Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko introvertti ihminen pärjätä vanhuksien parissa lähihoitajana?

Vierailija
23.03.2022 |

Tämä on ala mikä eniten kiinnostaa, mutta kaikki sanovat että työssä pitää olla ekstrovertti, muuten ei pärjää eikä jaksa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ei introvertti tarkoita älyn vähyyttä.

Vierailija
42/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksatko teeskennellä mukavaa 8h päivässä sen 40 vuotta sitte?

Meinaatko, että päällepäsmärit ja omaa räväkyyttään jumaloivat ekstrovertit ovat automaattisesti mukavia? Yleensä juurikin päinvastoin.

Enempi kai on kyse siitä että onko valmis satsaamaan oman hyvinvointinsa työuralle kun jossakin paremmin sopivassa saisi samalla energiamäärällä tuplasti enemmän aikaan ja säilyttäisi myös terveytensä. Hullun hommaa mennä ammattiin johon ei ole luontaista taipumusta, tosin vaikka ymmärtäisi niin silti jotkut lankeaa siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tein itse joskus sen virheen, että kerroin psykologille olevani enemmän introvertti kuin ekstrovertti ja tuloksena oli se etten psykologin mielestä ollut soveltuva alalle.... Kertoo paljon siitä miten huonosti psykologisia testejä tehdään ja miten huonosti niiden tulkitsijoilla on käsitys introverttiydestä. Olen kuitenkin hoitoalalla, löysin väyläni kouluttautua toista kautta ja ainakin jos palautteeseen on uskominen, niin minulle on helppo puhua, asiakas saa tunteen, että häntä kuunnellaan ja että hoitajalla on hänelle aikaa. Ja työni teen nopeammin kuin ne osaston hölöttäjät ja ekstrovertit, ei tule muistivirheitäkään esim. lääkkeiden tai niiden vaihtamisten kanssa, koko ajan kerrotaan, että minu raporttini ovat hyvin koostettuja yms. . kun hoitaja osaa olla hiljaa ja kuunnella, niin useammin potilaan viesti menee kokonaan perille eikä tule kommunikaatiokatkoksia niin paljon. Mielestäni siis soveltuu, mutta soveltuvuuskokeissa on parasta vakuuttaa olevansa ekstrovertti ettei tule turhia mutkia matkaan....

jaksaminen on mielestäni ihan helppoa: menen ja tulen töihin yleensä yksin. töihin mennessä orientoidun päivään ja töistä tullessa tuuletan sisäisesti sitä, että on omaa aikaa ja hiljaisuutta. En ole muutenkaan koskaan kokenut työelämässä oloa vaikeana introverttiyteni vuoksi, olisinko sitten jo lapsena osannut tehdä sopivat mallit mieleeni miten pärjää päivän ajan kaikkien kanssa. mene ja tiedä....

Olen pahoillani ja ihmeissäni kokemuksestasi. Suurin osa psykologeista ja psykoterapeuteista on selvästi introvertteja itsekin.  

en näe mitään syytä voivotella asiaa, sellaista tuo psykologisten testien ja testaajien maailma on suomessa. hakeuduin hoitoalalle muuta kautta ja sitten myöhemmin kävin opiskelemassa yliopistossa psykologiastakin tutkinnon ja perehdyin enemmän näihin soveltuvuuskokeisiin ja totesin etten ainakaan itse voi niitä pitää mitenkään tieteellisinä.  On melkein rikollista antaa jonkun määritellä hakijan soveltuvuus alalle noiden testien avulla. Käytäntö olisi paras keino. Siellä näkee parhaiten millainen opiskelija on ns. todellisessa ympäristössä hoitotyössä

Vierailija
44/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ei ole synonyymi sosiaalisesti kyvyttömälle. Introvertti pärjää vaikka aktiivisessa myyntityössä, jos haluaa. 

Vierailija
45/45 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kuule tehdä työksesi mitä vaan haluat, ap! Älä anna introvertti-ekstrovertti-stereotypioiden rajoittaa itseäsi. Minä olin nuorena erittäin hiljainen, juro, pessimistinen ja ujo, mutta olen opetellut siitä pois. Elämä on oikeasti yllättänyt, mihin kaikkeen sitä pystyykin, kun vaan uskaltaa yrittää ja opetella uutta. Uuden opettelulla tarkoitan sekä tietotaitoja että ajatusmalleja oman pään sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi