Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan työnteon, jos lomiini kosketaan.

Vierailija
05.09.2015 |

t. yli 15v kunnallisella työnantajalla työskennellyt lastentarhanopettaja

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vaan, saapahan joku muu työpaikan!

Vierailija
2/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta 10v uraa takana ja lomat ihan riittävät. Luulen, että VESin päivät ovat ekana leikkauslistalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikyn tätinä olemista ei nyt voi laskea edes työksi, lasten leikittämistä kahvin juonnin ja juoruilun ohessa. Kokeile sairaanhoidon työtä ja tule sitten vasta puhumaan työnteosta.

Vierailija
4/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:33"]

[/quote]

Lastentarhanopettajia ei tahdo löytyä vapaana oleviin paikkoihin.  t. päiväkodin johtaja(yksityinen)

Vierailija
5/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:36"]Päikyn tätinä olemista ei nyt voi laskea edes työksi, lasten leikittämistä kahvin juonnin ja juoruilun ohessa. Kokeile sairaanhoidon työtä ja tule sitten vasta puhumaan työnteosta.
[/quote] Olen ollut päiväkodissa apulaisena ja katsonut läheltä lastentarhanopettajien ja lastenhoitajien työtä. Yrität varmaan provosoida. Päiväkodissa on paljon tehtävää ja vastuuta. Lapsia on paljon ja jo pelkkä meteli kuormittaa työntekijöitä.

Vierailija
6/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:37"]

[/quote]

noudatattehan tessiä?

Lastentarhanopettajia ei tahdo löytyä vapaana oleviin paikkoihin.  t. päiväkodin johtaja(yksityinen)

[/quote]

Vierailija
7/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:36"]

Päikyn tätinä olemista ei nyt voi laskea edes työksi, lasten leikittämistä kahvin juonnin ja juoruilun ohessa. Kokeile sairaanhoidon työtä ja tule sitten vasta puhumaan työnteosta.

[/quote]

Sairaanhoitajat nostavat potilaiden soittokellot ulottumattomiin ja istuvat taukotilassa pisteyttäen lääkäreiden ulkonäköä. Ja tämä koettu ja nähty Meilahden sairaalassa, jossa isäni oli potilaana. Kun etsin osastolta hoitajaa, jouduin vastentahtoisesti kuulemaan ed. mainitun keskustelun.

Ja tämä vain kommnettina ketjuun. En ole lastentarhanopettaja enkä sairaanhoitaja.

Vierailija
8/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:31"]

[/quote]

Meinasin kirjoittaa vähän eri sävyyn, kunnes luin, että lastentarhanopettaja.

Eiköhän nyt olisi tilaisuus korjata tilannetta, kun tasa-arvotupossa käteinen huolehti muista naisvaltaisista koulutetuista. Nyt Sipilä voisi jatkaa siitä, mitä silloin lupailtiin lastentarhanopettajille, kirjasto- ja muutamalle muulle korotuksista vaille jääneelle.

Jos olisi melkein mikä tahansa muu ammatti, olisin todennut, että sitten pitää säästää aika paljon, jos haluaa syödä tai rahat hankkia vaikka yrittämällä. 

Vierailija
9/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä lomia pitääkin lyhentää samanpituisiksi kuin kaikilla muillakin.

Vierailija
10/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:36"]

[/quote]

Sairaanhoitajat kiristivät itselleen korotukset ja ovat vieneet nyt terveydnhuollon todellisuudessa kehitysmaatasolle. Älä rinnasta heitä.. Voisi paljon pahemminkin todeta,

Vierailija
11/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun, jos palkkaani nostetaan heti väh. 500 € eli vastaavaksi kuin yksityisellä.

Vierailija
12/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan ne hallituksessa näytää vähän esimerkkiä ja pienentää omia lomiaan ja palkkioitaan. Kenties kansa ottaisi vastaan leikkaukset paremmin. Mutta turha toivo.

Vierailija
13/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:37"]

[/quote]

[/quote]

Koulutuspaikkoja lisäämällä asia tokenee.

Vierailija
14/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi viikkoa vuosilomaa saa riittää kaikille. Enkä usko hetkeäkään, että ap mitään työtään lopettaa. Vähän aikaa jupisee ja sopeutuu, siinä se.

Vierailija
15/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:36"]Päikyn tätinä olemista ei nyt voi laskea edes työksi, lasten leikittämistä kahvin juonnin ja juoruilun ohessa. Kokeile sairaanhoidon työtä ja tule sitten vasta puhumaan työnteosta.
[/quote]
Miksi sairaanhoitajista löytyy aina noita, joiden mielestä vain sairaanhoitajan työ on rankkaa. Vaihtakaa ammattia, jos noin riepoo. Tiedoksi, palkkanne on ihan hyvä ja työ vaatimuksineen sellaista, että keskiasteen koulutuksella pärjää.

