Vain hyvätuloisella saa olla asunto ja ruokaa
Tämä on suomi 2023. Eikös tämän pitänyt olla maailman onnellisin maa. Mitä tapahtui?
Kommentit (83)
Hitto vie, olenko minä hyvätuloinen? Näin abc-liikennemyymälätyöntekijänä en olisi uskonut, mutta pakkohan minun on olla, kun on asunto ja ruokaa.
On aika herätä. Ja pitää ihmisten puolta, olla inhimillinen. Vaikka osa ei taida välittää tuon taivaallista tai näkee asiat jotenkin toisin.
Asunto on vain lainassa, tai siis vuokraan toisen omistamaa asuntoa, väliaikaisesti. Väliaikainen oli myös omistukseni rivitalo kolmioon, eikä ruoan omistaminenkaan ole järin pitkäkestoista, mutten sen kohdalla puhuisi lainaamisesta, koska käytettyäni sen, sitä ei halua kukaan.
Jollen muuta maallista "omaisuuttani" kuluta loppuun, niin lainassahan nekin ovat vain.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Ei ole satu. Sosiaaliturvan leikkaamisessa ei ole kyse säästöistä, sillä kulut tulevat kasvamaan kun pienituloiset pakotetaan myymään ainoa omaisuus eli asunto, ja muuttamaan kalliille vuokralle johon nostetaan monin verroin isommat tuet. Ja ensin pitää pakko-tilanteessa ja taantumassa myydä se oma asunto halvalla sijoittajalle..
Ruokaa ei saa myöskään olla, koska jatkossa tuet oo pienet, ettei ruokaan enää riitä..
Myös työnteko kielletään, kun ei saa enää tehdä osa-aikatyötä
Vierailija kirjoitti:
Hitto vie, olenko minä hyvätuloinen? Näin abc-liikennemyymälätyöntekijänä en olisi uskonut, mutta pakkohan minun on olla, kun on asunto ja ruokaa.
Ei ole kauan. Porvari haluaa sinulle niin pienen palkan, ettet elä sillä ja sitten menetät omistus-asunnon, ainakin jos olet siitä velkaa. Ruokakin on pian niin kallista, ettei jollain ABC myyjällä ole siihen varaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Ei ole satu. Sosiaaliturvan leikkaamisessa ei ole kyse säästöistä, sillä kulut tulevat kasvamaan kun pienituloiset pakotetaan myymään ainoa omaisuus eli asunto, ja muuttamaan kalliille vuokralle johon nostetaan monin verroin isommat tuet. Ja ensin pitää pakko-tilanteessa ja taantumassa myydä se oma asunto halvalla sijoittajalle..
Ruokaa ei saa myöskään olla, koska jatkossa tuet oo pienet, ettei ruokaan enää riitä..
Ja ne asunnosta myydyt tulot häviää ilmeisesti käden käänteessä... niin minne?!
Tapahtui ainakin se
, että omaa päästä ymmärtömät työläiset menivät äänestämään porvarit valtaan, jotka nyt työstävät nämä hyödylliset idiootit.
Abc myyjä- ei sinulla kohta kuule ole asuntoa välttämättä. Leikkaukset alkavat vasta ensi vuoden puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Ja ne asunnosta myydyt tulot häviää ilmeisesti käden käänteessä... niin minne?!
Niihin vuokriin. Sitten köyhä onkin perse auki ja saa kaikki tuet, omaisuus on siirretty sijoittajalle valtion tuella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Miksi pienituloinen on ostanut asunnon? Ei tullut minulle keskituloisena mieleenkään ostaa asuntoa. Asuin vuokralla kahdeksan vuotta, ja vasta kun uusi - toinen - omistaja soitti ja kysyi olenko harkinnut muuttamista, päätin ostaa asunnon, jostain muualta. Tilille oli toki jo vähän kertynyt, joten päätös ei ollut vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauan. Porvari haluaa sinulle niin pienen palkan, ettet elä sillä ja sitten menetät omistus-asunnon, ainakin jos olet siitä velkaa. Ruokakin on pian niin kallista, ettei jollain ABC myyjällä ole siihen varaa
Joo ei niitä kiinnosta vaikka tekisit kolmea työtä ja asuisit silti jonkun nurkissa kun ei ole varaa edes vuokrakämppään. Amerikan malliin mennään.
Vaikka tulisi lama, heikommat kärsisi. Tuskin rikkaita koskisi, rikastuisivat entisestään uuden nousukauden myötä. Toki useat yritykset saavat laittaa lapun luukulle tulevaisuudessa.
Itse olen ainakin onnellisempi kun enemmän jää verojen jälkeen käteen ja bussin takapenkin työtön kaljajengi saa kiristyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Abc myyjä- ei sinulla kohta kuule ole asuntoa välttämättä. Leikkaukset alkavat vasta ensi vuoden puolella.
Se on sitten jo Suomi 2024. Aloituksessa puhuttiin tästä vuodesta, 2023.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Miksi pienituloinen on ostanut asunnon? Ei tullut minulle keskituloisena mieleenkään ostaa asuntoa. Asuin vuokralla kahdeksan vuotta, ja vasta kun uusi - toinen - omistaja soitti ja kysyi olenko harkinnut muuttamista, päätin ostaa asunnon, jostain muualta. Tilille oli toki jo vähän kertynyt, joten päätös ei ollut vaikea.
Eli pienituloinen ei saisi mielestäsi omistaa mitään, eikä kerryttää yhtään varallisuutta? Jos jotain onnistuu kerryttämään, se pitäisi antaa varakkaammalle väelle omaisuuden uusjaossa? Kyllä te porvarit olette röyhkeitä. Teille ei riitä mikään, vaan teidän pitäisi saada itsellenne köyhien asunnotkin, ale-hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ainakin onnellisempi kun enemmän jää verojen jälkeen käteen ja bussin takapenkin työtön kaljajengi saa kiristyksiä.
Luuletko että kaikki työttömät on jotain kaljajengiä? Harvinaisen pihalla olet kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Leikataanko minun palkkaani?
Valivali