Kuinka usein käyt gynekologilla?
Silloin kun on jotain vaivaa, vai säännöllisesti muutenkin?
Kommentit (19)
Kerran käynyt gynellä. Olin alle 30v. Menen jos on tarvetta sille.
50+
Nuorempana kävin aina välillä. Nykyään vain joukkoseulonnoissa. Jos tulisi jotain vaivaa niin sit toki menisin selvittämään asiaa. Yksityisellä on todella kallista käydä gynekologilla.
Nykyäänhän on luovuttu tuosta kerran vuodessa rutiinisti käymissuosituksesta, jos ei vaivoja tai muuta erityistä ole.
Muttaman kerran oo käynyt
ehkä 5 kertaa elämäni aikana
Oon siis mies
Varsinaisella gynellä en ole käynyt koskaan, sisätutkimuksessa kerran kun piti käydä saadakseen uusintareseptin e-pillereihin.
HItto, viime käynnistä on viisi vuotta. Ei huvittaisi kyllä mennä. Tuli huono omatunto nyt kun en oo tutkituttanut pilluani
En ole keksinyt mitään syytä, miksi käydä säännöllisesti. Vähän sama homma kuin hammaslääkärissä, eli käyn tarvittaessa. Viimeksi kävin silloin, kun lähisukulainen kuoli gynekologiseen syöpään, eli n. 15 vuotta sitten.
Yleensä tulee käytyä n. 3 vuoden välein. Viime kerralla laskua tuli 400 euroa yksityisellä. Vihaan käydä julkisella, käyn siellä ainoastaan joukkoseulonnassa.
Kynelogi ei ole kirurki. Kynelogi on hoitajalääkäri.
Aikoinaan piti käydä säännöllisin väliajoin uusimassa e-pilleriresepti. Nyt kun ei tarvitse enää ehkäisystä huolehtia, en ole käynyt. Pärjään vaihdevuosien kanssa ilman hormoneja ainakin juuri nyt. Jos tilanne pahenee tai tulee muita oireita, niin katsotaan sitten.
Alavatsakipuja, mietin menisinkö. Odottelen nyt ensin muutaman päivän helpottaako. Ultra ja lääkärinpalkkio yhteensä jotain 300 euroa yksityisellä.
Nuorempana leikin usein gynekologia. Vanhemmiten ei enää niin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tulee käytyä n. 3 vuoden välein. Viime kerralla laskua tuli 400 euroa yksityisellä. Vihaan käydä julkisella, käyn siellä ainoastaan joukkoseulonnassa.
Onko kiva ravata alvariinsa alapää lääkärillä? Tuhlaat heidän resursseja. Ei niin usein tarvi lääkärillä käydä. Terve ihminen kyllä tietää mikäli vikaa on. Olet selvästi vähempi älyinen yksilö.
Olen käynyt parin vuoden välein. Joka kerta ei tarvitse ultrata.
Aina, kun on pitänyt vaihdattaa hormonikierukka. Se vaihdetaan viiden vuoden välein. Mutta niiden vaihtojen välillä olen käynyt aikausein. Viimeksi hakemassa estrogeeniä.
Vierailija wrote:
HItto, viime käynnistä on viisi vuotta. Ei huvittaisi kyllä mennä. Tuli huono omatunto nyt kun en oo tutkituttanut pilluani
Voin vilkaista.
Yksityisellä käyn noin parin vuoden välein. Hinta kirpaisee, mutta ei kai se itseensä sijoittaminen ole huono juttu..
En ole käynyt ikinä. Olen 41v nainen. Ehkä sitten joutuu käymään kun vaihdevuodet alkaa. En ymmärrä että miksi pitäisi käydä gynekologilla, jos ei mitään vaivoja ole? En minä käy parin vuoden välein korvalääkärilläkään vain tsekkauttamassa että korvat on ok.
En käy koskaan. Ei ole tarvetta.