Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et jauha omaa jauhelihaa?

Vierailija
05.09.2015 |

Minkä vuoksi ostat kaupasta valmiit jauhelihat etkä jauha itse? Onko syynä laiskuus vai osaamattomuus? Aikaa ei mene kuin 5-15 minuuttia kun väännät lihamyllyn kampea ja saat varmasti omin kätösin jauhetut lihat käyttöösi. Minulla on myös vinkkiä hyvistä resepteistä, joihin tarvitaan itse jauhettua jauhelihaa. Esim nyt niin suosittu pääkallomössö saa uuden twistin itse jauhetusta lihasta. Suosittelen!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ex-mies jauhaa ampumansa eläimet ja tuo meille lihaa, ei siis tarvitse itse jauhaa.

Vierailija
2/40 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista lihamyllyä. Jauheliha halvempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asun yksiössä ja jokainen kodinkone tähän minikokoiseen keittiöön on liikaa. Tulevaisuudessa isomman keittiön ja perheen omaavana toivottavasti omistan myös lihamyllyn.

Vierailija
4/40 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jauhettu jauheliha aina närästää. Kerrotko mikä siihen auttaisi?

Vierailija
5/40 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:58"]

Itse jauhettu jauheliha aina närästää. Kerrotko mikä siihen auttaisi?

[/quote]

En ole koskaan kuullutkaan että jotakuta närästäisi. Kokeile kääntää lihamyllyn kampea toisella kädellä, jos se auttaisi.

6/40 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:58"]Itse jauhettu jauheliha aina närästää. Kerrotko mikä siihen auttaisi?
[/quote]

Jos leipä ja liha närästää molemmat, niin se on menoa se!

Vierailija
7/40 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, naisetkin voi joskus olla hauskoja :D

Vierailija
8/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en todellakaan haluaisi nähdä sitä vaivaa jauhamisineen ja myllyn pesuineen. Ja koska en haluaisi nähdä sitä läskistä lihanpalaa kokonaisena. Kaupan jauhelihassa on toki sitä valkoista, joka sitten sulaa rasvana pois. Ei tarvitse nähdä sitä läskiä kokonaisena palana. Varmaankin päätyisin ostamaan jotain täysin rasvattoman näköistä lihaa, joka olisi kallista, ja jauhelihasta tulisi kuivaa kittanaa. Ehei, tyydyn mieluummin ihan vakuumipakattuun kaupan jauhelihaan. Olen kai sitten WT, mutta olen niihin täysin tyytyväinen.

Hupaisana yksityiskohtana mainitsen, että mieheni luki aamulla paikallista ilmaislehteä. Saiturin Pörssissä oli lihamylly tarjouksessa, ja mieheni kysyi että kuka noita ostaa. Sanoin, että varmasti monikin, ja varmasti ainakin AV-mammoista löytyy käyttäjiä. Pian sen jälkeen tulin palstalle, ja bongasin tämän aloituksen :D

Vierailija
9/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lypsä itse maitoasi? Kyllähän joka taloudessa lehmä pitää olla, että saa tuoretta maitoa. Eihän siinä mene kuin 5 minuuttia kun saa kannun täyteen!

Vierailija
10/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
11/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:03"]Koska en todellakaan haluaisi nähdä sitä vaivaa jauhamisineen ja myllyn pesuineen. Ja koska en haluaisi nähdä sitä läskistä lihanpalaa kokonaisena. Kaupan jauhelihassa on toki sitä valkoista, joka sitten sulaa rasvana pois. Ei tarvitse nähdä sitä läskiä kokonaisena palana. Varmaankin päätyisin ostamaan jotain täysin rasvattoman näköistä lihaa, joka olisi kallista, ja jauhelihasta tulisi kuivaa kittanaa. Ehei, tyydyn mieluummin ihan vakuumipakattuun kaupan jauhelihaan. Olen kai sitten WT, mutta olen niihin täysin tyytyväinen.

Hupaisana yksityiskohtana mainitsen, että mieheni luki aamulla paikallista ilmaislehteä. Saiturin Pörssissä oli lihamylly tarjouksessa, ja mieheni kysyi että kuka noita ostaa. Sanoin, että varmasti monikin, ja varmasti ainakin AV-mammoista löytyy käyttäjiä. Pian sen jälkeen tulin palstalle, ja bongasin tämän aloituksen :D
[/quote]

Kyllä on vain laiskuutta tuollaiset tekosyyt. Se itse jaihetun lihan maku on ihan eri kuin kaupasta vaakkuumissa ja suojakaasussa löllyneiden lihojen. Eikä tosiaan vie aikaa kuin sen 15 min maksimissaan. Kerralla voi jauhaa isomman erän ja laittaa sitten jääkaappiin odottamaan käyttöä. Vaatii vain hieman suunnitelmallisuutta, ei muuta.

Vierailija
12/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee muuten todella hyvät pihvit kun jauhaa naudan rintaa, ja lisää pekonia sekaan =)

Vierailija
13/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieheni jauhaa. Eli olisko se sitten osaamattomuus syynä?

Vierailija
14/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun menette hakemaan sen lihamyllyn kaupasta, niin kysykää jos niillä olisi ironiatutkaa edullisesti myytävänä.

Vierailija
15/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:55"]Minkä vuoksi ostat kaupasta valmiit jauhelihat etkä jauha itse? Onko syynä laiskuus vai osaamattomuus? Aikaa ei mene kuin 5-15 minuuttia kun väännät lihamyllyn kampea ja saat varmasti omin kätösin jauhetut lihat käyttöösi. Minulla on myös vinkkiä hyvistä resepteistä, joihin tarvitaan itse jauhettua jauhelihaa. Esim nyt niin suosittu pääkallomössö saa uuden twistin itse jauhetusta lihasta. Suosittelen!
[/quote]

Kauanko myllyn pesemiseen menee aikaa ja miten varmistat puhtauden?

