Miten sanotaan englanniksi, että "englantini ei ole kovin sujuvaa"
Nimenomaan siis että olisi tuo sujuvaa-sana, tai vastaava, joka kertoo että ymmärrän kyllä ja olen opiskellutkin englantia enemmän kuin vain peruskoulussa ja toisella asteella, mutta että varsinkin puhuminen on harjoituksen puutteesta hidasta, joudun miettimään, takeltelen jne.
Katsoin että fluent tarkoittaa sujuvaa, mutta tarkoittaako juuri tässä yhteydessä?
Jos sanon, että my english is not very fluent, onko se oikein, vai mitä muuta sanaa käyttäisitte kuvaamaan miksi ette niinkään ole äänessä...
Kommentit (68)
I am so sorry, but my skills in speaking English are a bit slow and hesitating. I do understand the language quite well though!
No jos noin on niin sittenhän on ihan sama miten sanot. Kuuntelija kyllä ymmärtää siitä puheestasi, että sujuvaa ei ole.
Itsestäänselviä asioita on turha erikseen mainita ja korostaa.
ai tont antarständ ö sit äpaut inglish
Olen aina käyttänyt lausetta; "my english skills are limited".
I dont speak english so fluently, I am from Finland, that country which is between Sweden and Russia.
Olen myös hiljainen ja ujohko keskustelija, ja vieraat kielet on erityisen hankalia. Ennen mulla oli tapana selitellä, että "sorry, my english is not very good", mutta joskus sain palautett, että niin kaikki suomalaiset sanoo vaikka puhutte oikein hyvää englantia. Olen sitten jättänyt taitotasoni kuvailun pois, kyllä se kanssakeskustelija sen huomaa.
Surullista. Vastaajat eivät osaa edes suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös hiljainen ja ujohko keskustelija, ja vieraat kielet on erityisen hankalia. Ennen mulla oli tapana selitellä, että "sorry, my english is not very good", mutta joskus sain palautett, että niin kaikki suomalaiset sanoo vaikka puhutte oikein hyvää englantia. Olen sitten jättänyt taitotasoni kuvailun pois, kyllä se kanssakeskustelija sen huomaa.
Kanssakeskustelija - yök" Ei ole suomea, katso vaikka sanakijrasta. Se on keskustelukumppani!!!
Matkoilla kielitaidottomin uskaltaa avata suunsa ja hoitaa asiat. Kielitaitoiset hiljaa, koska opiskellessa virheettömyysvaatimuus lukinnut uskon omiin kykyihin.
Broken english on maailman puhutuin kieli.
My England not so well