Vierailija
16/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse valtiolla töissä, eikä minua haittaa tippaakaan jos lomia leikantaan.

Miksi? Kunien ja valtion työntekijöiden palkkaus on lopulta kiinni siitä millä sopimuksella saadaa uusia työntekijitä. Maaseudulla ja työttömyyskunnissa, missä eläminen on halpaa, mutta töitä vähän, ihmiset jonottava kuntien/valtion virkoihin, jotka sitten pidetään hautaan saakka.

Helsingissä on suuria tilitoimistoja ja muita mahdollisuuksia työllistyä, joten verohallinnosta virtaa tasaisesti työntekijöitä yksityiselle. Yksityisellä on usein ehkä vaativammat työt, mutta myös paljon paremmat palkat.

Joten jos lomia leikataan, tai vähäisiä muita etuja, niin on varma että työnantajalleni aiheutuu suuria ongelmia saada uusia työntekijöitä = paine korotta palkkoja.

Valtiolla on ongelma siinä, että ihan kohtuullinen palkka muualla (reilu 2.000) on aivan liian vähän Helsingissä, jopa Uudella maalla. Jos siis lomia leikataan, niin pätevien hakijoiden määrä valtiolle vähenee pääkaupunkiseudulla... yksityisellä on täällä paremmat palkat ja sama määrä lomaa...

Erilainen palkkaus, samoista töistä, riippuen missäpäin Suomena työpaikka on, ei valtiolla ole (oikein) mahdollinen, vaikka yksityisillä tämä on normaali käytäntö.

Edellinen Kepu-vetoinen hallitus halusi siirtää valtion virastoja ruuhkasuomesta omille kannatusalueilleen... ja lopulta myönsi ettei se taloudellisesti kannata, syy oli pelkkää aluepolitiikkaa.

Vierailija
17/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas teillä kovia toiveita. Minä haluaisin vain että ylitöistä maksetaan sovittu 50% korotus ja saisin kelvolliset suojavarusteet kun työskentelen syöpää aiheuttavien myrkyllisten aineiden kanssa. Työnantaja säästää suojissa terveyteni kustannuksella. En haluaisi alkaa työttömäksi. Palkkakin on vaatimattomat 8e tunti.

Käsittäkääpä se että on meitäkin joilla ei ole asiat kohdillaan työpaikoilla. Te vaaditte lomia ja palkankorotuksia. Jos valittaisin terveysviranomaisille niin koko lafka menisi heti matalaksi, mutta enhän minä voi niin tehdä. Siinä kärsisi niin moni maahanmuuttajakin eivätkä he saa töitä muualta vaikka heillä palkkakaan ei ole niin hyvä kuin minulla.

Kyllä kelpaa olla hoitaja. Olkaa tyytyväisiä.

Vierailija
18/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:31"]

[/quote]

Olet tärkeä ihminen,mutta ei vaan löydy rahaa palkkaasi, valitettavasti. Monikulttuurisuus ym. museotoiminta ja koiran kusettamset julkisen palveluna  on aika lailla varoja nielevää  ja avoin sektori pakenee maasta.

Vierailija
19/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:57"]

Ompas teillä kovia toiveita. Minä haluaisin vain että ylitöistä maksetaan sovittu 50% korotus ja saisin kelvolliset suojavarusteet kun työskentelen syöpää aiheuttavien myrkyllisten aineiden kanssa. Työnantaja säästää suojissa terveyteni kustannuksella. En haluaisi alkaa työttömäksi. Palkkakin on vaatimattomat 8e tunti.

Käsittäkääpä se että on meitäkin joilla ei ole asiat kohdillaan työpaikoilla. Te vaaditte lomia ja palkankorotuksia. Jos valittaisin terveysviranomaisille niin koko lafka menisi heti matalaksi, mutta enhän minä voi niin tehdä. Siinä kärsisi niin moni maahanmuuttajakin eivätkä he saa töitä muualta vaikka heillä palkkakaan ei ole niin hyvä kuin minulla.

Kyllä kelpaa olla hoitaja. Olkaa tyytyväisiä.

[/quote]

Siinä on nöyrä suomalainen orja jota on pienestä pitäen potkittu päähän ja pistetty tottelemaan herroja. Vittu kun sylettää tollaset!

Vierailija
20/29 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle! Saanko sitten työpaikkasi? Minulle kelpaa työsi lyhyemmälläkin loma-ajalla. T: työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi