Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaikesta turhasta maksat?

Vierailija
23.03.2022 |

Tuli mieleen kun kaveri kertoi että oli käyttänyt auton pesulla ja oli maksanut siitä 16€. Siis 16€ auton pesusta, en ole koskaan käyttänyt autoa pesulassa pesulla ja mulla on ollut nyt tasan 20 vuotta auto. Voisin maksaa auton pesusta 3€ olisi kohtuullinen hinta. Pesen itse. Aloin miettimään mistä turhasta ihmiset maksaa ihan oikeaa rahaa kaivoon, mutta itse en niin, en maksa auton pesusta, en en Netflixistä, en Spotifysta, en maksullisista tv kanavista, en parturista, en syö koskaan ulkona tai käy esim yksillä. Ja en koe että mistään jäisin paitsi, mutta kertoo että on monilla paljon ylimääräistä rahaa laittaa turhuuksiin...

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjallinen auton tehopesu maksaa kyllä pitkälti yli 20e. Ja kyllä, maksan tämän mielellään pari kertaa vuodessa. Ja kyllä, katson leffoja ja sarjoja silloin kun haluan ja minulla on aikaa. Maksan siis netflixistä. Ja kyllä, teen ruokaa kotona melkein joka päivä. Maksan siis ravintolassa käymisestä pari kertaa vuodessa. Maksan myös teattereista, leffateatterista yms. Nämä eivät todellakaan ole turhuuksia, vaan niitä arjen pikkuluxuksia, jonka takia jaksan herätä joka arkiaamu töihin.

Vierailija
2/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaihieronta. Tämä on minun luxus. Vosin lähtee myös baariin, mutta en jaksa mitään ihmeelisiä säätöjä ja sitä bla bla. Thaihieronta on helppo ja maksan sen 40€ ja saan sillä ilman säätämistä mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampia suoratoistopalveluista, käyn toisinaan ulkona syömässä tai maksan ruoan kotiinkuljetuksesta, ostan karkkia ym. turhia herkkuja, käyn kampaajalla pari kertaa vuodessa, jne. Mulla ei ole autoa, mutta mies kyllä pesettää autoaan ja usein maksaa myös renkaiden vaihdosta. Elämässä on lukemattomia "turhia" asioita, joista ihmiset maksaa, koska eivät jaksa tai ehdi tehdä niitä itse tai tykkäävät kyseisestä asiasta, vaikkei se elintärkeä olekaan.

Vierailija
4/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa se vaatteidenkin pesu, kun kuraiseen autoon niitä sotkee. Minä siis pesen säännöllisesti autoani ja siihen menee vuodessa enemmän kuin 16 euroa. Ei ole turhaa.

Vierailija
5/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan woltille ravintola-annosten kotiintuomisesta säännöllisesti. Maksan myös en vain netflixiä, vaan myös HBO:n ja äänikirjapalvelun. Maksan matkustelusta mielelläni, reissussa saa oikeasti vasta rentouduttua. Maksan isommasta asunnosta kuin tarvitsen ja ajoittain olen maksanut myös siivouksesta. maksan lapsen säännöllisistä harrastuksista ja hänen liikunnastaan säännöllisesti esim. hoplopissa. En näe pointtia siinä, että rahaa ei käyttäyisi, sitä vartenhan sitä tienataan. 

Vierailija
6/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään turhasta. Maksan mukavuuksista, siitä että aikaa säästyy mielenkiintoisempaan tekemiseen sekä siitä, että saan aktiviteetteja. Tällaisia ovat autonpesun lisäksi ikkunoidenpesu, siivous (siivooja 1 x kk), suoratoistopalvelut, matkat, ulkona syöminen, elokuvat, konsertit ja keikat, baarissa käynnit, sulkapallo, uimahalli, verkko-HS jne.

Vierailija
7/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan autosta leasing-sopimuksen mukaista käyttökorvausta, auton pesusopimuksesta 49e/kk, pysäköintimaksuja, vakuutuksia jne. Suoratoistopalveluita on parikin erilaista, Spotify, kuntosalijäsenyys.. Kampaajalla käyn 3 kk välein ja ostan vaatteita kun siltä tuntuu. Kahvilassa käyn jos huvittaa ja silloin ostan se 6-10 euron erikoiskahvin. Ravintoloissa en ole käynyt koronan alun jälkeen, ja harvoin ennen sitäkään.

Mutta mitään näistä en laske turhaksi,  turhaa olisi maksaa pullovedestä kun hanavesi on juotavaa tai suihkurusketuksesta koska no se nyt on aivan turhaa.

Vierailija
8/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ulkona tai otan noutoruokaa mukaan joitakin kertoja vuodessa ja mies käyttää auton pesussa silloin kuin tahtoo. Muut listallasi olevat asiat, niistä emme maksa. Minä esim. leikkaan mieheni hiukset ja mies tasaa minun pitkät hiukset.

Vierailija
9/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa se vaatteidenkin pesu, kun kuraiseen autoon niitä sotkee. Minä siis pesen säännöllisesti autoani ja siihen menee vuodessa enemmän kuin 16 euroa. Ei ole turhaa.

Siis pesen itse tarvittaessa päivittäin, 130€ painepesuri on oikein hyvä ja ehkä 5 minuuttia menee... En todellakaan sellaisesta alkaisi 16€ maksamaan... Auto kuitenkin sotkeentuu joka päivä heti uudestaan... vähän on niitä aikoja että jos tänään peset auton niin se on puhdas vielä 3 päivän päästä...

