Upea lihava elämäni
Katsoin ekaa kertaa jakson tuota ohjelmaa ja Kylläpä alkoi ärsyttää!
Siis minulle on oikeasti ihan sama mitennlihava tai laiha joku on, mutta tuossa annettiin ymmärtää, että tuon naisen sairaloisen (180kg) ylipainon syy on PCO.
Hänellä nyt on tuollainen oireyhtymä ja hän on sitten läski kun ei muutakaan vois.
Kuitenki söi koko ajan jotain herkkuja, hirveä Marina kun se (poika?) Kaveri ei ollutnostanut naposteltavaa,m onneksi kaapista löytyi keksipaketti ja poppari ta niin mimmi tuli tyytyväiseksi.
Minulla on myös tuo pco, aloin liha 12 vuotiaana. Söin jopa vähemmän kuin kaverit janlihoin silti. Painon nousu jatkui ja 15 vuotiaana painoin n.70kg (160cm) siitä alkoikin tarkkailu siitä mitä syön.
älillä lihoin ja sittenntaas laihduin, painavimmillani olen painanut 90kg.
Nykyään painan 62kg ja kyllä joudun vahtimaan kokoajan mitä syön. Paino lähtee nousemaan todella herkästi. Olen oppinut, että elimistön ei kestä hiilareita juurikaan (pcon ongelma one että elimistö tuottaa liikaa insuliinia ja hiilarit on silloin pahinta, keho ei pysty millään kuluttamaan kaikkea sitä insuliinia ja se varastoituu nimenomaan vatsaan rasvana. )
Voin syödä vapaammin max. Kerran kuukaudessa, muuten syön säännöllisesti viidesti päivässä, terveellistä monipuolista ruokaa, myös niitä hiilareita, mutta rajoitetusti.
Tämä on ainoa keino pitää paino kurissa, toki harrastan liikuntaa 6 viikossa.
Mutta siis pco keikat todellakaan ole mikään läskiksi tuomio. Sen kanssa vaan joutuu todella kuuntelemaan kehoaan ja tekemään uita enemmän töitä sen kanssa ettei paino nouse.
Monesti olen miettinyt, että on niin hirveän epäreilua ettämjotkut voi syödä mitä haluaa ja paino ei heillä nouse. Muta toisaalta olen muuten täysin terve joten asiat voisivat olla paljon huonomminkin.
Kommentit (9)
Jaa. Noh, itse näin jakson missä tää nainen totes että se pelkkä tanssin opettaminen ei hänen painoaan pudota joten hän meni (ilmeisestikin) hommaamaan personal trainerin. Ja mistä sitä tietää mitä kaikkea häenn elämässään tapahtuu kameroiden ulkopuolella. Tollaset ohjelmat on niin taidokkaasti leikattuja että ne antaa usein melko vääristyneen kuvan kaikesta. Nimenomaan taudin takiahan hän lihoi, näin olen ymmärtänyt. Painoa alkoi tulla ihan holtittomasti jolloinka hän myös esim. jätti tanssiharrastuksensa kun kilot hävetti?
Olipa yllätys että syö niin. Ohjelmaa en katsonut, mutta kyllähän se on selvä ettei siihen painoon
pääse jos syö terveellisesti sen liikunnan lisäksi vaikka sairaus olisikin.
Tekosyitä pukkaa. Sairaus tai ei, ei ne läskit tyhjästä tule yhtäkkiä. Pitäisi siinä vaiheessa kun 100 kg menee rikki jo hälytyskellojen soida päässä.
Minulla myös pco ja olen laihduttanut 35 kiloa. Ei auttanut kuin hyväksyä, että joku voi mättää herkkujakin melko säännöllisesti ja pysyä hoikkana, mutta minä en. Elämä ei yleensäkään ole reilua ja painoon sentään voi vaikuttaa. Sokerin karsiminen ruokavaliosta oli avainasia.
Itseänikin ärsytti tuo PCOn "syyttäminen" omasta ylipainostaan, sillä täällä myös yksi PCOsta kärsivä ja painoni on aina ollut täysin normaali, söin sitten mitä tahansa.
Nyt synnytyksen ja imetyksen jälkeen olen jopa alipainon puolella, ja koitan edes paria kiloa saada takaisin.
Tuo on totta, että joillakin pco ei aiheuta edes ylipainoa. Mutta ne joille aiheuttaa niin se paino on myös hallittavissa, mutta vaatii tosiaan enemmän kuin monilla.
"I'm a fatass... but I'm also a badass"
Jos kuulen sen mainoksen vielä kerrankin niin ei hyvä tutise.
PCO:ssa on se PCOS-versio joka aiheuttaa rajummin oireita mm. sitä lihomista, karvankasvua ym. Lievissä tapauksissa oireita ei juuri ole, pahimmillaan ihan järkyttävä akne, apinakarvoitus joka paikassa ja tietysti se lihominen, menkkahäiriöt ym. Ei ole minusta ainakaan yhtään kiva sairaus, ja aikani yritin painoakin vahtia ja kertynyttä ylipainoa epätoivoisesti pudottaa. Enää en jaksa kun se on niin paljon kovemman työn takana mitä terveillä ihmisillä. Hyvä että aloittaja jaksaa :)
Ja sori virheet, tällä tabletillq on tosi ärsyttävä kirjoittaa kun korjailla näitä sanoja. Monet huomaan korjata oikeiksi, mutta onhan tuonne jäänyt silti noita vääriä sanoja joukkoon.
Ap