Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli kissan kans riitaa

Vierailija
23.03.2022 |

Oon nyt muutaman kerran pukenu sille valjaat ja kahesti ollaan päästy myös oven toiselle puolelle ne päällä. Tänään ja ekalla kerralla se valahti veteläks kun laitoin ne sille päälle, mutta sitten se nousee ylös ja on ihan normaalisti. Ku tultiin takas sisälle, se meni selälleen ja alko rimpuileen ja pureen valjaita, ku yritin avata niitä niin väkivalta kohdistui myös minuun. Sain ne kuitenkin irti, ja ku olin viemässä niitä pois se puras mua kädestä ja sähisi vielä päälle, ja kun lähdin käveleen pois läppäs mua vielä kynnellä jalkaan ku se lähti samaan suuntaan. Ei se missään välissä satuttanu, ainakaan fyysisesti. Tuon jälkeen meiän välillä tuntu ihan selkeästi semmonen jännite ja ilmapiiri on vieläkin kylmä. Miten pyydän kissalta anteeksi ja onko vielä toivoa saada häntä sietään valjaita?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä leppyy. Anna vaikka nameja. Totuta myös valjaisiin niin, ettei heti ulosmenoja. Pakko kyllä sanoa, että otsikko sai hymyilemään.

Vierailija
2/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita väkisin. Niihin pitää totutella tarpeeksi ja palkita. Entä naksutin, tai kissanminttu. Saako kaupasta miellyttävämmät kevyet valjaat jotka eivät purista tai hierrä. Entä pelkkä kevyt panta ja hihna, ja hän vie sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat best <3 

Vierailija
4/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tarralla vatsan ympäri valjaat on hyvät

Vierailija
5/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita väkisin. Niihin pitää totutella tarpeeksi ja palkita. Entä naksutin, tai kissanminttu. Saako kaupasta miellyttävämmät kevyet valjaat jotka eivät purista tai hierrä. Entä pelkkä kevyt panta ja hihna, ja hän vie sinua.

En oo laittanu väkisin, ennemminki ehkä silleen nopeasti. Miten niihin totutellaan jos ne ei oo päällä? Entä miten kissanminttua vois hyödyntää tässä tilanteessa? Täysin kissan ehdoilla ollaan käyty katteleen rappukäytävää ja ovi on ollu auki että saa mennä takas jos siltä tuntuu.

Vierailija
6/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille savukinkku viipale niin leppyy.

Vierailija
7/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista kissalle herkkuateria, lämmitä mikrossa seitiä, muutama katkarapu sekaan. Yritä leikittää ja lepertele, tai miten nyt puhutkaan kissakieltä.

Vierailija
8/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä leppyy. Kohta teille tulee riitaa siitä, että sieltä ulkoa pitäisi tulla joskus sisäänkin. 😁 Mun kissalta petti viimeksi eilen kertakaikkiaan jalat alta, kun kotiin päin olisi pitänyt lähteä. Sain sitten kantaa sen sylissä kotiin ja vasta eteisessä hänen majesteettinsa neliraajahalvaus parani kuin taikaiskusta.

Vierailija
9/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edesmennyt kissani juoksi oven eteen istumaan, jos näytin sille valjaat. Nosti selkänsä kaarelle, kun laitoin valjaat eli selvästi yritti auttaa niiden laittamisessa. Muutaman kerran murisi, jos en saanut valjaita tarpeeksi nopeasti päälle. Toinen kissani taas lähti pakoon valjaat nähdessään. Muutaman kerran yritin pukea ne hänelle, mutta kissa heittäytyi veltoksi. Hän ei koskaan tottunut valjaisiin tai ulkona oloon. Tuli muistoja mieleen aloituksesta, mutta mitään neuvoja en oikein osaa antaa.

Vierailija
10/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jotai namia ja kokeilet valjaita uudestaan ettei jää paha mieli niistä ja trauma.

Vierailija
11/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna jotai namia ja kokeilet valjaita uudestaan ettei jää paha mieli niistä ja trauma.

Ja silleen ettette mene mihinkään, ihan siinä sisällä vaan. Saa syödä herkkuja valjaat päällä.

Vierailija
12/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naapurin kissa suuttui kun ei saanut tarpeeksi kalkkunaleikkeleitä, ei vaan ole varaa antaa enempää, siinä on meidän kaikki liha pitkään aikaan.

Mutta en vaan voinut katsoa sitä anovaa katsetta kun hyökkäili aina kun menin keittiöön.

Vierailija
13/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo laittanu väkisin, ennemminki ehkä silleen nopeasti. Miten niihin totutellaan jos ne ei oo päällä? Entä miten kissanminttua vois hyödyntää tässä tilanteessa? Täysin kissan ehdoilla ollaan käyty katteleen rappukäytävää ja ovi on ollu auki että saa mennä takas jos siltä tuntuu.

Ehkä ei kaipaa liian nopeita liikkeitä vaan rauhoittelua ja silitystä. Kannustusta, makupalaa. Ehkä kissanminttua valjaisiin ja niiden säilytys niin että kissa voi nuuskia niitä, tottua jotenkin ja leikin avulla eteenpäin. Jos kissa hyökkää, voi olla loukkaantunut henkisesti, koska ihminenkään ei haluaisi ulkoilla kokovartalovaljaissa - ainakaan paksuissa.

Vierailija
14/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille paljon herkkuja ja laita itsellesi valjaat illaksi rangaistukseksi, niin kyllä se siitä leppyy.

Vierailija
15/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat best <3 

Apua ootko mun sättituttu? Kuulostat ihan siltä. Jos oot niin minä oon se mukava joka ei oo siellä enää ja terveisiä vaan <3

Vierailija
16/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Varaudu muutaman päivän mykkäkouluun, oli kissasi mielestä varmaan aika kyseenalainen tempaus virittää moisia hihnoja hänen vartalonsa ympärille (kai siis muuten kysyit luvan ja kiinnostaako häntä tietää miltä ulkona näyttää?)

No kuitenkin, kyl se siitä, kissat antaa yleensä anteeksi mitä törpöimmätkin touhut (esim. jonkin niinkin törkeän kuin eläinlääkärille viemisen)

Vierailija
17/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa inhosi valjaita, mutta kaulapanta ja talutushihna menetteli. Niissä käveli hyvin paitsi jos piti mennä autoon, silloin alkoi rimpuilemaan ja heittäytyi joskus kyljelleen. Valjaista se kiemurteli aina puolet irti.

Vierailija
18/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun edesmennyt kissani juoksi oven eteen istumaan, jos näytin sille valjaat. Nosti selkänsä kaarelle, kun laitoin valjaat eli selvästi yritti auttaa niiden laittamisessa. Muutaman kerran murisi, jos en saanut valjaita tarpeeksi nopeasti päälle. Toinen kissani taas lähti pakoon valjaat nähdessään. Muutaman kerran yritin pukea ne hänelle, mutta kissa heittäytyi veltoksi. Hän ei koskaan tottunut valjaisiin tai ulkona oloon. Tuli muistoja mieleen aloituksesta, mutta mitään neuvoja en oikein osaa antaa.

Meillä oli lapsena ollessani koira jolla oli valjaat ulkoilutusta varten. Jos sitä alkoi kusettaa tai paskattaa niin se haki valjaat eteisestä ja tuli niiden kanssa jonkun meistä eteen läähättämään.

Vierailija
19/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös kantaa sylissä ulos asti kun valjaat on päällä, nyt kun hän on jo tutustunut porraskäytävään. Jospa hän pihalla innostuisi ulkoilusta niin, valjaiden aiheuttama harmitus unohtuu. Jos ei vaan ollenkaan innostu yrityksistä, niin ehkä kisun on parempi olla sisäkissana? Tai sitten voit koittaa uudestaa ilmojen lämmettyä. Oma kissani ei perusta ulkoilusta, jos lämmintä on alle 15 astetta, enkä näe syytä pakottaa. En itsekään tykkää palella.

Vierailija
20/37 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ei onneksi jää kantamaan kaunaa, siitä ei tarvitse huolia.

Voihan se olla että tää sun killi on vaan semmonen tapaus joka ei niihin valjaisiin vaan yksinkertaisesti suostu. Laita kissalle johonkin tuuletusikkunan rakoon joku istumapaikka mistä se saa nuuhkia ulkoilmaa ja tarkkailla maailmaa, jos siitä ei sun kanssa ulkoilijaa tule. Tai vaikka tuliskin, tykkää se siitä silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän