Jätättekö joinain päivinä suihkun väliin ja pesette vain kainalot?
Kommentit (102)
Voi ku pystyiski käymään iltasin suihkussa niin että pesis myös hiukset, ettei aina tarttis aikasin aamulla käydä, mun hiukset menee ihan lättyyn yön aikana jos illalla pesen
Joka toinen päivä pesen kaiken. Joka toinen taas pelkkiä käsiä, naaman ja hampaat. Ei itsellä ainakaan alapää ja alushousut kovin montaa pisua tai tuntia pysy puhtaantuntuisina, niin ei sen lyhyen ilon takia viiti joka päivä pestä. Eikä kukaan haistele alapäätäni joka päivä. Kainalot ehkä pesisin päivittäin, jos se olisi helpompaa tehdä ilman suihkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ihmistä tarkotettu kastumaan päivittäin myrkytetyssä hanavedessä
Pitemminkin hanavesi on niin puhdasta ettei se oikein meinaa itsellään puhdistaa. Esim järvessä uiminen puhdistaa ihan hyvin ilman mitään pesuaineita.
Hanavesi kaiketi kuivattaa juuri siksi, että se on liiankin puhdistettua, suorastaan raiskattua vettä. Ei siinä ole mitään luonnollisia mineraaleja. Sadevesi ja merivesi kohtelee ihoa paljon lempeämmin vaikka nehän eivät ole puhdasta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä suihkussa, enkä ymmärrä miten kainalot saisi pestyä helposti. Joudun riisumaan yläosan paljaaksi, vettä kuluu tuhottomasti kun yrittää roiskimatta saada saippuat pois kainaloista. Saippuaa valuu muuallekin. Isorintaisena myös rintojen alta pakko pestä. Lattia märkänä vesiroiskeista, selkä jumissa ja inhottaa kun rinnat osuu altaaseen. Allaskin pitäisi pestä ennen kainaloita.
Helpompaa käydä pikasuihkussa, eikä vettä kulu enempää.
Taidat olla aika lyhyt. Mutta tuota selkä jumissa -kohtaa en ymmärrä.
Jos kainalot haisee silloin kyllä menen pesulle kokonaan. Mutta siis jos en mene niin alapää kyllä peseytyy. Käyn suihkussa kerran/2 viikossa. Jos olis sisäsuihku eikä puulämmitteistä voisin käydä päivittäin.
En. Saatan kyllä jättää suihkun väliin joskus mutta en ala kainaloita pesemään. Minun on helpompi mennä suihkuun kuin pestä vain kainalot.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä suihkussa, enkä ymmärrä miten kainalot saisi pestyä helposti. Joudun riisumaan yläosan paljaaksi, vettä kuluu tuhottomasti kun yrittää roiskimatta saada saippuat pois kainaloista. Saippuaa valuu muuallekin. Isorintaisena myös rintojen alta pakko pestä. Lattia märkänä vesiroiskeista, selkä jumissa ja inhottaa kun rinnat osuu altaaseen. Allaskin pitäisi pestä ennen kainaloita.
Tänään en saunonut ni8n pyyhin vauvan pyyhkeillä, Lidlistä ostin. Toimivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa pestään kosteuspyyhkeillä. Teholla kuukausikaupalla.
Kokeile vaikka noita vauvapyyhkeitä josta mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Voi ku pystyiski käymään iltasin suihkussa niin että pesis myös hiukset, ettei aina tarttis aikasin aamulla käydä, mun hiukset menee ihan lättyyn yön aikana jos illalla pesen
Niin mullakin menee jos ne on vähänkin kosteat. Ja mulla on niin paksut ja pitkät hiukset, että niiden kuivuminen kestää ja kestää. Siksi juuri en mene suihkuun joka päivä. Paitsi kesähelteillä on pakko. Myös hiukset pakko pestä koska paksulla tukalla päänahkakin hikoaa. Aamuisin en voi mennä suihkuun, en ole ollenkaan aamuihminen. Olen todella tokkurainen ja aamuäreä. Herään viime tingassa ja kauheella kiireellä laitan itteni kuntoon ja sitten töihin tatti otsassa. Kyllä se äreys siellä töissä sitten helpottaa aamukahvilla viimeistään. Mutta en vaan jotenkin ole aamuisin parhaimmillani. Palelenkin hirveästi aina herätessäni vaikka kämppäni on kuulemma kuin sauna. Joten ei tulisi mieleenkään viluisena ja tokkuraisena mennä suihkuun ellei ole ihan pakko. Ja sitten olisi taas ongelmana se, että mun paksut hiukset kestää tuntitolkulla kuivua.
Kainalot on helppo pestä kastelemalla pyyhettä ja pyyhkimällä. Niin olen tehnyt vuosikymmeniä silloin kun ei käy suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Kainalot on helppo pestä kastelemalla pyyhettä ja pyyhkimällä. Niin olen tehnyt vuosikymmeniä silloin kun ei käy suihkussa.
No sun kainalot ei paljon haise jos noin helpolla tulee puhtaaks.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama pesuongelma. Jo kasvojen kanssa kastuu ympäristö.
Käytän sitten pesun sijaan meikinpuhdistusliinoja tms kainaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mullakin menee jos ne on vähänkin kosteat. Ja mulla on niin paksut ja pitkät hiukset, että niiden kuivuminen kestää ja kestää. Siksi juuri en mene suihkuun joka päivä. Paitsi kesähelteillä on pakko. Myös hiukset pakko pestä koska paksulla tukalla päänahkakin hikoaa. Aamuisin en voi mennä suihkuun, en ole ollenkaan aamuihminen. Olen todella tokkurainen ja aamuäreä. Herään viime tingassa ja kauheella kiireellä laitan itteni kuntoon ja sitten töihin tatti otsassa. Kyllä se äreys siellä töissä sitten helpottaa aamukahvilla viimeistään. Mutta en vaan jotenkin ole aamuisin parhaimmillani. Palelenkin hirveästi aina herätessäni vaikka kämppäni on kuulemma kuin sauna. Joten ei tulisi mieleenkään viluisena ja tokkuraisena mennä suihkuun ellei ole ihan pakko. Ja sitten olisi taas ongelmana se, että mun paksut hiukset kestää tuntitolkulla kuivua.
Käy suihkussa pesemättä hiuksia?
Käyttäkää mannen suihkua eli pullollinen dödöä suihkutellaan joka puolelle kehoa.
Jätn suihkun väliin torstaisin, keskiviikkoisin, maanantaisin ja lauantaisin sekä joskus harvoin myös perjantaisin ja sunnuntaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kävisit pikasuihkussa aamulla, heräisit siitä tokkurastasi!
Hiukset on tyhmä tekosyy olla käymättä suihkussa. Ei niitä ole mikään pakko pestä.
Helpompi käydä pikasuihkussa ja peseytyä kaulasta alas päin ihan kylppärissä, kuin taiteilla vessan pikkualtaan ja peilikaapin välissä ja kuivata sen jälkeen vessan kaapisto ja lattia. Ja todennäköisesti vaihtaa housut tai kuivata jalat.
En ole kova hikoilemaan.
Käyn suihkussa n.2kertaa viikossa.
Bidettä käytän joka päivä.
T.ELÄKELÄINEN
Käyn suihkussa 1-2 kertaa viikossa. Vain kerran viikossa pesen hiukset ja pesuaineella kainalot. Toinen viikottainen suihku tulee uimahallista. Joskus harvoin kainalot haisee jo ennen pesua ja silloin saatan pestä ne lavuaarissa. Pesin kainalot aikoinaan päivittäin ja haisin hielle. En käytä myöskään dödöä, enkä liikunnan jälkeen suihkuta itseäni. En haise ja vierelläni olevat ihmiset voivat todistaa sen. Ja näytän siistiltä. Alapesun teen päivittäin pöntöllä, kun käyn isommilla tarpeillani.
Peseydyin ennen päivittäin ja käytin vahvaa antiperspiranttia, mutta totutin itseni siihen, että voin olla ilman näitä. Hikeni alkoi haista vähemmän. Lisäksi tajusin sen, että vaikka kainaloni eivät olisi täysin tuoksuttomat, niin muut eivät sitä hajua huomaa lainkaan.
Iho harvoin on likainen. Siihen ei meidän elämässänme tule juurikaan näkyvää likaa. Jatkuva peseytyminen saattaa myös kuivattaa ihoa ja sitten sitä tarvitsee rasvata jatkuvasti. Säästää siis luontoa ja rahaa, kun ei tähän lähde mukaan.
Uskon, että markkinointia on saanut meidät turhaan pelkäämään sitä, että haisisimme.
Vesi ei roisku joka paikkaan kun laittaa pyyhkeen rinnan ympärille. Rintojen alta voi pyyhkäistä märällä pyyhkeellä.
Joskus jos en ole menossa minnekään ihmisten ilmoille enkä ole hikoillut niin saatan tehdä noin että pesen vaan naaman, alapään ja kainalot ja vaihdan puhtaat alusvaatteet, sukat ja paidan. Pääsääntöisesti kyllä suihkuttelen joka päivä. Mut miksi ihmeessä pesisin vain kainalot, hyi, kyllä intiimialue pitää pestä ennen muuta.