Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä yh saa tukea arkeen tai hetken huilausta?

Vierailija
23.03.2022 |

Lapsellani on jonkunlaisia neuroepätyypillisiä piirteitä (aistiyliherkkyyksiä ym), ei kuitenkaan diagnoosia, mutta asiat on usein aika haastavia hänen kanssa ja ns. normaali lapsiarki on unelma vain. Mies ei kestänyt lapsen haastavia piirteitä ja häipyi kuvioista, tapaa lasta vain harvoin ja haluaa tavata lasta vain niin, että olen siinä läsnä.

Olen välillä aika uupunut… näennäisesti tukiverkkoja kai on, mutta käytännössä ei, koska kukaan heistä ei halua lasta hoitaa kun ei oikein pärjää. En siis saa koskaan hetkeäkään lapsivapaata aikaa, paitsi toki kun olen töissä, mutta olen sairaanhoitaja ja työ on hektistä ja aika rankkaa, ei siellä levätä voi. Lapsi on viisi vuotta vanha ja edelleen heräilee öisin ja näin minäkin joudun heräämään joka yö vähintään kerran pari. Mistä te muut yh:t saatte apua arkeen?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyö

Vierailija
2/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vähän samantapaisessa tilanteessa oleva kaveri, joiden kanssa vuoroteltiin lapsenvahtina. 

Lapsista oli toistaan seuraa yökyläillessä  ( vaikka kyllä ne myös tappeli). Mutta juttelin juuri yhden meillä paljon yökyläilleen nykyään kaksikymppisen kanssa, ja oli liikuttavaa miten lämpimiä muistoja hänellä oli ihan pienistä asioista kuten majan rakentamisesta, hamppareiden tekemisestä ja uimassa käymisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini maksaa lastenhoitajalle. Tosin hän on tutkija, joten palkka yli 100t vuodessa. Ex-mieskin tienaa mukavasti, mutta onnistui kepulikonstein väittämään oikeudelle, ettei tuloja juuri ole, joten maksaa minimielarit. Kaveri ei jaksanut valittaa, oli vain tyytyväinen, että pääsi äijästä eroon.

Kaikilla ei tietenkään ole samaan varaa.

Vierailija
4/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemällä naimisiin.

Vierailija
5/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhetyö

Mitä konkreettista apua sieltä saa?

Ap

Vierailija
6/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli muutama vähän samantapaisessa tilanteessa oleva kaveri, joiden kanssa vuoroteltiin lapsenvahtina. 

Lapsista oli toistaan seuraa yökyläillessä  ( vaikka kyllä ne myös tappeli). Mutta juttelin juuri yhden meillä paljon yökyläilleen nykyään kaksikymppisen kanssa, ja oli liikuttavaa miten lämpimiä muistoja hänellä oli ihan pienistä asioista kuten majan rakentamisesta, hamppareiden tekemisestä ja uimassa käymisestä. 

Mun elämästä nämä viisi vuotta on mennyt todella kiinni lapsessa ja työssä ja aika uupuneena, ei miehestä ennen eroakaan lasta hoitamaan ollut. Niinpä ystävyyssuhteeni ovat hiipuneet, kun ei ole viiteen vuoteen ollut niille aikaa (eikä oikein energiaakaan). Ap

Vierailija
7/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini maksaa lastenhoitajalle. Tosin hän on tutkija, joten palkka yli 100t vuodessa. Ex-mieskin tienaa mukavasti, mutta onnistui kepulikonstein väittämään oikeudelle, ettei tuloja juuri ole, joten maksaa minimielarit. Kaveri ei jaksanut valittaa, oli vain tyytyväinen, että pääsi äijästä eroon.

Kaikilla ei tietenkään ole samaan varaa.

Eipä hoitajan palkalla lapsenvahteja juuri maksella :( .

Ap

Vierailija
8/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ammattia päivittää? Lapsi on vasta viisi ja erityistarpeinen, joten ei ehkä kannata elää seuraavaa 15 vuotta niin, että työkin on erityisen kuormittava (eikä edes rahallista kompensaatiota tule).

Vierailija
9/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään konkreettista apua ei ole. Jutteluapu on ainoa, mitä on saatavilla.

Tai joo, tukiperhe ehkä.

Vierailija
10/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperhettä tosiaan kannattaa hakea!

Vierailija
11/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perhetyötä. Ota yhteyttä kaupungin perhepalveluihin. Kotipalvelutyöntekijä/lastenhoitaja auttaa kotitöissä esim imurointi tai ruuanlaitto. Tai on lapsen seurana kun käyt asioilla/harrastamassa. Toki ois myös tärkeetä saada lapselle diagnoosi jotta hän saisi tarvitsemaansa terapiaa tms.

Vierailija
12/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kotikuntasi perhesosiaalityöhön ja hae tukiperhettä.

Vierailija
13/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menemällä naimisiin.

täällä haettiin apua. ei ratkaisua ongelmiin.

Vierailija
14/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhetyö

Ap

Työntekijä tulee kahvittelemaan ja neuvomaan miten lapsia kuuluu kasvattaa.

Vierailija
15/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ammattia päivittää? Lapsi on vasta viisi ja erityistarpeinen, joten ei ehkä kannata elää seuraavaa 15 vuotta niin, että työkin on erityisen kuormittava (eikä edes rahallista kompensaatiota tule).

Miksi tätä alapeukutetaan?

Ei hoitajan työ sovi yksinhuoltajalle, saati erityistarpeisen lapsen yksinhuoltajalle.

Vierailija
16/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo… olisiko ideoita? Sinänsä voin kyllä ammattia vaihtaa, jos joku järkevä ja realistinen tapa siihen löytyy. Ihan mielelläni jopa. Mutta todellisuus on sitä, että olen 43-vuotias, en mikään rikas ja opiskelu maksaa, en käytännössä pysty työn ohessa iltaisin opiskelemaan, koska on lapsi yksin huolehdittavana. Ap

Vierailija
17/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhetyö

Ap

Meidän tutun perheessä tulevat kerran viikossa noin pariksi tunniksi. VOit esim. käydä harrasamassa, tapaamassa ystäviä, nukkua jne. Pitävät lapsistasi huolta sen aikaa

Vierailija
18/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen perhetyötä. Ota yhteyttä kaupungin perhepalveluihin. Kotipalvelutyöntekijä/lastenhoitaja auttaa kotitöissä esim imurointi tai ruuanlaitto. Tai on lapsen seurana kun käyt asioilla/harrastamassa. Toki ois myös tärkeetä saada lapselle diagnoosi jotta hän saisi tarvitsemaansa terapiaa tms.

Hmm… en tarvitse apua kotitöihin. Olen taitava laittamaan ruokaa ja imuroimaan ja saan ne tehtyä aika näppärästi. Lapsikin osaa pyytämättä itse kerätä lelunsa ja muut, tuo tiskinsä tiskipöydälle ym. Se olisi luxusta, että joku olisi lapsen kanssa kun käyn harrastamassa. En ole viiteen vuoteen päässyt. En usko, että lapsi saa diagnoosia lähiaikoina, ehkä ei koskaan. On sen verran lievä ja ongelmat on lähinnä aistiyliherkkyyksien puolella. Ap

Vierailija
19/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhetyö

Ap

Uhhuh. Se tästä hullunmyllystä vielä puuttuisikin. Ap

Vierailija
20/86 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tukiperhettä. Ja jos käy niin ettet tosiaan jaksa niin tee lasu itsestäsi, jos se nopeuttaisi avunsaantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän