Miksi minun kaltaisiini suhtaudutaan vihamielisesti?
Olen tavallisen näköinen, tavallisen kokoinen, hyvin käyttäytyvä keski-ikäinen nainen. Nuorempana olin aina-ei-niin-hyvin-käyttäytyvä, enimmäkseen kuitenkin, hoikempi, tavallinen nuorempi nainen. Paitsi. En pidä pullista, kakuista, piirakoista, tortuista, en mistään, missä on sokeria, rasvaa ja jauhoja. Tämän vuoksi en mielelläni kyseisiä tarjoomuksia syö, ja siksikin, että jos kuitenkin kohteliaisuuttani syön vähän, saan vatsani kipeäksi. Eikä kyseessä oli keliakia, tutkittu on. Sitä paitsi se vähän syöminen ei auta mitään, vaan sitten moititaan että miksi niin vähän ja miksi ei tuota toistakin sorttia.
Olen oppinut ymmärtämään olevani kummajainen tässä makeiden leivonnaisten vieromisessa (enkä oikein välitä muistakaan ällösokerisista jutuista kuten karkeista ja jäätelöstä), mutta miksi tämä aiheuttaa niin suurta vihamielisyyttä?
Kommentit (31)
Ei, sulle ei olla kateellisia sun normaalipainosta.
Se asenteesi tuosta paistaa läpi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia. En vain pidä makeasta. Se on asia, joka näyttää olevan ihan hirveän vaikeata ymmärtää. Ettei joku pidä pullasta tai leivoksista. Aina tulee se sama " o eihän sinun tarvitse laihduttaa, maista nyt ihan vähän..." Mutta kun en PIDÄ makeasta!!!
Pidä tuo linja. Aina, kun joku ehdottaa tuollaisia, vastaa "ei kiitos, en pidä makeasta". Ja jos kysymys toistuu, sama vastaus vain, uudestaan ja uudestaan. Luulisi joskus menevän jakeluun.
Kyllähän se ns. "vanhoille" tuttavuuksille muutaman kerran jälkeen on jakeluun mennytkin, mutta uudet tuttavuudet ovat sitten taas aina yhtä epäuskoisia. Vaikka eihän tämä nyt niin harvinaista kai ole...? Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan se olla vähän vaikea uskoa, että miten joku ei muka pitäisi makeasta kun kuitenkin suurin osa ihmisistä on sen makean perään.
Tätähän se on. Ei vaan voida käsittää. Äitinikin on tällainen. Aina on tarjolla jotain sokerimunkkeja, eikä millään tajua että en tykkää. Minusta jopa hedelmät ovat liian makeita, en syö niitäkään juuri ollenkaan.
Äitikin? Äidiltä voisit kysyä "oletko koskaan nähnyt minun syövän sokerimunkkia?" tai vastaavaa.
Miksi aikuisten herkkujen pitää edes olla aina makeita? Vanhempani aikoinaan tarjosivat kavereilleen erilaisia juustoja.
Joo, olenhan minä sanonut. Enkä vain ota sitä tarjottua munkkia. Ihmetyttää silti, että niitä laitetaan tarjolle kuitenkin. Ikään kuin hän ajattelisi, että ehkä se on jo parantunut tuosta kummallisesta syömishäiriöstään ja TÄLLÄ kertaa ottaakin... :D :D :D
Kummallisissa porukoissa kyllä liikutte kun jostain makeista kieltäytymistä pitää ohjelmanumeroa tehdä. Jos ei maistu niin ei maistu, pelkkä kiitos ei riittää eikä sitä tarvitse sen enempää puolustella. Itse en juo kahvia eikä sekään ole ollut ongelma kenellekään, enkä tee siitä numeroa. Enkä juo alkoholia mutta se onkin ollut suurempi ongelma suomalaisille kuin kahvista ja makeista leivonnaisista kieltäytyminen, edelleen en tee siitä numeroa.
Jos jo etukäteen mainitsee, että minulle ei henkilökohtaisista syistä sovi syödä makeaa, että kahvi ihan riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia. En vain pidä makeasta. Se on asia, joka näyttää olevan ihan hirveän vaikeata ymmärtää. Ettei joku pidä pullasta tai leivoksista. Aina tulee se sama " o eihän sinun tarvitse laihduttaa, maista nyt ihan vähän..." Mutta kun en PIDÄ makeasta!!!
Pidä tuo linja. Aina, kun joku ehdottaa tuollaisia, vastaa "ei kiitos, en pidä makeasta". Ja jos kysymys toistuu, sama vastaus vain, uudestaan ja uudestaan. Luulisi joskus menevän jakeluun.
Minä käyn tuota "taistelua" kahvin tyrkyttäjien kanssa. Aika monta kertaa saa toistaa, etten PIDÄ kahvista, ennen kuin menee sinne jakeluun, etten sitä kahvia välttele minkään muun syyn takia.
- toinen joka ei pidä kahvista, myöskään en halua sitä kermalla tai jäätelöpallolla, kuten kohtalotoverini aiemmin kirjoitti
maistuuko ap,n ja monen muunkin kirjoittelijan lääkkeet makealta kun olette jättäneet ottamatta. ketään ei teidän syömisenne kiinnosta hevon vittua ette todella ole niin tärkeitä vaikka itse luulette
Helpoimmalla pääset kun vain sanot että olet ko. tarjottavalle allerginen.
Äitikin? Äidiltä voisit kysyä "oletko koskaan nähnyt minun syövän sokerimunkkia?" tai vastaavaa.
Miksi aikuisten herkkujen pitää edes olla aina makeita? Vanhempani aikoinaan tarjosivat kavereilleen erilaisia juustoja.