Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Minkä asian takia sulla on mennyt maku johonkin ihmiseen?

Vierailija
29.01.2010 |

Vaikkapa tuttavaasi, sukulaiseesi tai julkisuudenhenkilöön?

Mulla meni maku radiojuontaja Peltsi Peltolaan ihan typerän jutun takia, mutta kerrotaanpa nyt kuitenkin. Olin aina pitänyt sitä kivana ja lupsakkana radiotoimittajana, varsinkin kun se oli vielä Juuson pari. No, pari vuotta sitten - eli aikana jolloin Juusokin oli ollut poissa eettereistä jo jonkun aikaa - sillä oli juontajaparina joku toinen, se Juhajotain, en muista minkäniminen. No, Peltsi oli selittämässä juttuaan, ja tämä Juha sanoi vähän päälle jotain, ei mitenkään pahantahtoisesti tms, mutta Peltsi älähti sille vihaisesti että "ole nyt hiljaa kun mä kerron tämän". Sen jälkeen olen pitänyt sitä vähän ylimielisenä ja takakireänä tyyppinä.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä ihmiset tuomitsevat toisia hirveän heppoisin perustein: ei puhuta toiselle ja kysytä suoraan, vaan vedetään jostain hatusta johtopäätöksiä moneen suuntaan. Nostetaan omaa häntää mollaamalla muita ja pidetään itseä sen jälkeen hyvänä tyyppinä. Tällaista toimintaa huomattuani on mennyt maku moneen ihmiseen.

Sitten on niitä tyyppejä joilla on "kaikki": vanhemmat menestyneitä ja varakkaita, sukulaiset järjestäneet kesätyöpaikan, on matkoja ja hyvät opiskelumahdollisuudet. Sitten tällainen henkilö on alkanut selittää kuinka ei ymmärrä miten joku voi olla työtön tai köyhä tms, kun "kaikkihan on itsestä kiinni". Tsiisös mitä puupäitä. Ja näitä on ollut ihan yliopistossa. Tosin nuoruuden piikkiin menee aika paljon ja onhan itsekin varmasti tullut tietämättömyyttään möläyteltyä ties mitä helmiä...

Vierailija
22/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on lukuisia, mm.

- Lopetti täysin toimivan masennuslääkityksen, koska piti masentuneita ihmisiä älykkäämpinä kuin taviksia. Itse hän tietenkin oli maailman älykkäin ihminen eikä yhtään kursaillut asian esilletuomisessa. Sortui kuitenkin jatkuvasti kehäpäätelmiin ja muihin epäloogisuuksiin.

- Luuli tietävänsä kaikesta kaiken ja vähän enemmänkin. Jos hän ei jotain tiennyt, niin sitten ei tiennyt kukaan muukaan. Vähätteli muiden auttamisyrityksiä minkä kerkesi. Kerrankin hän mietti, että minne pitäisi soittaa metelöivistä naapureista. Hänelle sanottiin, että soitapa isännöitsijälle. Vastaukseksi saatiin: " No mistä sen isännöitsijän numeron MUKA saa? "

- Jaksoi puhua loputtomasti siitä, miten tappaa itsensä minä hetkenä hyvänsä.

- Taisi ihan oikeasti kuvitella maailman pyörivän hänen ympärillään. Jokaisen oli kuunneltava hänen juttujaan. Itse hän ei suostunut kuuntelemaan muiden juttuja, ei edes kohteliaisuudesta. Hän kehtasi jopa ylpeillä sillä, että hän ei välitä muista ihmisistä.

- Keräsi ympärilleen " ystävikseen " heikkotahtoisia ihmisiä, joita pystyi pompottelemaan mielensä mukaan. Esitti useille eri rooleja ja oli hyvin huolissaan, että onko esityksensä tarpeeksi vakuuttava.

Ja niin edelleen. Epäilen jo omaa järkeänikin, että olenko oikeasti ollut tuollaisen ihmisen kanssa vapaaehtoisesti tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri Kirvesniemeen, miksi sen piti sitä hemohessiä ottaa, Myllylät sun muut, ei haittaa, mutta että Harri!!!

No sanopa muuta! Kyllä mäkin järkytyin ja petyin ikihyviksi, vaikka nyt tätä miettiessä naurattaakin. :D

Vierailija
24/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiseen joka kannattaa kokoomusta. Vaikka olisi muuten mukava ihminen, niin tulee heti mieleen että eipä taidakaan olla oikeasti mukava, jos on riistäjä luonteeltaan.

Mitä riistoa se on, jos ihminen kannattaa sellaista, että jokainen voi luoda itselleen menestystä niin, että saa nauttia tuloksistakin?

Minusta se on riistohenkistä ajattelua, jos olettaa toisten tienaavan vaativammilla hommilla ja suurilla riskinotoilla myös itselle tyhjästä rahaa. Sehän on riistämistä niiltä, jotka oikeasti ovat tienestinsä ansainneet. Ja lapsellista.

