Miksi et jauha omaa jauhelihaa?
Minkä vuoksi ostat kaupasta valmiit jauhelihat etkä jauha itse? Onko syynä laiskuus vai osaamattomuus? Aikaa ei mene kuin 5-15 minuuttia kun väännät lihamyllyn kampea ja saat varmasti omin kätösin jauhetut lihat käyttöösi. Minulla on myös vinkkiä hyvistä resepteistä, joihin tarvitaan itse jauhettua jauhelihaa. Esim nyt niin suosittu pääkallomössö saa uuden twistin itse jauhetusta lihasta. Suosittelen!
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:55"]
Minkä vuoksi ostat kaupasta valmiit jauhelihat etkä jauha itse? Onko syynä laiskuus vai osaamattomuus? Aikaa ei mene kuin 5-15 minuuttia kun väännät lihamyllyn kampea ja saat varmasti omin kätösin jauhetut lihat käyttöösi. Minulla on myös vinkkiä hyvistä resepteistä, joihin tarvitaan itse jauhettua jauhelihaa. Esim nyt niin suosittu pääkallomössö saa uuden twistin itse jauhetusta lihasta. Suosittelen!
[/quote]Taisi mennä tunteisiin.
t. sen toisen ketjun ap
Jauhaminen on niin out. Liha lihana eikä vauvanruokamössönä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:38"]
Jauhaminen on niin out. Liha lihana eikä vauvanruokamössönä.
[/quote]
Hampaat löytyy täälläkin, jauheliha, mitä Vi..ua?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:55"]
[/quote]Taisi mennä tunteisiin.
t. sen toisen ketjun ap
[/quote]
En ole ap, mutta aloituksessahan on parikin hauskaa täkyä, mistä olisi voinut vääntää vitsiä. Mutta av on muuttunut tosikoiden ja toisia besserwisseröivien omakehu palstaksi. Kaipaan hupia joutohetkiini, ilmeisesti sitä ei enää täältä löydy.
Stocka jauhaa ilmaiseksi ostamani lihapalan ja vielä pesee ja desinfioi myllyn ilman että minun tarvitsisi vaivautua.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:43"]Stocka jauhaa ilmaiseksi ostamani lihapalan ja vielä pesee ja desinfioi myllyn ilman että minun tarvitsisi vaivautua.
[/quote]
Mutta ajattele sitä iloa, kun olet omin kätösin vääntänyt lihamyllyllä perheellesi ravintoa. Eikös se olisi jotain! Tietysti täydelliseen onnen tunteeseen vaadittaisiin että lihamylly olisi mummun peruja, hätätilassa anopin vanha myllykin käy.
12, mikä se sellainen vaakkuumi oikein on?
Missä hifistelykeittokirjoissa on sellaisia reseptejä, jotka eivät onnistu, jos ei ole itsejauhettua jauhelihaa? Joskus sata vuotta sitten ohjeet saattoivat alkaa tyyliin: "Otetaan sika / nauta ja ..." ja sitten jauhettiin itse liha, sillä koneellisesti ja hygienisesti jauhettua jauhalihaa ei kaupasta edes saanut. Isommissa kaupungeissa on kauppahalli ja niistä saa lihakauppiaalta paikalla juuri jauhettua lihaa sen kun osoittelee, mistä palasta jauhetaan. Minusta on kyllä todellista tuhlausta jauhaa paisti jauhelihaksi. Voitte muut olla ihan rauhassa eri mieltä.
On täällä laiskaa porukkaa.. Minä leivon leivät, pullat, kakut ja muut.. lypsän maidon ja kirnuan voin.. Ja lisäksi teurastan ja palottelen lihat..
Kyllä näkee, että nyky ihminen on laiska ja vätys.. näin meillä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:55"]
[/quote]
Kuules älypää, kaikilla ei ole lihamyllyä. Kävikö tämä edes mielessäsi ennen kuin postasit aivopierusi palstalle?
Jauhoin kerran lihaa, koska halusin muka hyvää jauhelihaa. Maistui pahvilta. Jauhelihan pitää olla rasvaista, jos on pelkkää paistia, on ihan kuivaa ja pahan makuista.
Jos ostaa filettä tms. sitä ei todellakaan jauheta.
Onneksi joku jauhaa mun puolesta. Lihamylly olisi helppo hankinta, mutta ei vaan kiinnosta. Mielummin ostan uudet sukset, tykkään hiihtää:).
Mua ällöttäis katsella kun sieltä lihamyllyn reijistä tursuaa sitä lihaa. Ihan kun matoja :(
en omista lihamyllyä ja olen kyllä jauhanut lihaa ja se mylly on aika v-mäinen putsattava.
Kerralla jauhetaan metsästysseuran myllyllä syksyisin, muuten vähemmän.
Miksii liha pitäis jauhaa?
Meillä syödään itse ammuttua riistaa ja itse pyydettyjä kaloja. Leivät ja pullat leivotaan itse. Vihannekset tietysti omasta maasta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:59"]Miksii liha pitäis jauhaa?
Meillä syödään itse ammuttua riistaa ja itse pyydettyjä kaloja. Leivät ja pullat leivotaan itse. Vihannekset tietysti omasta maasta.
[/quote]
Eikös jauheliha ole hip ja pop? Kuulin että joku oli kirjoittanut ihan paksun keittokirjankin, mikä oli pyhitetty just tälle raaka-aineelle.
Hei ajattelin tehdä vaimoni onnelliseksi. Etukäteen varmistettiin, haluaako myös poika.
Mä haluaisin kyllä nähdä ne reseptit, joissa pitää olla itse jauhettua jauhelihaa, kuten ap väittää :D.
Ja meillä kyllä on useinkin itse jauhettua, veljen vaimon kotitilalta saadaan suoraan. Pakastin ei ole kovin iso, eli enimmäkseen kuitenkin ostamme kaupasta.
Tämä aika hulvaton aloitus :D. Jatkakaa.
En vaan viitsi/halua. Ostan lihani kauppahallista ja siellä kiva setä jauhaa ne silmieni edessä. Useimmiten lammasta, sitten nautaa ja vähän possua mukaan. Myös hirveä ja poroa silloin tällöin.