TORAKKA!! VOIKO OLLA YKSITTÄISTAPAUS??
Istuin kaikessa rauhassa nyt päivällä keittiönpöydän ääressä ja kun läksin vessaan, jotain vipelti lattialla. Meinasi mennä listan alle, mutta ei mennytkään vai jäi katselemaan siihen. Meinasin saada paniikkikohtauksen, kun tajusin mikä öttiäinen se on... Hain raidia ja pilttipurkin eikä se onneksi sillä aikaa lähtenyt karkuun. Kuoli raidiin ja nyt on pilttipurkissa tallella. Hyi helvetin helvetin helvetti. En ole ikinä ennen niitä täällä nähnyt, mistä helvetistä tää on voinu tulla?? Ihan aikuisen kokoinen enkä tosiaan ole aiemmin täällä moisia nähnyt. Enkä mitään niihin viittaavaa. En ole huomannut missää mitään kahvinporomaista ulostetta jne jne. (Googlailin äkkiä.)
Mitä teen??? Istunko loppuelämän keittiönpöydällä vahtimassa lattioita...?? Olen ihan hysteerinen.
En ole matkustellut missään, en ole ostanut mitään uutta, en keksi mitään mistä toi ois voinu tulla. Ja näyttää siis ihan russakalta eikä miltään metsätorakalta.
Kommentit (46)
Nukkuisitko tällä patjalla?
Kun nukut niin niitä torakoita tunkeutuu peräsuoleesi ja rupeavat syömään suolistoasi
Hyi hittolainen!! Ihan järkyttävän ällöttävää. Toivottavasti tässä mun vuokra-asunnossa ei oo mitään yllätyksiä ... Muutin vasta kk sitten. Oishan se ihan kiva herätä torakka reidellä. Mua ällöttää tää keskustelu nii paljo oikeest että ihan kylmätväreet tulee vaan. Ja noita linkkejä en voi edes avata, muuten en voi enää ikinä nukkua sängyssä!! :D
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 20:38"]
Hyi hittolainen!! Ihan järkyttävän ällöttävää. Toivottavasti tässä mun vuokra-asunnossa ei oo mitään yllätyksiä ... Muutin vasta kk sitten. Oishan se ihan kiva herätä torakka reidellä. Mua ällöttää tää keskustelu nii paljo oikeest että ihan kylmätväreet tulee vaan. Ja noita linkkejä en voi edes avata, muuten en voi enää ikinä nukkua sängyssä!! :D
[/quote]Kurkkaa ees vähän.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:12"]
Kuoriaisten vuoksi en ole vuosiin enää ostanut villavaatteita. [/quote]
Mä ostan edelleen villavaatteita, vaikka tässä helsinkiläisessä 100-vuotiaassa talossa (ja koko korttelissa!) on rutosti turkiskuoriaisia. Pidän on kaikki vaatteet muovilaatikoissa, merinot ja kashmirit vieläpä isoissa minigripeissä. Lisäksi suihkutan parin viikon välein kaapit ja lattialistat Super-Raidilla. Ei ole kuoriaisia tai toukkia näkynyt, varmaan ovat vaihtaneet naapuriin paremmille apajille.
[/quote]
Ei muuten tee hyvää asunnon asukkaiden, ei ihmisten eikä lemmikkieläinten terveydelle, jos lutraat hyönteismyrkyillä noin paljon ja usein. Ne on myrkkyjä, siis myrkkyjä. Tuo oman asunnon jatkuva myrkyttäminen ei varmasti ratkaise ongelmaa, jos talossa on laajemmin samaa ongelmaa. Mutta sulla voi olla vuosien päästä ongelmana syöpä.
Torakat ja luteet on mun lemmikkejä, älkää olko niin vihaisia niille.