Mikskä lääkäriksi erikoistuisit jos olisit lääkäri?
Kommentit (106)
Päihdelääkäri - tykkään päihteistä
Vierailija kirjoitti:
Olen lääkäri, erikoistumassa psykiatriksi.
Olet siis hullu.
Radiologi tai patologi. Moneenkaan erikoisalaan minusta ei olisi (proktologia tai ihotautilääkäri) mutta kaikkia kunnioitan kyllä.
Ikinä en sitä paitsi pääsisi lääkikseen sisään tällä matikkapäällä.
Korvalääkäri. Rajattu osa-alue. Taitamatonkaan lääkäri tuskin tappaa potilasta virheellään. Voi ottaa asiakkaita vastaan yksityisellä terveysasemalla ja tienata mukavasti.
Plastiikkakirurgi. Siinä näkee työn tulokset.
Neurokirurgina joutuisi vapaallakin vahtimaan sormiaan, ettei tule haavoja ja känsiä, vaan tuntuma säilyy, kun leikkauskohdat ovat millistä kiinni. Ei myöskään kärsisi olla stressi- tai krapulatärinöitä
Vierailija kirjoitti:
Korvalääkäri. Rajattu osa-alue. Taitamatonkaan lääkäri tuskin tappaa potilasta virheellään. Voi ottaa asiakkaita vastaan yksityisellä terveysasemalla ja tienata mukavasti.
Tiesitkö että korva-nenä-kurkkutautien erokoislääkäri tekee päänalueen leikkauksia, esim. risaleikkauksia kurkussa. Tuskin haluaisit taitamatonta lääkäriä tähän. Myön poskiontelokirurgiaa, hörökorvaleikkaukset jne.
Työterveyslääkäri. Helpot hommat voi hoitaa itse, mutta heti jos menee vaikeaksi, niin eikun lähetettä eteenpäin erikosilääkärille tai julkiselle erikoissairaanhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Patologiksi tietenkin, ei tarvitse kuunnella asiakkaiden valituksia eikä pelätä potilasvahinkolautakuntaa.
Etpä kuule arvaa mitä ne vainajien omaiset saa aikaan...
Olen pohtinut tätä ennenkin. Minulla on useita vaihtoehtoja.
Iho- ja sukupuolitautien lääkärinä tekisin varmaan vaan päivätöitä, mikä on kiva. Parasta olisi, jos saisi nähdä kaikkea ihmeellistä ja vähän ällöttävää, mutta lopulta työ varmaan olisi vaan jotain reseptiä akneen ja melanoomahavaintoja.
Synnytys- ja naistentautien lääkäri vois olla siitä ihana, että vauvat ja raskaanaolevat olisi potilaina ja ylipäätänsä naiset. Jos tulee jotain ikävää vastaan, niin se olis tosi ikävää, kun kyseessä on elämänalut.
Psykiatria olis varmaan kiinnostavaa, mutta pelkään ehkä, että lopulta ei voi auttaa ketään. Psykiatreista tosin on pulaa, joten varmasti työllistyy.
Yleislääkäri sais kyllä kohdalleen kaikenlaisia sairauksia ja ongelmia, joten ei varmaan heti kyllästy. Suurin osa asiakkaista vaikka terveyskeskuksissa on monisairaita vanhuksia.
Ehkä jos joskus vaihdankin alaa, niin näitä sais sit opinnoissa pohtia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lääkäri, erikoistumassa psykiatriksi.
palstan tarjonta on varmasti mitä kiehtovin.
Kieltämättä, näistä hahmoista keskusteltiin yhdessä erikoistumispalaverissakin :D Puheeksi nousi mm. holvikaarimies ja hänen mahdollinen rajatilapersoonansa.
entä poikalapsihullu? sen voisitte ottaa ihan osastolle.
Osastolle, pakkopaita ja some-laitteet takavarikkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patologiksi tietenkin, ei tarvitse kuunnella asiakkaiden valituksia eikä pelätä potilasvahinkolautakuntaa.
Etpä kuule arvaa mitä ne vainajien omaiset saa aikaan...
Patologit tutkii pääasiassa elävien ihmisten näytteitä, esim kasvaimia.
Gynekologi olis kyllä kova sana, esim YTHS:lle.
Vakuutusyhtiön lääkäriksi. Minussa on sadistisia piirteitä. :D
Sellainen missä ei tarvitsisi olla tekemisissä elävien ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisätautilääkäriksi. Ottaisin potilaani huomioon kokonaisvaltaisesti.
Vähän niin kuin Jokisen Ellu terveydenhoitajana ja wanna be psykologina. ”Kokonaisvaltainen terveydenhuolto”.
Olen työskennellyt terveydenhoidossa tekstinkäsittelijänä ja taloushallinnossa. Haluaisin hoitaa kokonaisvaltaisesti. Nautin keskusteluista. Voisin olla psykologi, vaikkei olekaan erikoislääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynekolooki ja asiakkaat vain 20-42-vuotiaita. Olen hellä käsistäni ja luotettava poikamies.
Senkin r a s i sti. Että jättäisit kaikki vanhemmat naiset hoitamatta. Sulla ei älli riitä lääkäriksi apukoulutasolta.
Eli vanhemmat naiset ovat rotu? Asia selvä.
Hetken aikaa nuorena lukiolaisena hakeutumista pohdinkin ja vastaus oli - ja olisi edelleen - patologi.