Jätättekö joinain päivinä suihkun väliin ja pesette vain kainalot?
Kommentit (102)
En käy joka päivä suihkussa ja siksi, että ihoni on kuiva ja atooppinen ja rasvausurakka koko suihkuin jälkeen on rasittavaa ihan ihan päivä. Pesen toki tiettyjä alueita päivittäin. Ja toki jos on tullut kova hiki jossain asiassa, niin menen suihkuun. Työssä istun tietokoneen ääressä, joten siinä ei tule hikoiltua. Käyn ehkä noin joka kolmas päivä suihkussa ja silloin on sitten päästä varpaisiin rasvaus tehtävä aina myös. Kesällä helpompaa, kun iho ei ole niin kuiva, silloin käyn useammin suihkussa.
Ja mitenköhän minä pesen kainalot menemättä suihkuun?
Asutko jossain maalla missä ollaan kantoveden ja pesuvadin varassa?
Vierailija kirjoitti:
Asutko jossain maalla missä ollaan kantoveden ja pesuvadin varassa?
Lavuaari.
Alapesu joka vessareissun yhteydessä ja kainalot, naama joka päivä. Toisinaan käyn suihkussa mutta en pese hiuksia. Koko pesu pari krt viikossa.
Oksettavaa. Aikuisen ihmisen tulee peseytyä. Ei ole tekosyitä. Paitsi vaellus tai tyyliin 40C keuhkokuume. Atoopikkojenkin yksi hoitomuoto on nykytieteen mukaan päivittäinen suihku. Se kosteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainalot on helppo pestä kastelemalla pyyhettä ja pyyhkimällä. Niin olen tehnyt vuosikymmeniä silloin kun ei käy suihkussa.
No sun kainalot ei paljon haise jos noin helpolla tulee puhtaaks.
Miksi ei tulisi puhtaaksi? Vettä, mahdollisesti pesuainetta ja mekaaninen puhdistus. Samalla periaatteella pesu tapahtuu suihkussakin.
No itsellä ei ainakaan tule tuolla puhtaaksi. 2-3 kertaa pitää pesuaineella jynssätä ja huuhdella hyvin etteivät haise.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa. Aikuisen ihmisen tulee peseytyä. Ei ole tekosyitä. Paitsi vaellus tai tyyliin 40C keuhkokuume. Atoopikkojenkin yksi hoitomuoto on nykytieteen mukaan päivittäinen suihku. Se kosteuttaa.
Siis oksettavaa, jos lauantaina jättää suihkun väliin ja pesee vain kainalot??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainalot on helppo pestä kastelemalla pyyhettä ja pyyhkimällä. Niin olen tehnyt vuosikymmeniä silloin kun ei käy suihkussa.
No sun kainalot ei paljon haise jos noin helpolla tulee puhtaaks.
Miksi ei tulisi puhtaaksi? Vettä, mahdollisesti pesuainetta ja mekaaninen puhdistus. Samalla periaatteella pesu tapahtuu suihkussakin.
No itsellä ei ainakaan tule tuolla puhtaaksi. 2-3 kertaa pitää pesuaineella jynssätä ja huuhdella hyvin etteivät haise.
Kummallista. Minulla riittää suihkussakin usein pelkkä vesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaari.
Voi Dziisus. Kenen mieleen on enää 1950-luvun jälkeen juolahtanut ruveta lotraamaan kainaloitaan jossain lavuaarissa kun vieressä on suihku?
Kai nyt peset vielä jalat ja alapäänkin siinä lavuaarissa kun se on niin paljon suihkussa käyntiä helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaari.
Voi Dziisus. Kenen mieleen on enää 1950-luvun jälkeen juolahtanut ruveta lotraamaan kainaloitaan jossain lavuaarissa kun vieressä on suihku?
Kai nyt peset vielä jalat ja alapäänkin siinä lavuaarissa kun se on niin paljon suihkussa käyntiä helpompaa.
Itsellä varmaan se että suihkun jälkeen on tottunut laittamaan puhtaat vaatteet päälle. Vaikkei eilisen vaatteet edes olis oikeasti likaset niin ne tuntuu suihkun jälkeen kuitenkin erilaisilta kuin puhtaat. Se on ainakin yks syy.
Siis miten ihmeessä muka peset suihkussa vain kainalot mutta et käytä sitä toista minuuttia siihen että pesaiset edes jalat ja alapään samalla vaikka lasket suihkupään niin alas ettei tukkaa tarvitse kastella?
Pakko päästä kokonaan suihkuun. Asia voisi olla toinen jos hiukset eivät rasvoittuisi niin nopeasti.
Aina, jos ei tarvitse mennä minnekään. Alapään pesen päivittäin, muutoin en suihkuttele liikoja, koska kuiva iho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaari.
Ei minulla ainakaan mökkisaunassa ole suihkua. Ihan kuule kokonaan itseni pesen ikään kuin lavuaarissa eli pesuvateihin vettä jne. Kotonakaan suihku ei ole edes samassa huoneessa kuin lavuaari. Meillä on erilliset wc -ja suihkutilat. Suihku on saunan yhteydessä eikä siellä ole lavuaaria.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ihmeessä muka peset suihkussa vain kainalot mutta et käytä sitä toista minuuttia siihen että pesaiset edes jalat ja alapään samalla vaikka lasket suihkupään niin alas ettei tukkaa tarvitse kastella?
Ei siihen tarvita suihkua kun on lavuaari. Mikä siinä nyt on niin oksettavaa jos kotona ollessa jalat ei yhtenä päivänä ole täydellisen puhtaat?
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä suihkussa, enkä ymmärrä miten kainalot saisi pestyä helposti. Joudun riisumaan yläosan paljaaksi, vettä kuluu tuhottomasti kun yrittää roiskimatta saada saippuat pois kainaloista. Saippuaa valuu muuallekin. Isorintaisena myös rintojen alta pakko pestä. Lattia märkänä vesiroiskeista, selkä jumissa ja inhottaa kun rinnat osuu altaaseen. Allaskin pitäisi pestä ennen kainaloita.
Helpompaa käydä pikasuihkussa, eikä vettä kulu enempää.
Käyn vain pari kertaa viikossa suihkussa, mutta kainalot on pakko pestä joka aamu! Näin olen toiminut jo 30 vuotta enkä koe sitä mitenkään hankalana. Pyyhe rintojen alle ympäri niin suurimmat roiskeet jää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä suihkussa, enkä ymmärrä miten kainalot saisi pestyä helposti. Joudun riisumaan yläosan paljaaksi, vettä kuluu tuhottomasti kun yrittää roiskimatta saada saippuat pois kainaloista. Saippuaa valuu muuallekin. Isorintaisena myös rintojen alta pakko pestä. Lattia märkänä vesiroiskeista, selkä jumissa ja inhottaa kun rinnat osuu altaaseen. Allaskin pitäisi pestä ennen kainaloita.
Helpompaa käydä pikasuihkussa, eikä vettä kulu enempää.
Käyn vain pari kertaa viikossa suihkussa, mutta kainalot on pakko pestä joka aamu! Näin olen toiminut jo 30 vuotta enkä koe sitä mitenkään hankalana. Pyyhe rintojen alle ympäri niin suurimmat roiskeet jää siihen.
Jep, te olette niitä perseenhajuisia tyyppejä, teidät tiedetään. Ja haistetaan. Mutta kiva, ettei kainalot haise!
Ei minulla ainakaan mökkisaunassa ole suihkua. Ihan kuule kokonaan itseni pesen ikään kuin lavuaarissa eli pesuvateihin vettä
Tuolta ap:lta kysyttiin nimenomaan sitä eikö sillä ole suihkua koska tuossa tapauksessa voisi ymmärtää miksi joku pesee vadissa pelkät kainalot.
Vastaus oli kuitenkin se että tämä ihan ehdoin tahdoin lotraa kainaloitaan lavuaarissa sen sijaan että astuisi suihkuun ja huuhtoisi samalla muutkin likaiset paikat
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan mökkisaunassa ole suihkua. Ihan kuule kokonaan itseni pesen ikään kuin lavuaarissa eli pesuvateihin vettä
Tuolta ap:lta kysyttiin nimenomaan sitä eikö sillä ole suihkua koska tuossa tapauksessa voisi ymmärtää miksi joku pesee vadissa pelkät kainalot.
Vastaus oli kuitenkin se että tämä ihan ehdoin tahdoin lotraa kainaloitaan lavuaarissa sen sijaan että astuisi suihkuun ja huuhtoisi samalla muutkin likaiset paikat
No mitä sitten, vaikka lotraa? Onko se jotenkin sinulta pois?