Vierailija
16/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:03"]Koska en todellakaan haluaisi nähdä sitä vaivaa jauhamisineen ja myllyn pesuineen. Ja koska en haluaisi nähdä sitä läskistä lihanpalaa kokonaisena. Kaupan jauhelihassa on toki sitä valkoista, joka sitten sulaa rasvana pois. Ei tarvitse nähdä sitä läskiä kokonaisena palana. Varmaankin päätyisin ostamaan jotain täysin rasvattoman näköistä lihaa, joka olisi kallista, ja jauhelihasta tulisi kuivaa kittanaa. Ehei, tyydyn mieluummin ihan vakuumipakattuun kaupan

jauhelihaan. Olen kai sitten WT, mutta olen niihin täysin tyytyväinen. Hupaisana yksityiskohtana mainitsen, että mieheni luki aamulla paikallista ilmaislehteä. Saiturin Pörssissä oli lihamylly tarjouksessa, ja mieheni kysyi että kuka noita ostaa. Sanoin, että varmasti monikin, ja varmasti ainakin AV-mammoista löytyy käyttäjiä. Pian sen jälkeen tulin palstalle, ja bongasin tämän aloituksen :D [/quote] Kyllä on vain laiskuutta tuollaiset tekosyyt. Se itse jaihetun lihan maku on ihan eri kuin kaupasta vaakkuumissa ja suojakaasussa löllyneiden lihojen. Eikä tosiaan vie aikaa kuin sen 15 min maksimissaan. Kerralla voi jauhaa isomman erän ja laittaa sitten jääkaappiin odottamaan käyttöä. Vaatii vain hieman suunnitelmallisuutta, ei muuta.

[/quote]

Okei, myönnetään sitten että olen laiska. Niin saan Ap:n tyytyväiseksi. Asumme mieheni kanssa kahdestaan, lapsia ei ole. Emme syö jauhelihaa kovinkaan usein. Näin ollen en näe syytä hankkia tänne lihamyllyä ja jauhaa niitä lihakimpaleita Säästökin olisi marginaalinen, enkä todellakaan usko että maussa olisi juuri eroa. Mutta Ap on taas näitä tyyppejä, että koska hän jauhaa niin kaikkien muidenkin pitäisi jauhaa lihansa :D

Vierailija
17/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:03"]Koska en todellakaan haluaisi nähdä sitä vaivaa jauhamisineen ja myllyn pesuineen. Ja koska en haluaisi nähdä sitä läskistä lihanpalaa kokonaisena. Kaupan jauhelihassa on toki sitä valkoista, joka sitten sulaa rasvana pois. Ei tarvitse nähdä sitä läskiä kokonaisena palana. Varmaankin päätyisin ostamaan jotain täysin rasvattoman näköistä lihaa, joka olisi kallista, ja jauhelihasta tulisi kuivaa kittanaa. Ehei, tyydyn mieluummin ihan vakuumipakattuun kaupan

jauhelihaan. Olen kai sitten WT, mutta olen niihin täysin tyytyväinen. Hupaisana yksityiskohtana mainitsen, että mieheni luki aamulla paikallista ilmaislehteä. Saiturin Pörssissä oli lihamylly tarjouksessa, ja mieheni kysyi että kuka noita ostaa. Sanoin, että varmasti monikin, ja varmasti ainakin AV-mammoista löytyy käyttäjiä. Pian sen jälkeen tulin palstalle, ja bongasin tämän aloituksen :D [/quote] Kyllä on vain laiskuutta tuollaiset tekosyyt. Se itse jaihetun lihan maku on ihan eri kuin kaupasta vaakkuumissa ja suojakaasussa löllyneiden lihojen. Eikä tosiaan vie aikaa kuin sen 15 min maksimissaan. Kerralla voi jauhaa isomman erän ja laittaa sitten jääkaappiin odottamaan käyttöä. Vaatii vain hieman suunnitelmallisuutta, ei muuta.

[/quote]

Okei, myönnetään sitten että olen laiska. Niin saan Ap:n tyytyväiseksi. Asumme mieheni kanssa kahdestaan, lapsia ei ole. Emme syö jauhelihaa kovinkaan usein. Näin ollen en näe syytä hankkia tänne lihamyllyä ja jauhaa niitä lihakimpaleita Säästökin olisi marginaalinen, enkä todellakaan usko että maussa olisi juuri eroa. Mutta Ap on taas näitä tyyppejä, että koska hän jauhaa niin kaikkien muidenkin pitäisi jauhaa lihansa :D
[/quote]

Tai sitten ap ironisoi tota "miksi ette leivo itse leipää" -ketjua. Tästä olisi voitu saada hauska ketju. Mutta ei sitten.

Vierailija
18/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:56"]Koska ex-mies jauhaa ampumansa eläimet ja tuo meille lihaa, ei siis tarvitse itse jauhaa.
[/quote]

Ompa hyvät välit exän kanssa.

Vierailija
19/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:56"]Koska ex-mies jauhaa ampumansa eläimet ja tuo meille lihaa, ei siis tarvitse itse jauhaa. [/quote] Ompa hyvät välit exän kanssa.

[/quote]

Kaikki ei ole wt. 

Vierailija
20/40 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva idea mutta ei ole lihamyllyä, enkä halua lisää 'turhia' gadgettejä keittiööni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi