Joko aattelit vaihtaa kesäkumit autoon vknlopun aikana?
Itse ajattelin viritellä tunkkia helmaan lauantaina täällä etelässä.
Kommentit (15)
En ajatellut, pakkasta tiedossa ja täällä on vielä muutenkin paikka paikoin (tai enimmin paikoin) jäiset tiet.
Kyllä ne rengasliikkeestä sitten laittaa minulle ajanvaraustekstarin, kun alkaa olla hyvä renkaidenvaihtoaika käsillä.
Minä taas meinasin laittaa emäntää kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas meinasin laittaa emäntää kakkoseen.
Miloin aiot tulla kaapista?
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut, pakkasta tiedossa ja täällä on vielä muutenkin paikka paikoin (tai enimmin paikoin) jäiset tiet.
Kyllä ne rengasliikkeestä sitten laittaa minulle ajanvaraustekstarin, kun alkaa olla hyvä renkaidenvaihtoaika käsillä.
Mulle tuli jo viikko sitten, eli samana päivänä kun mies oli käynyt aamulla renkaat vaihdattamassa. 😆
Vierailija kirjoitti:
ja tämä vain vahvistaa päätöstäni
https://www.kaleva.fi/kymmenen-senttia-lunta-ja-myrskylukemia-lahentele…
"Viikonlopun aikana Oulun seudulle voi tulla kymmenen senttiä uutta lunta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli jo viikko sitten, eli samana päivänä kun mies oli käynyt aamulla renkaat vaihdattamassa. 😆
Taidat asua paljon etelämpänä kuin minä?
No en todellakaan talvikelillä vaihda kesärenkaita
Kaikki ei asu etelässä.
En tosiaankaan vaihda niin kauan kuin on yöpakkasia.
Sääennusteiden mukaan takatalvi on tulossa. Niinkuin usein on maaliskuun lopulla.
Miksi vaihtaisin kitkarenkaat kesärenkaisiin tässä kohtaa?
Etelää myöten pakkasta tulossa, joten tuskinpa.
Kuin etelässä pitää asua, Turussa? Helsingissä on paikoin ihan jäiset tiet vielä ja hanget muutenkin.
Nyt on mustan jään kausi, joten en.
Vaihdan renkaat kelin mukaan, tarvittaessa useita kertoja viikossa. Nyt kun tulossa kylmenevää keliä ja mahdollisesti jopa lunta, niin teen päinvastoin, eli vaihdan kesärenkaat talvirenkaisiin.
Odottelen takatalvea mikä tulee viikonloppuna