Mulla on mennyt maku mm. omakehujasta, joka samalla puhuu pahaa muista, ihmisestä, joka nielee kaikkein kuulemansa paskan, vaikka se olisi miten yliampuvaa ja pahansuovasti kerrottua tahallista mustamaalausta, suvaitsemattomista ihmisistä, jotka pitävät itseään niin paljon parempina, että tuomitsevat kaikki toisin ajattelevat, ihmisistä, jotka kuvittelevat olevansa jollain erityisellä tavalla muiden yläpuolella ja että heitä koskevat eri säännöt ja omaavat enemmän oikeuksia kuin muut.

Vierailija
25/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä tyyppejä joilla on "kaikki": vanhemmat menestyneitä ja varakkaita, sukulaiset järjestäneet kesätyöpaikan, on matkoja ja hyvät opiskelumahdollisuudet. Sitten tällainen henkilö on alkanut selittää kuinka ei ymmärrä miten joku voi olla työtön tai köyhä tms, kun "kaikkihan on itsestä kiinni".

Toisin, kuin sinun vanhempasi, joilla ei ole koulutusta, ovat duunarihommissa ja koittavat tehdä elämästään paremman äänestämällä vasemmistoa, joka koittaa jakaa rahaa niille, jotka eivät ole itse pyrkineet omalla työllään saamaan, näiden puupäiden sukulaiset ovat ahkeruudellaan saavuttaneet sen, mitä sinä sukuinesi kadehdit.

Mieheni vanhemmat ovat juuri tuollaisia kateellisia, jotka eivät ymmärrä, että ihmiset, joilla on myöhemmällä iällä varakkuutta ja vaikutusvaltaa, ovat useimmiten tehneet elämäntyönsä päämäärätietoisesti ja vaivoja säästelemättä, opintolainoja ottaen ja köyhästi vuosikausiakin eläen sen sijaan, että olisivat menneet suoraan viereiseen tehtaaseen kansakoulusta töihin ja odottaneet, että joku muu hankkii heille lisäliksaa.

Kyllä vain, usein vanhempien saavutuksista hyötyy myös jälkipolvi ja se pätee myös sinun ja sinun lastesi kohdalla, mikäli sinä haluat olla se, joka hankkii menestystä, joka vanhemmiltasi on puuttunut.

Vierailija
26/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinusta kokoomuksen kannattaja on riistäjä luonteeltaan. Siis keneltä riistää ja mitä?

Minulla voisi paremminkin mennä maku ihmiseen joka on vassemmistoliiton, perussuomalaisten tai demareiden kannattaaja.

Itse olen kokoomuksen kannattaja ja yrittäjä.

ihmiseen joka kannattaa kokoomusta. Vaikka olisi muuten mukava ihminen, niin tulee heti mieleen että eipä taidakaan olla oikeasti mukava, jos on riistäjä luonteeltaan.

Vierailija
27/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tämä edellinen 27 ja myöskin se alkuperäinen "kokoomuslaiset ovat kaikki..".

Vierailija
28/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Turuseen meni maku aikoja sitten.

Oli jossakin radiohaastattelussa ja siinä puhuttiin työpaikoista, joissa oli ollut ennen julkisuutta. Aloitti lauseen näin:" Silloin taviksena olin töissä..."

Ärsyttävä kun on olevinaan jotakin ja minusta ei edes mikään hyvä laulaja tai ei ainakaan minun makuuni muutenkaan.

Vierailija
29/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen niitin teki mun anoppi kun paljasti todellisen hulluutensa tässä taannoin. koko suku oli paikalla kun ravisteli mun lasta eikä muka tajunnnut ravistelleensa! Se on ollu tiedossa et sillä ei kaikki murot oo kulhossa, mutta tää oli jo vakavaa. Lopputulos on et hän saa nähdä lapsenlasta 1-2 kk, mutta ei kahden kesken. Ja lisäksi selvis että se on vohkinu tavaraa meiän huushollista. HUomasin vaan kerran kun olin anoppilassa, et hei miksi mun shaali on täällä ym.

Sitten pariin kaveriin on menny maku kun ne mulkut on polttanu raskauden aikana ja sit kun syntyi terve lapsi niin ne meinaa et ei hätää.Selittävät vaan et parempi pari röökii kuin stressi, joopa joo. Säälittää ne vauvat.

Yks kaveri tykkää korostaa koko ajan kuin hienoo on et hän on pitkä ja sukukin on niin isoa kokoa. Meinas kerran et miten mä pärjään täs elämäs kun olen näin pieni (165 cm / 58 kg). Ja hän tykkää myös mainostaa kun kaikki on niiiin hyvin hänellä. Vaikka just edellisesssä lauseessa olisin kertonut omista vaikeuksista. Kiiitti tsemppauksesta!

NÄitähän on paljon, mutta edellä mainut on jäänyt parhaiten mieleen.

Ai juu sit löytyy semmonen muija joka seurustelee mun miehen veljen kanssa. No maku lähti sillo kun kuulin et se on ihastunut näiden veljesten serkkuun ja myöhemmin katkasin välit kun huomasin sen kattelevan mun miestä sillä silmällä.

