasta traumatisoitunut, fyysisesti ja mahdollisesti kokemuksiensa takia psyykkisestikin sairas perhe viedään yksin asumaan keskelle suomalaista korpea missä taajamaan voi olla kymmeniä kilometrejä ja lähimpään naapuriinkiin kielitaidottomien ihmisten luokse mahdollisesti useampi kilometri.

Vierailija
77/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti. Tosin reunaehdoin, eli ei miehiä tai "entisiä miehiä", eikä alle 16- tai yli 20-vuotiaita. Haluan antaa ukrainan nuorille turvallisen kodin ja paljon lämpimiä pusuja ja haleja. Parisänkyyni mahtuu hyvin kanssani kaksi tai jopa kolme nuorta. Jokaisen on tässä tilanteessa kannettava kortensa kekoon! T. M58v

Vierailija
78/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vökkiin vaan nääggereiden alle, säästyisivät Suominaiset raiskauksilta.

Vierailija
79/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietysti. Tosin reunaehdoin, eli ei miehiä tai "entisiä miehiä", eikä alle 16- tai yli 20-vuotiaita. Haluan antaa ukrainan nuorille turvallisen kodin ja paljon lämpimiä pusuja ja haleja. Parisänkyyni mahtuu hyvin kanssani kaksi tai jopa kolme nuorta. Jokaisen on tässä tilanteessa kannettava kortensa kekoon! T. M58v

Olet upea herrasmies ❤️

Vierailija
80/198 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Meillä ei ole tilaa. Suomi on organisoitunut tässä asiassa hyvin. Mielelläni lahjoitan hyviä vaatteita kenkiä laukkuja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä