Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjonosta ei saa enää puoliakaan siitä mitä ennen

Vierailija
24.03.2022 |

Vielä syksyllä leipäjonosta sai aina kassin täynnä ruokaa ja usein enemmänkin. Lisäksi leipää sai ottaa vapaasti. Nyt tarjonta on vähentynyt niin, että kassiin jää aina tilaa senkin jälkeen kun on ottanut sallitut 2-4 leipää ja valinnut isoimmat pussit joista riittää parhaiten isolle perheelle. Ukrainasta tulleet vie osansa ruuasta ja lisäksi jonossa käyvien suomalaisten määrä on lisääntynyt. Samalla ruokaa tulee jaettavaksi aiempaa vähemmän, kun punalaputetut ruuat käy niin hyvin kaupaksi. Miten Suomen köyhien nyt käy, kun talous on ollut jo valmiiksi tiukilla, ilmaisen ruuan määrä vähenee koko ajan ja inflaatio nostaa ruuankin hintoja entisetään?

Kommentit (954)

Vierailija
121/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä konkreettista te työikäiset olette itse tehneet kohentaaksenne tilannettanne? Enkä kysynyt nyt mitä miljoonaa vikalistaa teiltä löytyy, vaan mitä olette jo tehneet, jotta töitä löytyisi ja ei tarvitsisi ruokajonoissa puolta päivää viettää?

Olen yli 60v joten en tästä enää nuorene vaikka kuinka tilannetta yrittäisi kohentaa.

Mikset tarjoudu lastenvahdiksi? Jos kelpaa 15v. teinitkin niin mikset sinä?

ei se ole varsinainen työpaikka. enkä ole parinkympin kipeä. tässä iässä myös kakarat käy hermoille kiljumisineen, omia ei ole koskaan myöskään ollut.

No tulihan se sieltä. Ei ole sun juttu, käy hermoille, ei kiinnosta. "Tässä iässä..." voi nyt v****. Tuon ikäisiä on päiväkodit täynnä, eläkeikä on 65+. Luuletko, että joka aamu huvittaa, innosta puhkuen mennään aamuvuoroon? Näille "köyhille" ei kelpaa mikään epämukavuusalueelle menevä edes keikkatyönä kun käy hermoille, ei huvita, en tykkää. Älä sitten kitise leipäjonon olosuhteista tai ettei köyhille tarjota sitä ja tätä. Parilla kympillä tekisi jo hyvät kauppaostokset, mutta jos ei kelpaa niin tyydy sitten osaasi. Kuulostaa siltä, että ihan itse olet tilanteesi aiheuttanut.

en ole missään nähnyt ilmoitusta että halutaan lapsenvahti. En myöskään tunne lapsiperheitä. Minne menisin?

MLL kurssi ja sieltä kautta töihin, fb puskaradiot, ilmoitustaulut, omat ilmoitukset joissa tarjoat keikkatyötä. Älä ole avuton.

Vierailija
122/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysihän se marjatilallinenkin ym halpapalkkojen orjuuttajakin tänne puolustamaan itseään ja orjatyötään lopulta. Muistathan kesällä taas korottaa tuotteidesi hintoja, että varmasti jää kovat katteet. Talvella pärsse homeessa istut pirtissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluruokailua voisi kehittää niin, että sen jälkeen kun oppilaat ovat syöneet, saisivat eläkeläiset ja muut vähävaraiset tulla syömään omakustannus hintaan iltapäivällä, sitten kun se sopii. Hyvin sopii esim. 14-16.

Ei nyt puhuttu eläkeläisistä vaan työttömistä ja köyhistä.

Vierailija
124/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota työpaikkojen saamista ihmettelin itsekin. Siis lehdessä luki, että Ukrainalaisille järjestetään työpaikkoja. Mites meidän omat työttömät?

Ne on niitä töitä, mitkä suomalaosille ivät kelpaa, puutarha- yms.

Tänne tulee kaupunkilaisia joilla ennen sotaa oli ihan oikea työpaikka. On rasistista ja alentavaa olettaa, että heti kun joku on Ukrainasta kotoisin osaisi ja voisi tämä työskennellä puutarha-alalla tai muualla maataloudessa. Ne tyypit jotka tähän saakka on Ukrainasta tulleet noita hommia tekemään omaa koulutuksen ja kokemusta niistä hommista entuudestaan.

Niin, ihan samoja duuneja hakee kuin muut suomalaiset ja menee edelle rekryissä koska sota, vaikkei ne enää suomessa ole uhan alla. Suomalaisen työttömän kohtaloa ei tohdi päättäjät antaa edes ukrainalaisille. Sen verran karu.

Voi helvetti toisilta on koti ja sukulaiset pommitettu paskaksi. Niillä ei ole mitään ja sinä velliperse kehtaat valittaa.

Jotkut on hakattu, joukkoraiskattu ja vammautettu loppuiäkseen neliraajahalvaantuneiksi. Ja joku työ- ja toimintakykyisenä säilynyt velliperse kehtaa valittaa, kun koti ja sukulaiset on pommitettu paskaksi?

Kaikki on suhteellista, ja jostain löytyy aina joku jolle on käynyt vielä huonommin.

Tokkopa sieltä kukaan on neliraajaraiskattu. Toisaalta suomessa monikin juurikin viime invaasion aikaan. Mutta miksi pitää ottaa suomalaisilta työttömiltä, miksei otettaisi vaihteeksi työllisiltä hyväpalkkaisilta?

Vierailija
125/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti te kuvittelette, että Suomesta löytyy näille ukrainalaisille, jotka eivät osaa sanaakaan suomea, kovinkin paljon töitä? Siis sellaisia töitä, mitä myös suomalaiset työttömät hakevat?

Ei kukaan tietenkään voi kuvitella tai ei ainakaan pitäisi, että he töitä joutuisivat tekemään. Tuulitakeille vain syötetään potaskaa ja uskotellaan, että näin tapahtuu. Kela-Gold heille kouraan ja shoppailemaan.

Nyt ihan oikeasti vähän ajattelua ja empatiaa mukaan. Sieltä paetaan sodan jaloista kuolemaa karkuun.

Tänne Suomeen hakeutuu pääosin sellaiset, joilla on jotain aikaisempaa kokemusta tai siteitä tänne. Usein puutarha tai maatalouden kausitöissä olleita, joille varmasti löytyy töitä taas kevään koittaessa.

Pitää myös muistaa, että sieltä on paennut jo yli 3 miljoonaa ihmistä, pääosin vanhuksia, naisia ja lapsia.

Vanhuksia tulee auttaa ihan humanitäärisin perustein. Naisten joukossa on paljon erittäin hyvin koulutettuja ihmisiä, lääkäreitä, insinöörejä, juristeja, hoitajia jne. jotka yleensä puhuvat ihan kohtuullisesti englantia. Kyllä heille täältä töitä löytyy ja tuskin tulevat leipäjonossa tai kelan luukulla seisomaan.

On kylläkin ihan omastakin takaa työttömissä paljon "erittäin hyvin koulutettuja ihmisiä, lääkäreitä, insinöörejä, juristeja, hoitajia jne. ". Annetaan myös suomalaisille duunia.

Vierailija
126/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa muutama vuosi sitten kävin Myllypuron terveysasemalla.Siinähän vieressä on se ruokajono.Sillon paljon oli ainakin venäläisiä.Porukka oli samaa aikaa kanssani metroasemalla.Siinä pokkana tyhjentelivät saamiaan ruokia roskiin !!! Olisivat jättäneet ottamatta.Varmasti olivat kelvanneet jollekkin.

Vierailija
127/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjono keskustelusta tulee kuin lastentahrhan pihalla, kinaa työttömyydestä? Ketä sopii auttaa...

Kyllä sitä ollaan taas...

Vierailija
128/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksiskö sieltä ei edes vastata mitään ,kun viestillä kysyin, että tarvitsisin ruoka-apua. Kiva oli olla 3 viikkoa tili tyhjänä seuraavaan "tiliin". Noh, itselleni lohdutuksena tuskin voisin edes syödä montaakaan asiaa sieltä saatuna, koska on ruokarajoituksia sairauden takia. Mutta näinpä näin täällä MAAILMAN ONNELLISIMMASSA MAASSA asiat makaa!:(

Vierailija
129/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti te kuvittelette, että Suomesta löytyy näille ukrainalaisille, jotka eivät osaa sanaakaan suomea, kovinkin paljon töitä? Siis sellaisia töitä, mitä myös suomalaiset työttömät hakevat?

Ei kukaan tietenkään voi kuvitella tai ei ainakaan pitäisi, että he töitä joutuisivat tekemään. Tuulitakeille vain syötetään potaskaa ja uskotellaan, että näin tapahtuu. Kela-Gold heille kouraan ja shoppailemaan.

Nyt ihan oikeasti vähän ajattelua ja empatiaa mukaan. Sieltä paetaan sodan jaloista kuolemaa karkuun.

Tänne Suomeen hakeutuu pääosin sellaiset, joilla on jotain aikaisempaa kokemusta tai siteitä tänne. Usein puutarha tai maatalouden kausitöissä olleita, joille varmasti löytyy töitä taas kevään koittaessa.

Pitää myös muistaa, että sieltä on paennut jo yli 3 miljoonaa ihmistä, pääosin vanhuksia, naisia ja lapsia.

Vanhuksia tulee auttaa ihan humanitäärisin perustein. Naisten joukossa on paljon erittäin hyvin koulutettuja ihmisiä, lääkäreitä, insinöörejä, juristeja, hoitajia jne. jotka yleensä puhuvat ihan kohtuullisesti englantia. Kyllä heille täältä töitä löytyy ja tuskin tulevat leipäjonossa tai kelan luukulla seisomaan.

On kylläkin ihan omastakin takaa työttömissä paljon "erittäin hyvin koulutettuja ihmisiä, lääkäreitä, insinöörejä, juristeja, hoitajia jne. ". Annetaan myös suomalaisille duunia.

Jospa kävisit katsomassa tilastoja. Kuinka paljon meillä on työttömiä lääkäreitä, insinöörejä, juristeja tai hoitajia.

Taitaa olla todella vähän ja heistäkin suuri osa omasta halustaan.

Vierailija
130/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOo, saahan sitä TT- tukea, MUTTA: mulle on tehty hiljattain kaksi vakavaa virhettä: ensin tuli päätös ettei päätöstä ole vaikka oli oikeasti jo aiemmin annettu, hidastelua laskujen masuihin ym., olin jo maksanut niillä ruokaan varatilla rahoillani tämän ison laskun ensin itse! Ja kela alkoi väittää ettei maksa sitä, koska ei ole päätöstä. Nyt yrittävät maksaa lähes puolet vähemmän TT-tukea, koska kelata saamani etuus(siis heidäni tsensä mkasama!)on kirjattu lähes sata euroa isompana mitä saan todellisuudessa. Tekevät siis koko ajan siellä virheitä, ja köyhä maksaa tämän kirjaimellisesti ja istuu nälässä ja stressattuna kotonaan, miettien saakohan sitä ruokaa taas viikkokausiin vai ei.

Viime kuussa hajosi eräs kodinkone, välttämätön, ostin ja sitten tili tyhjänä kolme viikkoa. Eläisitkö itse pelkällä hanavedellä kolme viikkoa?! Tai kaurahiutaleilla ja jauholla, niitähän meidän käsketään syödä halpana ruokana. Etenkin kun olen valmiiski hoikahko ja minulla on sairauskin. No, tässäkään kuussa en kai syö, kun kela siis laski tuloni väärin itse, toki jännästi yläkanttiin kuten kela nyt aina tekee, jos johonkinpäin virhe heiltä päin on...

