Arkivapaat poistuu ateisteilta
Miksi ihmeessä uskonnolliset pyhät kiinnostaisi ateisteja? Joku helatorstai, pääsiäinen aivan turhia. Nyt ammattiliitot vähän ryhtiä!
Kommentit (15)
Rusinat pullasta uskovaisilta myös.
Ikävä tuottaa pettymys. Jos ja kun arkivapaat poistuu, ne tulee poistumaan aivan kaikilta.
Jos ei kuulu kirkkoon ni arkivapaat pois. Tuon kun joku poliitikko sanoo ni saa mun äänen:)
ja vielä tää"maan tapa" eli kunnallisen puolen pitkät lomat mitkä kupataan meidän pussista.
Heille jotka vaativat pyhälisiä tai sunnuntaita vapaiksi pitää olla kirkossakäyntipakko!
Mä olen perjantaisin juutalainen, lauantaisin muslimi ja sunnuntaisin kristitty. Lisät kohdillaan.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:53"]
Jos ei kuulu kirkkoon ni arkivapaat pois. Tuon kun joku poliitikko sanoo ni saa mun äänen:) ja vielä tää"maan tapa" eli kunnallisen puolen pitkät lomat mitkä kupataan meidän pussista.
[/quote]
Mun uskontoni vaatii kolme neidille pyhitettyä vapaata viikossa. Se on siis aivan ok?
yhdenkään hihhulisatukirjan ei pidä määrätä työelämän rytmitystä.
Kaikilla on laskennallisesti kaksi vapaapäivää viikossa. Miksi joku työpäivä on arvokkaampi kuin joku toinen, jos kaikki kerran ovat viitenä päivänä viikossa töissä ja kahtena päivänä vapaalla? Ihan yhtä järkevää olisi maksaa vaikka keskiviikkoisin tuplaliksa ja muina päivinä tavallinen. Itse kuulun kirkkoon ja teen vuorotyötä eikä todellakaan minusta enää nykypäivänä pitäisi maksaa mitään pyhälisiä. Ylityökorvaus ja yölisä ovat sitten asia erikseen.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Eikä tuollaisten suvaitsemattomien idioottienkaan.
Jokainen suomalainen tietää, kuinka kamalassa jamassa Suomi ja sen kansa ovat. Silti tällä palstalla suomalaiset vaativat toisilta suomalaisilta vähiäkin viimeisiä pois. Eikö 100 tunnin työlisäys riittänyt? Eikö kesälomien lyhennyskään? Eikö eläkeiän nosto? Onko ihme että Suomella menee huonosti kun suu vaahdossa vaaditaan erikoisrajoitteita milloin kenellekkin. Työssäkäynnin on tarkoitus elättää ihminen, ei korvata elämää itseään.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Eikä tuollaisten suvaitsemattomien idioottienkaan.
[/quote]
Minulle on aivan sama mihin kukin uskoo, mutta pitäköön nämä palvontamenonsa omalla ajallaan eikä vaadi yhteiskunnan antavan siihen erityisiä vapaapäiviä.
Eli kerros mitä tässä in suvaitsematonta? Kaikille uskonnoille yhtä tasa-arvoinen kohtelu...
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:53"]Jos ei kuulu kirkkoon ni arkivapaat pois. Tuon kun joku poliitikko sanoo ni saa mun äänen:)
ja vielä tää"maan tapa" eli kunnallisen puolen pitkät lomat mitkä kupataan meidän pussista.
[/quote]
Pekkasilla saa yhtä pitkät lomat vuodessa. Ne kans sit pois.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:07"]Kaikilla on laskennallisesti kaksi vapaapäivää viikossa. Miksi joku työpäivä on arvokkaampi kuin joku toinen, jos kaikki kerran ovat viitenä päivänä viikossa töissä ja kahtena päivänä vapaalla? Ihan yhtä järkevää olisi maksaa vaikka keskiviikkoisin tuplaliksa ja muina päivinä tavallinen. Itse kuulun kirkkoon ja teen vuorotyötä eikä todellakaan minusta enää nykypäivänä pitäisi maksaa mitään pyhälisiä. Ylityökorvaus ja yölisä ovat sitten asia erikseen.
[/quote]
Tuskinpa. Kukaan ei sitten hoida sinua kuin virka-aikaan. Tai myy sinulle mitään
Juuuri oli Hesarissa juttu, jonka tiivistys on suunnilleen tämä: kaikki muutokset tyssäävät viimeistään työsopimuksessa oleviin määräyksiin ja sopimuksiin ja sitten työehtosopimuksiin. Kaikissa on työntekijöitä suojaavat lausekkeet. Mitään muutosta tämä hallitus ei pysty tekemään näihin. Hallituksen pitäisi keskittyä työpaikkojen lisäämisen edistämiseen eikä palkkojen leikkauksiin.
Tai pyhälisät ylipäänsä.