Mikskä lääkäriksi erikoistuisit jos olisit lääkäri?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynekolooki ja asiakkaat vain 20-42-vuotiaita. Olen hellä käsistäni ja luotettava poikamies.
Senkin r a s i sti. Että jättäisit kaikki vanhemmat naiset hoitamatta. Sulla ei älli riitä lääkäriksi apukoulutasolta.
Eli vanhemmat naiset ovat rotu? Asia selvä.
No ovathan vanhemmat naiset ihan eri rotu kuin nuoret naiset. Miehet vain ikääntyvät, mutta naiset vaihtavat rotua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patologiksi tietenkin, ei tarvitse kuunnella asiakkaiden valituksia eikä pelätä potilasvahinkolautakuntaa.
Etpä kuule arvaa mitä ne vainajien omaiset saa aikaan...
Patologit tutkii pääasiassa elävien ihmisten näytteitä, esim kasvaimia.
Patologi tekee myös kaikki ruumiinavaukset.
Sahailee luusahalla rintakehän auki ja tutkiin jokaisen ihmisen sisäpuolelta.
Lopuksi kokoaa taas ihmisen siihen kuntoon, että hänet voidaan laittaa hautaustoimistossa arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisätautilääkäriksi. Ottaisin potilaani huomioon kokonaisvaltaisesti.
Vähän niin kuin Jokisen Ellu terveydenhoitajana ja wanna be psykologina. ”Kokonaisvaltainen terveydenhuolto”.
Olen työskennellyt terveydenhoidossa tekstinkäsittelijänä ja taloushallinnossa. Haluaisin hoitaa kokonaisvaltaisesti. Nautin keskusteluista. Voisin olla psykologi, vaikkei olekaan erikoislääkäri.
Psykologi ei olekaan lääkäri.
Yleislääkäri tai oikeuslääkäri. Tunnen yhden patologin, joka oli erikoistunut oikeuslääketieteeseen. Pitää olla aika vahva psyyke siinä hommassa kun "potilaat" voivat olla missä vain kondiksessa ja vaikka minkälaisten rikosten uhreja. Toisaalta teet erittäin arvokasta työtä ja voit vaikuttaa monen ihmisen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Lastenlääkäri. Periksi ei anneta ennenkuin syy löytyy!! Toinen olisi päivystävä lääkäri.
Eivätkö nämä ole toisensa poissulkevia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lääkäri, erikoistumassa psykiatriksi.
Olet siis hullu.
Ehdottomasti, ei tähän hommaan kukaan täysijärkinen rupea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälääkäriksi varmaan.
Mukava päivätyö, ei päivystyksiä.Kyllä suurissa yliopistollissa sairaaloissa on päivystävä silmälääkäri.
Silmälääkärin työ ei ole vain sitä, että katsoo silmiä jollain laitteella ja määrää silmälasit.
Silmälääkäriksi erikoistuminen, lääkärintutkinnon jälkeen, kestää 5 vuotta.
Eikö samassa ajassa ehtisi väitellä lääketieteen tohtoriksi? Jotain toista kuin olla pelkkä erikoislääkäri.
Jo opiskeluaikana, siis kandidaattinakin, voi väitellä tohtoriksi. Meillä oli lääkiksen kurssilla yksi tällainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Patologiksi tietenkin, ei tarvitse kuunnella asiakkaiden valituksia eikä pelätä potilasvahinkolautakuntaa.
Hoitovirhesyytteen voi saada patologikin. Eräskin patologi missasi syövän, jonka kolme muuta patologia olisi tunnistanut.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäri. Helpot hommat voi hoitaa itse, mutta heti jos menee vaikeaksi, niin eikun lähetettä eteenpäin erikosilääkärille tai julkiselle erikoissairaanhoitoon.
Siinä lähetteissä vaan tulee äkkiä vastaan se, suostuuko työnantaja maksamaan näistä.
Aivokirurgiksi erikoistuisin. Parhaillaan opiskelen pääsykoetta varten.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen missä ei tarvitsisi olla tekemisissä elävien ihmisten kanssa.
Tutkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopuksi kokoaa taas ihmisen siihen kuntoon, että hänet voidaan laittaa hautaustoimistossa arkkuun.
Likaisen työn tekee obduktioavustaja, patologi voi vähän vilkaista.
Yleislääketieteen erikoislääkäri työterveydessä. Päiväduuni ja potilaista puuttuu se hankalin aines.
Vierailija kirjoitti:
Yleislääketieteen erikoislääkäri työterveydessä. Päiväduuni ja potilaista puuttuu se hankalin aines.
Minä yritin puhua työterveyslääkärille oudosta minua vaivaavasta oireesta. Ehdin sanoa yhden lauseen, kun lääkäri huusi: En minä tiedä!
Vierailija kirjoitti:
Aivokirurgiksi erikoistuisin. Parhaillaan opiskelen pääsykoetta varten.
Ei ole olemassa aivokirurgeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Preparaattori avaa, patologi ottaa näytteet ja preparaattori sulkee.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäri. Helpot hommat voi hoitaa itse, mutta heti jos menee vaikeaksi, niin eikun lähetettä eteenpäin erikosilääkärille tai julkiselle erikoissairaanhoitoon.
Ai niin että työelämässä on vaan ne nuoret ja terveet yksilöt? Voin kertoa että näin ei ole, turhan ruusuinen kuva sulla työterveyslääkärin hommista. Potilastyö on muutenkin vaan osa siitä, mitä ttl tekee; täytyy syynätä työpaikkojen työolot ja terveysriskit, tietää milloin epäillä ammattitautia ja mitä tehdä asialle, tuntea erilaisia työpaikan altisteita ja niiden terveysvaikutuksia jne.
Ymmärtänet, ettei tarkoituksena olisi tutkia psykedeelien vaikutusta omaan itseesi...