Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käyt gynekologilla?

Vierailija
06.07.2023 |

Silloin kun on jotain vaivaa, vai säännöllisesti muutenkin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan. Ei ole tarvetta.

Vierailija
2/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käynyt gynellä. Olin alle 30v. Menen jos on tarvetta sille.

50+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kävin aina välillä. Nykyään vain joukkoseulonnoissa. Jos tulisi jotain vaivaa niin sit toki menisin selvittämään asiaa. Yksityisellä on todella kallista käydä gynekologilla.

Vierailija
4/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän on luovuttu tuosta kerran vuodessa rutiinisti käymissuosituksesta, jos ei vaivoja tai muuta erityistä ole.

Vierailija
5/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttaman kerran oo käynyt

ehkä 5 kertaa elämäni aikana

Oon siis mies

Vierailija
6/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisella gynellä en ole käynyt koskaan, sisätutkimuksessa kerran kun piti käydä saadakseen uusintareseptin e-pillereihin.

Vierailija
7/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HItto, viime käynnistä on viisi vuotta. Ei huvittaisi kyllä mennä. Tuli huono omatunto nyt kun en oo tutkituttanut pilluani

Vierailija
8/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt mitään syytä, miksi käydä säännöllisesti. Vähän sama homma kuin hammaslääkärissä, eli käyn tarvittaessa. Viimeksi kävin silloin, kun lähisukulainen kuoli gynekologiseen syöpään, eli n. 15 vuotta sitten.

Vierailija
9/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulee käytyä n. 3 vuoden välein. Viime kerralla laskua tuli 400 euroa yksityisellä. Vihaan käydä julkisella, käyn siellä ainoastaan joukkoseulonnassa.

Vierailija
10/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynelogi ei ole kirurki. Kynelogi on hoitajalääkäri.

Vierailija
11/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan piti käydä säännöllisin väliajoin uusimassa e-pilleriresepti. Nyt kun ei tarvitse enää ehkäisystä huolehtia, en ole käynyt. Pärjään vaihdevuosien kanssa ilman hormoneja ainakin juuri nyt. Jos tilanne pahenee tai tulee muita oireita, niin katsotaan sitten.

Vierailija
12/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsakipuja, mietin menisinkö. Odottelen nyt ensin muutaman päivän helpottaako. Ultra ja lääkärinpalkkio yhteensä jotain 300 euroa yksityisellä.

Vierailija
13/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana leikin usein gynekologia. Vanhemmiten ei enää niin kiinnosta.

Vierailija
14/19 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tulee käytyä n. 3 vuoden välein. Viime kerralla laskua tuli 400 euroa yksityisellä. Vihaan käydä julkisella, käyn siellä ainoastaan joukkoseulonnassa.

Onko kiva ravata alvariinsa alapää lääkärillä? Tuhlaat heidän resursseja. Ei niin usein tarvi lääkärillä käydä. Terve ihminen kyllä tietää mikäli vikaa on. Olet selvästi vähempi älyinen yksilö.

Vierailija
15/19 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt parin vuoden välein. Joka kerta ei tarvitse ultrata.

Vierailija
16/19 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun on pitänyt vaihdattaa hormonikierukka. Se vaihdetaan viiden vuoden välein. Mutta niiden vaihtojen välillä olen käynyt aikausein. Viimeksi hakemassa estrogeeniä. 

Vierailija
17/19 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

HItto, viime käynnistä on viisi vuotta. Ei huvittaisi kyllä mennä. Tuli huono omatunto nyt kun en oo tutkituttanut pilluani

Voin vilkaista.

Vierailija
18/19 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä käyn noin parin vuoden välein. Hinta kirpaisee, mutta ei kai se itseensä sijoittaminen ole huono juttu..

Vierailija
19/19 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt ikinä. Olen 41v nainen. Ehkä sitten joutuu käymään kun vaihdevuodet alkaa. En ymmärrä että miksi pitäisi käydä gynekologilla, jos ei mitään vaivoja ole? En minä käy parin vuoden välein korvalääkärilläkään vain tsekkauttamassa että korvat on ok. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi