äkkijarrutus ja raskaus
Mies teki eilen aamupäivällä liikenteessä äkkijarrutuksen ja jäi pieni pelko että näinköhän on jotain haittaa tuosta ollut. Vyö ei kyllä kiristynyt mahani kohdalta eikä kipuja ja vuotoja ole ollut tuon jälkeen. Vauvakin on liikkunut. Onkohan istukan irtoaminen vielä mahdollista? Niin ja olen viikolla 41.
Kommentit (13)
Ei ole. Mahani ei ole kyllä edes kovin iso joten vyö on hyvin alhaalla muutenkin.
Ap
Pitäisikö minun käydä vielä tarkistuksessa? Jäi kauheasti vaivaamaan tuo asia vaikka ei mahaan juurikaan tälliä tullut ja on jo 1,5 vuorokautta tapahtuneesta niin luulisi varmaan jo istukan irtoamisen oireet tulleen jos olisi tullakseen?
Ap
Älä stressaa. Aina edes kolarissa ei vauvalle käy mitään, lapsivesi suojaa aika hyvin töyssyiltä.
Näin järjellä ajattelin itsekin, eihän niitä vauvoja syntyisi ikinä terveinä jos jokaisesta tömäyksestä jotain sattuisi. Silti vaan jäi kalvamaan mieltä, liekö hormoneilla osansa. Äkkijarrutuksessa kun kuitenkin aina vähän kroppa retkahtaa mutta tässä tapauksessa se oli hyvin vähäistä.
ap
Mä olin n. 37 viikolla peräkolarissa ja jouduin kyllä jäädä yöksi tarkkailuun juurikin istukan irtoamisvaaran vuoksi. Sinuna kävisi tarkastuksessa ihan oman mielenrauha vuoksi.
En usko että mitään on sattunut, mutta itse soittaisin ihan jo oman mielenrauhan vuoksi synnytyssairaalaan.
Menkkajomotuksia tässä meinaa vähän tuntua. Mutta eikös ne tarkoita ennemmin lähestyvää synnytystä?
Ap
Eikö sulla ole sitä vyönohjainperslärpykkää?