Mutta ei huolta, kaupungissani ei riitä edes leipäjonosta kaikille (ollut lehdessä)ja itselleni ei edes vastata mitään ,kun kyselin viime kuussa sne kolmen viikon nälkäkuurini aikan apua sieltä. Toisess ajakelussa ruokakassit ovat 4€/kpl(jos on tili tyhjä?!)ja EU- avustus on kokonaan lopetettu tälle vuodelle. Että näin, kadehtikaa toki "ahkerat"työssäkäyvät, kyllä teillä aikaa on kytätä, lytätä ja kadehtia köyhiä ainakin! En ole ihan varma haluaisinkokaan ikinä työssäkäyväksi(sairauksineni en kyllä pääsekään), jos muutuisin tuollaiseksi hirviöksi itsekin!

Vierailija
131/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ruokajonossa näkee aika varakkaankin näköistä sakkia välillä. Moni hyvätuloinenkin säästää ruokakuluissa hakemalla peruselintarvikkeet sieltä.

Näiden järjestäjien kommentteja kun joskus luin niin ajattelevat, että jokainen jonossa kävijä on omalla tavallaan avun tarpeessa. Jos ei ruokataloudellisesta syystä niin arvelisin, että syy löytyy korvien välistä. Ehkä pelätään totaalista köyhtymistä. Tai ehkä on vain kalliin näköiset vaatteet kun se ylläpitää itsetuntoa siltä köyhyydeltä. Jotkut silti ovat härskejä. Siltä ei mihinkään pääse.

Vierailija
132/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa heitetään roskiin edellisen päivän paistopistetuotteet. Eikö niitä voisi lahjoittaa johonkin ruokajakeluun vai onko niissä joku terveysriski? Pahaa tekee katsoa.

2 täytyä kärryä juustoa heitettiin roskiin Ruotsin Ica Maxissa. pahaa teli.Kysyin jos voin ostaa puoleen hintaan. Ajatus oli jakaa vähävaraisille. Itsekin huonolla alkalla tein töitä mutta kuitenkin halusin uhrata ja ostaa .... Kauheaa tuhlaamista. Myyköön vaikka eurolla kappale mieluummin!

Vierailija
133/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä konkreettista te työikäiset olette itse tehneet kohentaaksenne tilannettanne? Enkä kysynyt nyt mitä miljoonaa vikalistaa teiltä löytyy, vaan mitä olette jo tehneet, jotta töitä löytyisi ja ei tarvitsisi ruokajonoissa puolta päivää viettää?

Olen yli 60v joten en tästä enää nuorene vaikka kuinka tilannetta yrittäisi kohentaa.

ei se ole varsinainen työpaikka. enkä ole parinkympin kipeä. tässä iässä myös kakarat käy hermoille kiljumisineen, omia ei ole koskaan myöskään ollut.

No tulihan se sieltä. Ei ole sun juttu, käy hermoille, ei kiinnosta. "Tässä iässä..." voi nyt v****. Tuon ikäisiä on päiväkodit täynnä, eläkeikä on 65+. Luuletko, että joka aamu huvittaa, innosta puhkuen mennään aamuvuoroon? Näille "köyhille" ei kelpaa mikään epämukavuusalueelle menevä edes keikkatyönä kun käy hermoille, ei huvita, en tykkää. Älä sitten kitise leipäjonon olosuhteista tai ettei köyhille tarjota sitä ja tätä. Parilla kympillä tekisi jo hyvät kauppaostokset, mutta jos ei kelpaa niin tyydy sitten osaasi. Kuulostaa siltä, että ihan itse olet tilanteesi aiheuttanut.

lastenvahti on henkilö joka hoitaa kotona lapsia. Ei siis päiväkodissa. Ei päiväkotiinkaan oteta henkilöä jolla ei mitään kokemusta lapsista ole. Niinkuin ei muuallekaan. Ja jos ei hermot kestä kiljumista niin olen väärä henkilö päiväkotiin. Luuletko että töihin pääsee kun vain menet sinne!?

Ikäisesi ihmiset vahtivat lapsia sekä kotona, että hoitavat päiväkodeissa. Sinulle ei edes tilapäisenä keikkatyönä siis käy, koska et kestä? Pari lasta vahdittavaksi kotioloissa on liikaa, koska se on epämukavaa?

Minunkin työ on epämukavaa ja tylsää, käy hermoille, vuorotyöt uuvuttaa, palkka on pieni. Käyn kuitenkin töissä hammasta purren, enkä ulise se leipäjonon tuotteiden laadusta ja tukien pienuudesta. Tai oleta, että muiden pitäisi töissään kärvistellä, jotta minun ei tarvitse, koska hermot menee ja en tykkää!

en ole lastenvahti ilmoitusta nähnyt sitten jostain 80 luvun jälkeen enkä ole koulutettu varhaiskasvattaja että edes pääsisin päiväkotiin. En myöskään käy leipäjonossa enkä ole valittanut niistä. Sinulle on näköjään tullut jo elämäntehtäväksi haukkua ihmisiä joita et tunne. Kunhan ovat köyhiä valittajia.

Vierailija
134/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun Suomessa jaetaan jotain ilmaiseksi, jono on pitkä. Oli tarvetta eli ei. Entisajan häpeäkin on esteenä poistunut. Jos jaettavasta alkaa olla pula, niin tarveharkinta olisi paikallaan, jotta tarvitsijat eivät jäisi ilman. Sääli sinänsä, jos silläkin luukulla alettaisiin kyselemään ja lippulappuja vaatimaan.

Vierailija
135/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ukrainalaisille töitä löytyy. Ensinnäkin kieltä osaavia tarvitaan esim. kouluihin ja päiväkoteihin opettajiksi ja avustajiksi. Lisäksi ukrainalaisia on Suomessa vuosittain maatalous ja puutarha-alan kausitöissä, jotka eivät suomalaisille kelpaa. Ennen näistä töistä vähintäänkin aloitettiin työura. Nykyään pitää päästä suoraan toimitusjohtajaksi tai somevaikuttajaksi. Normaaleista töistä maksetaan liian vähän palkkaa ja ruumiillista työtä nyt ei ainakaan voi tehdä, kun paikat hajoaa, jos nostaa tulitikkuaskia painavampaa.

Vierailija
136/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lastenvahti on henkilö joka hoitaa kotona lapsia. Ei siis päiväkodissa. Ei päiväkotiinkaan oteta henkilöä jolla ei mitään kokemusta lapsista ole. Niinkuin ei muuallekaan. Ja jos ei hermot kestä kiljumista niin olen väärä henkilö päiväkotiin. Luuletko että töihin pääsee kun vain menet sinne!?

Ikäisesi ihmiset vahtivat lapsia sekä kotona, että hoitavat päiväkodeissa. Sinulle ei edes tilapäisenä keikkatyönä siis käy, koska et kestä? Pari lasta vahdittavaksi kotioloissa on liikaa, koska se on epämukavaa?

Minunkin työ on epämukavaa ja tylsää, käy hermoille, vuorotyöt uuvuttaa, palkka on pieni. Käyn kuitenkin töissä hammasta purren, enkä ulise se leipäjonon tuotteiden laadusta ja tukien pienuudesta. Tai oleta, että muiden pitäisi töissään kärvistellä, jotta minun ei tarvitse, koska hermot menee ja en tykkää!

no mene muualle töihin kun noin pipo kiristää päätä,se ei ole järkevää olla tuollaisessa työpaikassa!

Vierailija
137/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kyllä alennu siihen sentään, että kadehtisin leipäjonoissa käyvää. En vaikka pärjään itsekin niukin naukin. Pitää olla aika typerä ihminen jos ottaa päähän jonkun saamat vanhat leivät tai pari kuivaa hedelmää. Sen vuoksi en itse viitsi jonottamaan edes mennä jos jotenkin pärjään ilman. Samalla jos joku heittää pois saamiaan tuotteita niin ei se koske kaikkia. Surullista se, että moni tarvisi niitäkin tuotteita. Itse en esim syö lihaa, mutta jos jonoon menisin niin en todellakaan sitten ottaisi niitä tuotteita. Antaisin muille jos kassissa olisi niitä.

Samalla mietin aina tätäkin palstaa kuinka ihmiset näkevät punaista jos joku sanoo olevansa köyhä. Rikkaat rikastuvat ja elävät hyvin sekä tuhlaavat. Moni perinnöillään ja suvullaan, mutta se ei ärsytä ketään. Mutta se köyhän saama vanha leipä, voi kuinka ärsyttävää se onkaan.

Samoin tuo ukrainalaisten työllistyminen maatalouteen tai puutarhoille. Nämä alat monesti yhtä riistoa ja eivät nuo yritykset edes mielellään palkkaa kallista suomalaista. Palkat mitä sattuu ja sillä ei täällä oikein enää pärjää, kun kaikki kallistuu. Minua oikeastaan säälittää nuo ulkomaalaiset jotka tekevät pienellä palkalla töitä. Esim Närpiössä ollut ongelmia paljon. Tosin se riittää heille monesti jos esim asuvat yhteisessä kämpässä ja lähettävät rahaa kotimaahan. Tavallinen suomalainen ei pysty säästämään noin paljon ja elämään noin nuukasti. Sanoin esim marjan poiminta on nyt ihan riistoa ja hävettävä esimerkki täältä ihmisten hyväksikäytöstä. Eräs tuttuni marja alan yrittäjä otti tietysti ukrainalaisia asumaan asuntoihinsa koska porkkanana on työvoiman saannin varmistus. Oma lehmä ojassa. Näin tämä ei ole niin yksinkertaista.

Vierailija
138/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oliskohan nyt ihan noin,miten sulla on aikaa olla palstalla tuntikaupalla jos olet töissä? Valehtelet nälissäs..

Vierailija
139/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa muutama vuosi sitten kävin Myllypuron terveysasemalla.Siinähän vieressä on se ruokajono.Sillon paljon oli ainakin venäläisiä.Porukka oli samaa aikaa kanssani metroasemalla.Siinä pokkana tyhjentelivät saamiaan ruokia roskiin !!! Olisivat jättäneet ottamatta.Varmasti olivat kelvanneet jollekkin.

Tätä tekevät myös suomalaiset. Kaiken huipuksi on ihmisiä, joista tällainen on ihan ok ja puolusteltavaa toimintaa.

Vierailija
140/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on seurausta tyhmistä valinnoista toinen toisensa perään läpi elämän. Lisäksi laiskuudesta, tottumuksesta, yritteliäisyyden ja viitsimisen puutteesta, kyvyttömyydestä sietää epämukavuusalueelle menevää työtä. Heikosta sopeutumiskyvystä ja ongelmanratkaisutaidoista. Sairaskin ihminen pystyy töihin kunhan ei jää laakereilleen makaamaan ja märehtimään itsesääliin. Työelämässä on satojatuhansia sairaita tai rajoitteista ihmisiä, jotka tajuavat miten kompensoida ja kiertää mahdolliset esteet ja sopeutuvat olosuhteisiin.

Suuri osa työttömistä jaksaa kyllä kinua lomamatkoja, viettää aamusta iltaan tuettuja huvipuistopäiviä ilman mitään jaksamisen ongelmia, riekkua baarissa, seistä tunteja leipäjonossa. Mutta töissä ei tuntiakaan jaksa seistä kun syyt a, b, c, d ja E estävät sen.

Saisi olla todella paljon velvoittavampaa töihin passitus. Jos et mene tai perseilet töissä, tuet menee puoleksi vuodeksi. Eikä mitään seuraavaa säälirahaa oikeasti saisi tilalle mistään.

ja sinähän se et virhevalintoja ole koskaan tehnyt etkä tule tekemäänkään,olet itse täydellisyys. Onneksi olkoon tekopyhä paskiainen🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän