Meillä on vanha talo ja piha, mutta pihassa ei muuta kuin nurmikkoa. Mitä helppoa kukkivaa sinne voisi istuttaa?
Tai no on siellä pari juhannusruusupensasta ja ravistunut ja harva syreeniaita löytyy mutta siinä se. Vinkkejä ihan täysin aloittelijalle helppoihin perennalajeihin ja kukkapenkkien perustamiseen? Piha on hyvin aurinkoinen. Maaperä on ymmärtääkseni savipohjainen, mutta ihan tarkkaan en osaa sanoa.
Ja kyllä, olen googletellut kun joku kumminkin siitä sanoo, eikä av ole ainoa tietolähde, mutta tällaisia ”suoria” neuvoja on aina mukava lukea ja vaihtaa ajatuksia.
Kommentit (42)
Itse olin samassa tilanteessa muutamia vuosia sitten. Mietin ja pähkäilin mikä sopisi minnekkin, mikä täällä kasvaa, miten tehdä kohtalaisen halvalla ym. Sitten tuli mieleen mennä katsomaan naapureiden pihoja, (naapurit oli tuttuja) naapurien naiset neuvoi ja sain myös paljon kukanalkuja mukaan ja ohjeita ja myös näin sen että mikä tällä alueella kasvaa hyvin.
Särkynyt sydän kukkii koko kesän. On monivuotinen ja helppohoitoinen. Ei tykkää talvimärkyydestä, muistelisin.