Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaikesta turhasta maksat?

Vierailija
23.03.2022 |

Tuli mieleen kun kaveri kertoi että oli käyttänyt auton pesulla ja oli maksanut siitä 16€. Siis 16€ auton pesusta, en ole koskaan käyttänyt autoa pesulassa pesulla ja mulla on ollut nyt tasan 20 vuotta auto. Voisin maksaa auton pesusta 3€ olisi kohtuullinen hinta. Pesen itse. Aloin miettimään mistä turhasta ihmiset maksaa ihan oikeaa rahaa kaivoon, mutta itse en niin, en maksa auton pesusta, en en Netflixistä, en Spotifysta, en maksullisista tv kanavista, en parturista, en syö koskaan ulkona tai käy esim yksillä. Ja en koe että mistään jäisin paitsi, mutta kertoo että on monilla paljon ylimääräistä rahaa laittaa turhuuksiin...

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa syönti(vaikka pakastimessa olisi ruokaa)

Ihanaa kun ruoka tuodaan pöytään.

Ja sen jälkeen vaikka parille oluelle.

Vierailija
42/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen määrittäköön itse mikä on "turhasta" maksamista. Minä maksan autonpesusta (4krt/v), renkaidenvaihdosta ja kampaamopalveluista. Pari suoratoistopalvelua löytyy sekä ostin juuri uuden kaulakorun liikkeestä ihan ilman sen kummempaa tarvetta. Jonkun mielestä kaikki nämä ovat "turhia" ostoksia mutta minun mielestäni ne nostavat elämänlaatuani. On hyvä säästää mutta itse ajattelen että paras tilanne on kun säästäminen ja menot ovat hyvässä balanssissa ja on itse tyytyväinen. Olen hyvätuloinen joten jokaista euroa ei ole tarvetta vahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tähän asti mennyt jakoon keskussairaalasta, kunnalliselta puolelta sekä muualta. Missä on helluntailaisia töissä.

Vierailija
44/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vie ne sinne pääpesään muille tiedoksi.

Vierailija
45/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään turhasta. Maksan mukavuuksista, siitä että aikaa säästyy mielenkiintoisempaan tekemiseen sekä siitä, että saan aktiviteetteja. Tällaisia ovat autonpesun lisäksi ikkunoidenpesu, siivous (siivooja 1 x kk), suoratoistopalvelut, matkat, ulkona syöminen, elokuvat, konsertit ja keikat, baarissa käynnit, sulkapallo, uimahalli, verkko-HS jne.

Aika lailla samoilla linjoilla. Tähän lisäyksenä matkoihin liittyvät kulut. Ehkä tällä mittapuulla nekin voidaan laskea ”turhaksi”, sillä ilmankin toki pärjäisi. Panostan myös materiaan (kosmetiikka, muoti, sisustus) enemmän, kuin mikä olisi täysin välttämätöntä.

Vierailija
46/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Terhille Ilmajoelle myös.

Ilamjokiset voisi myös itse lopettaa vao mitä,

Vierailija
47/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tekeekö ne jotain niillä tiedoilla muuta kuin alkaa kiusata ja tuottaa ahdistusta ja lisää rahanmenoa?

Vierailija
48/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääkö ne saatanat vielä?

Vierailija
49/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mistään turhasta. Maksan mukavuuksista, siitä että aikaa säästyy mielenkiintoisempaan tekemiseen sekä siitä, että saan aktiviteetteja. Tällaisia ovat autonpesun lisäksi ikkunoidenpesu, siivous (siivooja 1 x kk), suoratoistopalvelut, matkat, ulkona syöminen, elokuvat, konsertit ja keikat, baarissa käynnit, sulkapallo, uimahalli, verkko-HS jne.

Siis järkyttävästä määrästä mistä et hyödy mitään. Esim suoratoistopalvelut? Mitä hyötyä niistä on? Muutenkaan jaksa katsoa esim elokuvia. Hyvä jos kerran vuodessa.

Mulla on n. tunti aikaa iltaisin illallisen ja nukkumaan menon välissä katsoa televisiota. En todellakaan tuhlaisi aikaani johonkin bumtsibumiin, vaan haluan silloin katsoa laadukkaita sarjoja. Viikonlopuisin ehtii sen hyvn elokuvankin katsoa. 

Tuhlaat sen tunnin illasta kyttäämällä ruutua? No ei kyllä tulis mieleenkään.

Mihin se pitäisi käyttää? Tuo on se ylimääräinen tunti, kun työt, kodinhoito, lapsenhoito, sporttaus ja seksi on jo hoidettu. 

Minä menen ainakin nukkumaan siinä vaiheessa... Saan lapset sänkyyn 20-21 niin kyllä mä nukkumaan menen heti, mukava kun saa nukkua 8 tuntia tai yli kunnes taas töihin... Ei ole sellaista ylimääräistä tuntia...

Vierailija
50/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli viimeiset tekosi

Vierailija
51/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan Tidalista, jota käytän ulkona liikkuessa ja sellaisten levyjen kuuntelemiseen joita en fyysisenä omista. Vinyylilevyt ja keikat on sellaisia johon mulla menee rahaa niin paljon kuin niihin viitsii laittaa.

Toisinaan käyn miehen ja ystävien kanssa kahvilla / ulkona syömässä / leffassa / teatterissa / museossa / futispelissä tms. Kyllähän näitä riittää mihin sitä rahaa laittaa pakollisten juttujen lisäksi mutta toisaalta enpä elä yli varojeni vaan laitan ensin palkasta aina säästöön / sijoitan tietyn summan.

Vierailija
52/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käyttänyt aikasi järkevämmin.

Vierailija
53/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis järkyttävästä määrästä mistä et hyödy mitään. Esim suoratoistopalvelut? Mitä hyötyä niistä on? Muutenkaan jaksa katsoa esim elokuvia. Hyvä jos kerran vuodessa.

Mulla on n. tunti aikaa iltaisin illallisen ja nukkumaan menon välissä katsoa televisiota. En todellakaan tuhlaisi aikaani johonkin bumtsibumiin, vaan haluan silloin katsoa laadukkaita sarjoja. Viikonlopuisin ehtii sen hyvn elokuvankin katsoa. 

Mihin se pitäisi käyttää? Tuo on se ylimääräinen tunti, kun työt, kodinhoito, lapsenhoito, sporttaus ja seksi on jo hoidettu. 

Minä menen ainakin nukkumaan siinä vaiheessa... Saan lapset sänkyyn 20-21 niin kyllä mä nukkumaan menen heti, mukava kun saa nukkua 8 tuntia tai yli kunnes taas töihin... Ei ole sellaista ylimääräistä tuntia...

No näyttää sulla olevan kuitenkin se tunti vauvapalstailuun kuitenkin.

Vierailija
54/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanat selittää sen itselleen että kaikki on heidän asioita. Tai sitten ei ole

Vierailija
55/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tienaa tarpeeksi hyvin, kannattaa ennemmin maksaa ammattilaisille ja käyttää säästetty aika töidentekoon. Tästä syystä vien tyytyväisenä auton renkaiden vaihtoon ja pesuun ammattilaisille ja kotona käy siivooja. Tulee parempaa jälkeä ja omat hermot säästyvät, kun saan tehdä jotain, missä olen hyvä, sen sijaan että tuhertaisin parkkipaikalla jonkun pulttien ja pesureiden kanssa.

Vierailija
56/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanat selittää sen itselleen että kaikki on heidän asioita. Tai sitten ei ole

Sun tarttis kyllä maksaa hiukan lisää mt-palveluista. Täysseko.

Vierailija
57/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menen 22:30 nukkumaan ja herään 7:30 hyvin ehtii nukkumaan ja katsomaan sen hyvän sarjan suoratoistosta. Sun päiväsi on vain väärin organisoitu, jos ei jää yhtään kivaa aikaa itselle.