Meille tuli kissan kans riitaa
Oon nyt muutaman kerran pukenu sille valjaat ja kahesti ollaan päästy myös oven toiselle puolelle ne päällä. Tänään ja ekalla kerralla se valahti veteläks kun laitoin ne sille päälle, mutta sitten se nousee ylös ja on ihan normaalisti. Ku tultiin takas sisälle, se meni selälleen ja alko rimpuileen ja pureen valjaita, ku yritin avata niitä niin väkivalta kohdistui myös minuun. Sain ne kuitenkin irti, ja ku olin viemässä niitä pois se puras mua kädestä ja sähisi vielä päälle, ja kun lähdin käveleen pois läppäs mua vielä kynnellä jalkaan ku se lähti samaan suuntaan. Ei se missään välissä satuttanu, ainakaan fyysisesti. Tuon jälkeen meiän välillä tuntu ihan selkeästi semmonen jännite ja ilmapiiri on vieläkin kylmä. Miten pyydän kissalta anteeksi ja onko vielä toivoa saada häntä sietään valjaita?
Kommentit (37)
Vela -72 kirjoitti:
Kyllä se siitä leppyy. Kohta teille tulee riitaa siitä, että sieltä ulkoa pitäisi tulla joskus sisäänkin. 😁 Mun kissalta petti viimeksi eilen kertakaikkiaan jalat alta, kun kotiin päin olisi pitänyt lähteä. Sain sitten kantaa sen sylissä kotiin ja vasta eteisessä hänen majesteettinsa neliraajahalvaus parani kuin taikaiskusta.
Hyvä että teillä on ammattitaitoista palvelusväkeä😹!
Kissa on SE, ei HÄN. Kissa on elukka,se. Ihminen on HÄN.
Ap, ymmärrän yskän, mäkin yritin pukea mun katille valjaat, mutta rimpuili niistä aina pois. Mutta nyt hyväksynyt, että on ulkokissa. Mä vain haaveilin, että mennään yhdessä lenkille, mutta ei siitä mittään tulluna. Asun siis maalla ja toki kissa nyt vapaana ja pyydystää hiiriä, mitkä hemmetti soikoon tuo myös sisälle. Mää ole sanonut sille, että hiiret tapetaan ulkona, ei sisällä, mutta kissa ei usko mun sanaan? Mitä teen, koska se ei pidä mua Jumalana?
Monta hyvää vinkkiä, kiitos niistä!
Tutki ne valjaat ennen uutta yritystä, ettei niissä ole jotain terävää, mikä raapii tai pistää, samaan tyyliin kun on joku pieni tikku kengässä tai sukassa, välillä tuntuu, välillä ei ja kohta taas tuntuu.
Ihan puolitieteellisenä testinä, ymmärtääkö kissat valjaiden hyödyn (=palvelija pysyy perässä), jos niille näyttää videota toisen kissan ulkoilusta valjaissa?
Vierailija kirjoitti:
Kissa on SE, ei HÄN. Kissa on elukka,se. Ihminen on HÄN.
Kissana täytyy sanoa että olen hyvin, hyvin loukkaantunut tästä kommentista! 😾
Saattaa olla myös vääränlaiset valjaat. Oma kissa ei voinut sietää sellaisia tekokuituisia valjaita, kai jotenkin ikävästi hiersivät. Pehmeämmät ja mukavammat valjaat kun löytyi, niin homma sujui yhtäkkiä paljon sulavammin.
Vierailija kirjoitti:
Vela -72 kirjoitti:
Kyllä se siitä leppyy. Kohta teille tulee riitaa siitä, että sieltä ulkoa pitäisi tulla joskus sisäänkin. 😁 Mun kissalta petti viimeksi eilen kertakaikkiaan jalat alta, kun kotiin päin olisi pitänyt lähteä. Sain sitten kantaa sen sylissä kotiin ja vasta eteisessä hänen majesteettinsa neliraajahalvaus parani kuin taikaiskusta.
Hyvä että teillä on ammattitaitoista palvelusväkeä😹!
Lol! 😂 Meille on jostain syystä aina osunut sellaisia kissoja, joilla on aika kovat kelpoisuusvaatimukset henkilökunnan suhteen. Toki ne ovat myös perehdyttäneet työhön hyvin ja mä ja mieheni olemme ilmeisesti nopeita oppijoita. 😸
Tämä vähän liiankin hyvin ulkona viihtyvä tyyppi muuten ei ole koskaan oppinut tykkäämään siitä, että valjaat laitetaan päälle. Se ei siis todellakaan juokse eteiseen valjaita heiluttelemalla ja se saa yleensä sen neliraajahalvauksen myös silloin kun valjaita puetaan sille päälle. Sitten kun ulko-ovi aukeaa, kissa kuitenkin sentää piuha pitkänä samantien pihalle. Jos ulkoiluttajalla itsellään ei siinä vaiheessa ole riittävästi vaatteita päällä, niin se on kissan mielestä lähinnä "voivoi". Sitten pitää lompsutella vaikka talo ympäri crockseissa ja hupparissa 10 asteen pakkasessa, kunnes hänen kissamainen korkeutensa on edes vähän aikaa saanut haistella ympärilleen. Sitten se yleensä suostuu armollisesti odottamaan tuulikaapin oven raossa sen aikaa, jotta ulkoiluttaja saa vedettyä kunnon kengät jalkaansa ja takin päälleen.
Hiero kissanminttua tai muuta mieluisaa valjaisiin ja jätä ne näkyville, älä tyrkytä.
Vierailija kirjoitti:
Joko olette saaneet sovittua? 🙂
Kyllä tää tästä. Se tuli eilen siliteltäväks ja keskusteltiin aiheesta, selitin sille mun kantaa ja osoitin myötätuntoa ja nyt meiän yhteiselo on aivan normaalia. Valjaat otan ehkä tänään esille kissanmintun kans jos sellainen hetki löytyy
Usein täällä kehoitetaan jättämään eka lyönnistä. Miksi nyt ehdotatte mielistelyä väkivallantekijää kohtaan?
Tuli riitaa, mutta ei sentään kissatappelua? Kummalla on terävämmät kynnet?
Auttaisiko kissaa psykologisesti, jos itsekin pukisit päällesi heijastinvaljaat kun lähdette ulos?
Mä oon totuttanut omia kissojani valjaisiin ihan vain laittamalla ne kissan päälle joksikin aikaa ja sitten ollaan vain oltu sisällä ihan normaalisti. Toki olen jutellut ja leikittänyt ainakin aluksi, että kissalle tulee hyviä kokemuksia silloin kun valjaat ovat vielä uudet ja vähän pelottavatkin. Idea siinä on just se, että ensin voi totututella siihen, että valjaat ovat vain päällä ja vasta sitten kun se on jo kissan mielestä ihan ok, aletaan totuttelemaan hihnan päässä ulkoilua. Eli hihnankin minä olen ottanut mukaan kuvioon vasta sitten kun ollaan lähdössä ulos asti.