Ja sit meni maku siihen miehen veljeen kun se EDELLEEN on sen muijan kanssa.... haloo...

Vierailija
30/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaikki, muille ei mitään. Köyhät entistä köyhemmiksi ja pieni rikkaiden joukko rikastukoon entisestään. Yksikään kokoomuslainen ei ole tavallisen työtätekevän asialla. Ja ilman näitä tavallisia työtätekeviä yhteiskunta kuitenkin kaatuisi.

Vierailija
31/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin maku menee heti.

Vierailija
32/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb-kirjoittaa rasistisia viestejä,äijällä kaksi tyttöä...minkälaisen kasvatuksen lapset saavat?

Vierailija
33/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisnaiseen, joka juoruaa salassapitovelvollisuuden ohi ihmisten asioista (ei tosin nimien kanssa, mutta tulee silti sellainen olo, että puhuuko meidänkin asioista muille) ja ilmoittaa epähienotunteisesti kaikesta, mistä ei pidä, vaikka kyseessä olisikin jollekin toiselle paikalla olevalle tärkeä asia, tyyliin "minä se en kyllä yhtään tykkää kissoista!"

Kaveriin, jolla ei moneen vuoteen ole ollut mitään hyvää sanottavaa mistään ja jonka ongelmista suurin osa ratkeaisi kerralla, jos hän vain tekisi yhden muutoksen elämässään, mutta toistuvista kehotuksista ja avuntarjouksista huolimatta vaan ei.

Vierailija
34/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vielä kuin jokin uskonlahko, tuputtamassa omaa arvomaailmaansa ja puhumassa pahansuovasti ja ala-arvoisesti muiden puolueiden edustajista. En jaksa tämäntyyppisiin tuttaviin pitää yhteyttä.

Vierailija
35/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamattomat velat kostautuvat aina. Vaikka näin on jo käynyt, enpä otakaan opikseni vaan teen lisää pahaa ja jätän asian taas hoitamatta. Ehkä se ei tällä kertaa kostaudu. Viis siitä että nyt on jo paljon enemmän pelissä ja haavoittuvuuteni moninkertainen. Hetkelliset sadistiset kicksit merkitsevät enemmän kuin vaikka lapset.

Vierailija
36/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä tätä Kokoomus-vihaa. Olen itsekin aina ymmärtänyt sen niin, että yritteliäisyydestä palkitaan. Olen itseki yrittäjä, enkä kyllä olisi, jos kaikki ansaitsemani rahat tuotteitteni myynnistä annettaisiin valtion puolesta jollekulle muulle. Annan mielelläni osan, esimerkiksi palkkaamalla väkeä, mutta hitto soikoon, mulla pitää olla valinnanvaraa. Ei tätä muuten kannata tehdä, töitä on ihan liikaa.

Ja kokoomuslaisena olen sitä mieltä, että kaikille pitää taata inhimillisesti hyvä toimeentulo, mutta hyvästä työstä pitää maksaa selvästi enemmän kuin laiskottelusta.

Vierailija
37/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni mies: Idiootti mitään osaamaton nuhjake. Oikeasti epäilen, että ei ole täysissä järjissään.

Miehen veli: Kuvittelee olevansa paljon muiden yläpuolella vaikka on naurettava juntti.

Luulee tietävänsä kaikesta kaiken, vaikka oikeasti ei tiedä juuri mistään mitään.

Elää leveästi, vaikka ei oikeasti ole varaa siihen.

Eräs mies: Luulee, että rahalla saa kaiken. No nyt kyllä jouui huomaamaan, ettei terveyttä voi ostaa rahalla.

Eräs ex-ystävä: Tuli ex-ystäväksi kun tajusin hänen vainkäyttävän mua hyväksi ilmaisena lastenhoitajana.

Vierailija
38/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kierous

- kateus

- loukkaava suoruus/ röyhkeys

- tahdittomuus

- karkeus

- syyllistäminen ennen kuin tarkistaa faktat

Vierailija
39/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaikki, muille ei mitään. Köyhät entistä köyhemmiksi ja pieni rikkaiden joukko rikastukoon entisestään. Yksikään kokoomuslainen ei ole tavallisen työtätekevän asialla. Ja ilman näitä tavallisia työtätekeviä yhteiskunta kuitenkin kaatuisi.

Tätä suomen maata on demarit johtanut yli 20v, ja mitä ne on saanut aikaiseksi? Kurjuutta työläisille ja muille. Mikä on hyvää demareiden ja vasemmiston ideologiassa?

Mistäköhän ne työntekijät sen palkkansa saa jos ei yrittäjiltä? Pienyrittäjä suomessa tosi ahtaalla. Ja samoin muutkin yrittäjät. Ilman yrittäjiä ei ole työtä mitä tehdä!

Ei pidä purra kättä joka ruokkii....

Kaikkia tarvitaan, yrittjiä ja työntekijöitä...

Vierailija
40/78 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisi maku mutta olen pettynyt ystävääni joka teki abortin ilman hyvää syytä.