Vierailija
10/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan woltille ravintola-annosten kotiintuomisesta säännöllisesti. Maksan myös en vain netflixiä, vaan myös HBO:n ja äänikirjapalvelun. Maksan matkustelusta mielelläni, reissussa saa oikeasti vasta rentouduttua. Maksan isommasta asunnosta kuin tarvitsen ja ajoittain olen maksanut myös siivouksesta. maksan lapsen säännöllisistä harrastuksista ja hänen liikunnastaan säännöllisesti esim. hoplopissa. En näe pointtia siinä, että rahaa ei käyttäyisi, sitä vartenhan sitä tienataan. 

Ei mulla ainakaan vielä ole koskaan ollut niin kova palkka, että siitä olisi jäänyt asumisen ja muiden pakollisten kulujen päälle laittaa vaikka 30€ ravintola annokseen. Nautin lomalla kun saa vain olla, mutta monesti joku esim reissuhan on aivan hiton voimia vievää kun ei pääse lepäämään ollenkaan, kokoajan vain tulla ja mennä niin kyllä rasittaa...

Vierailija
11/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toiselle on turhaa, niin toiselle ei ole. Itse en esim. ostaisi mitään yli 1000e sähköavusteista pyörää, mutta työkaveri juuri osti sellaisen ja kehui.

Vierailija
12/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pesen itse tarvittaessa päivittäin, 130€ painepesuri on oikein hyvä ja ehkä 5 minuuttia menee... En todellakaan sellaisesta alkaisi 16€ maksamaan... Auto kuitenkin sotkeentuu joka päivä heti uudestaan... vähän on niitä aikoja että jos tänään peset auton niin se on puhdas vielä 3 päivän päästä...

Niin, en minäkään YHDESTÄ PESUKERRASTA maksa 16 euroa, vaan vuoden mittaan menee yli 16 euroa auton pesuun. Tuohon on laskettu oman painepesurin, veden, sähkön ja pesuaineiden kulut.

Vierailija
13/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään turhasta. Maksan mukavuuksista, siitä että aikaa säästyy mielenkiintoisempaan tekemiseen sekä siitä, että saan aktiviteetteja. Tällaisia ovat autonpesun lisäksi ikkunoidenpesu, siivous (siivooja 1 x kk), suoratoistopalvelut, matkat, ulkona syöminen, elokuvat, konsertit ja keikat, baarissa käynnit, sulkapallo, uimahalli, verkko-HS jne.

Siis järkyttävästä määrästä mistä et hyödy mitään. Esim suoratoistopalvelut? Mitä hyötyä niistä on? Muutenkaan jaksa katsoa esim elokuvia. Hyvä jos kerran vuodessa.

Vierailija
14/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hirveämmin kuluta mihinkään turhaan, mutta tuli kyllä mieleen yksi vakuutus, joka minulla on vakavan sairauden varalle. Maksan tästä alle 70e/vuosi.

Kaikkihan tietävät, että vakuutukset ovat pelkkää kusetusta ja rahastusta, vakuutusmaksujen määrät tuulesta temmattuja, asiakaspalvelu luokatonta, ja sen kerran kun vakuutuksesta luulet jotain korvauksia saavasi, hankaavat vastaan maailman tappiin asti, ettei tarvitsisi maksaa pennin latia, vaikka tapaus olisi aivan selvä.

Eli todennäköisesti aivan hukkaan heitettyä rahaa, sillä jos joskus sairastun, kääntävät sen aivan varmasti omaksi syykseni eivätkä korvaa mitään.

Vierailija
15/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis järkyttävästä määrästä mistä et hyödy mitään. Esim suoratoistopalvelut? Mitä hyötyä niistä on? Muutenkaan jaksa katsoa esim elokuvia. Hyvä jos kerran vuodessa.

Mulla on n. tunti aikaa iltaisin illallisen ja nukkumaan menon välissä katsoa televisiota. En todellakaan tuhlaisi aikaani johonkin bumtsibumiin, vaan haluan silloin katsoa laadukkaita sarjoja. Viikonlopuisin ehtii sen hyvn elokuvankin katsoa. 

Vierailija
16/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en minäkään YHDESTÄ PESUKERRASTA maksa 16 euroa, vaan vuoden mittaan menee yli 16 euroa auton pesuun. Tuohon on laskettu oman painepesurin, veden, sähkön ja pesuaineiden kulut.

Vesi maksaa 1.20 kuutio, 130€ painepesuriin ei tarvitse kuukauttakaan niin on jo sillä 16e maksulla enemmän... Sähköä kuluu hyvin vähän. Pesuaineita muutaman vuoden välein parin euron purkki.

Vierailija
17/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin Ruotsissa auton pesusta 500 kruunua ja renkaiden vaihdosta 1200 kruunua.

Vierailija
18/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: mitä sinä teet vapaa-aikanasi? Et käy missään, et katso suoratoistopalveluja... mitä teet tänään? Huomenna? Viikonloppuna?

Vierailija
19/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan paljon taxilla nykyään.

Esim.kauppaan,kun on painavat kassit.

Ihanaa taxi ajaa ovelta ovelle.

Arjen luxusta.

Vierailija
20/57 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpaa on kun vesikään ei maksa mitään.