Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoinen lapsettomuus on alhaisempien sosiaaliluokkien ilmiö

Vierailija
23.03.2022 |

Lapsettomaksi jäävien osuus on nykyään suurin matalasti koulutetuilla.

Turun yliopiston tutkimuksen mukaan 1970-luvun alussa syntyneistä, enintään keskiasteen koulutuksen saaneista miehistä jäi lapsettomaksi noin kolmannes. Korkeasti koulutetuista miehistä lapsettomiksi jäi noin viidennes. Myös naisilla lapsettomaksi jäävien osuus on nykyään suurin matalasti koulutetuilla.

https://yle.fi/uutiset/3-12370854

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suuntaus, valitettavasti omassa tuttavapiirissä menee kutakuinkin toisinpäin ja mitä alempaa sosiaaliluokkaa sitä nuorempana ja varmemmin on lapsia hankittu.

Sama täällä. Kaikki tuntemani lapsettomat, itseni mukaanlukien, ovat akateemisia tai vähintään amk-taustaisia. Amislaiset sen sijaan sikiävät huolella. Väestön laadun kannalta parempi olisi toisin päin.

Vierailija
42/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen tutkinto ja hyvä työpaikka finanssialalla. Lapsia ei ole, eikä tule. Mies toki löytyy. Ikä 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi akateeminen vapaaehtoisesti lapseton.

Tutkimusotos katsotaan 40 -vuotta täyttäneistä. Ei ole järkeä mitään kaksvitosia vielä eritellä, kun suurin osa saa lapsia selvästi vanhempana. 

Minä olen yli 40v ja vapaaehtoisesti lapseton akateeminen.

Vierailija
44/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "vain" amis, enkä ikinä ota naista riesakseni tai pilaa elämääni lapsilla. M27

Fiksu päätös.

Vierailija
45/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaan todistaa sen palstatotuuden mitä täällä on yritetty teille jankuttaa. Miten naiset nai ylöspäin ja niihin korkeakoulutettuihin ja pelkkä duunari ei kelpaa mieheksi tai työtön.

Duunari kelpaa, idiootti luuseri ei. Duunarimiehissä on paljon hyviä puolisoehdokkaita, ulimiehet ovat sitten kokonaan oma kategoriansa.